Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2013

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rallyturbo » ma sep 23, 2013 12:57

Oeteldonkie schreef:
rallyturbo schreef:
talin-77 schreef: in mn eigen dorpje Daarle wezen kijken, viel me op dat ik vorig jaar nog aan het prikkeldraad mocht staan bij de "jump" en dat er nu zeker een meter of 5 eraf lint stond.


Ik weet zeker dat je vorig jaar ook niet aan het prikkeldraad kon staan aangezien ik daar toen zelf official was.


Hoe krijg jij het voor elkaar om als 15 jarige official te zijn dan?


Vanaf 15 jaar mag je onder begeleiding van een hoofdofficial op een daglicentie mee.
rallyturbo
 
Berichten: 26
Geregistreerd: za maart 03, 2012 0:48
Woonplaats: Vroomshoop

Berichtdoor Wim van Lienden » ma sep 23, 2013 13:17

rallyturbo schreef:
Oeteldonkie schreef:
rallyturbo schreef:
talin-77 schreef: in mn eigen dorpje Daarle wezen kijken, viel me op dat ik vorig jaar nog aan het prikkeldraad mocht staan bij de "jump" en dat er nu zeker een meter of 5 eraf lint stond.


Ik weet zeker dat je vorig jaar ook niet aan het prikkeldraad kon staan aangezien ik daar toen zelf official was.


Hoe krijg jij het voor elkaar om als 15 jarige official te zijn dan?


Vanaf 15 jaar mag je onder begeleiding van een hoofdofficial op een daglicentie mee.


Vanaf je 16e kan je een junior licentie aanvragen, of op een dag licentie mee onder begeleiding van een (hoofd)official, alle leeftijden onder de 16 zijn uit den boze
Avatar gebruiker
Wim van Lienden
 
Berichten: 14
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 7:00
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor erikjan » ma sep 23, 2013 13:21

mag zo'n junior official ook fluiten ?! andere vraag: is fluiten bij elke doorkomst verplicht ?
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Wim van Lienden » ma sep 23, 2013 13:29

erikjan schreef:mag zo'n junior official ook fluiten ?! andere vraag: is fluiten bij elke doorkomst verplicht ?


ook een junior mag fluiten op aanwijzing van.

En fluiten is verplicht bij elke auto die voorbij komt op de proef, dus ook bij de voor rijders.

Er moet bij elke auto die passeert gefloten worden ter waarschuwing aan de volgende post dat er een auto onderweg is tussen de posten
Avatar gebruiker
Wim van Lienden
 
Berichten: 14
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 7:00
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor erikjan » ma sep 23, 2013 13:54

Wim van Lienden schreef:
erikjan schreef:mag zo'n junior official ook fluiten ?! andere vraag: is fluiten bij elke doorkomst verplicht ?


ook een junior mag fluiten op aanwijzing van.

En fluiten is verplicht bij elke auto die voorbij komt op de proef, dus ook bij de voor rijders.

Er moet bij elke auto die passeert gefloten worden ter waarschuwing aan de volgende post dat er een auto onderweg is tussen de posten


dan had die jonge official op z'n post in Daarle zaterdag ongelijk, hij MOEST dus wel fluiten (iets dat 'ie niet deed omdat z'n smartphone-met-camera belangrijker was...)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor asconajoop » ma sep 23, 2013 14:21

Sjeik1981 schreef:mag ik de conclusie trekken dat almelo kp een flop was. Hoorde op delta fm intervieuw met frank en die vind de kp ook niet veel soeps. Hij zei: "vooraf op papier zag t er super mooi uit, maar in t echt niets. Op de publiekspunten was t zo smal dat driften niet echt mogelijk was."


die conclusie mag je M.I.Z. trekken.
moet wel gezegd worden dat het een behoorlijke rond koers was((de eerste rijders waren ruim 4 minuten onderweg voor één rondje,wat duidt op een rondje van, pak 'em beet, hou 'em vast, ruim 6 KM, maar het is en blijf een industrieterrein proef.
V.W.B. het tegen vallen om het te rijden, kan ik, denk ik, helemaal in meegaan, ik ben er n.l. zondag overheen gereden, haaks links, haaks rechts, haaks links , haaks rechts,ect..................en het driften laat je daar ook wel met die hoge stoepranden.
zoals ik al eerder refereerde, met 2x Luttenberg en 2x de industrieterrein proef(totaal dik 60 KM),de Hellendoorn rally heeft aan kwaliteit ingeboet.
een deelnemersveld zoals afgelopen editie (om van te watertanden en waar ze, waarschijnlijk vanuit het buitenland met ogen zo groot als schoteltjes naar zitten te kijken) verdiend een behoorlijke rally, met veeeeeel KM's in buitengebieden en niet een veredelde rallysprint als dit.
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Berichtdoor rallyfanam » ma sep 23, 2013 15:08

V.D.G Rally team schreef:
rallyfanam schreef:De proeven op zaterdag waren erg mooi.
We hadden 1e keer Almelo links moeten laten liggen.
Kleinjan wel gezien wat een mooie Porsche met dwarse actie!
vervolgens 2 keer laatste proef.
t;leek wel of iedereen al naar huis was zo rustig.
heb echt genoten en officials deden echt hun werk ben trots op jullie :wink:


nou op kp 7 industrie was het toch anders met de officials.
In de laatste bocht voor de rondkoers/finis stonden 3 officials al hangend spelend met mobiel terwel er niemand bij de oversteek plaats stond.
Ze moeten ze gewoon verbieden om met de telefoon te spelen of foto's te maken. Hebben ze nog niet genoeg leergeld betaald.


Beste Peter, en alle anderen

Mochten jullie dit gedrag van een official/'s zien maak hiervan dan een foto en dien deze dan in bij de org.
Op de laatste proef gingen wij naar stnr 25 weg en liepen via de remzak weg.
We stonden achter het lint maar toch moesten toch verder lopen van mevrouw de marschall. dit was opdracht vanuit de org. i.v.m. het ongeval van Amsterdam. Er is duidelijk wel geleerd maar of iedere marschall zich hier aan houd is nou de vraag.
We vonden t onverhard bij Den Ham geweldg!
rallyfanam
 
Berichten: 191
Geregistreerd: zo sep 27, 2009 9:06
Woonplaats: amersfoort

Berichtdoor rallyturbo » ma sep 23, 2013 19:59

Wim van Lienden schreef:
rallyturbo schreef:
Oeteldonkie schreef:
rallyturbo schreef:
talin-77 schreef: in mn eigen dorpje Daarle wezen kijken, viel me op dat ik vorig jaar nog aan het prikkeldraad mocht staan bij de "jump" en dat er nu zeker een meter of 5 eraf lint stond.


Ik weet zeker dat je vorig jaar ook niet aan het prikkeldraad kon staan aangezien ik daar toen zelf official was.


Hoe krijg jij het voor elkaar om als 15 jarige official te zijn dan?


Vanaf 15 jaar mag je onder begeleiding van een hoofdofficial op een daglicentie mee.


Vanaf je 16e kan je een junior licentie aanvragen, of op een dag licentie mee onder begeleiding van een (hoofd)official, alle leeftijden onder de 16 zijn uit den boze


Sinds vorig jaar mag je vanaf 15 een dag licentie eerder was het vanaf 16 jaar. En even voor de duidelijkheid vorig jaar stond ik in Daarle dus niet dit jaar.
rallyturbo
 
Berichten: 26
Geregistreerd: za maart 03, 2012 0:48
Woonplaats: Vroomshoop

Berichtdoor Oeteldonkie » ma sep 23, 2013 21:06

rallyturbo schreef:
Wim van Lienden schreef:
rallyturbo schreef:
Oeteldonkie schreef:
rallyturbo schreef:
talin-77 schreef: in mn eigen dorpje Daarle wezen kijken, viel me op dat ik vorig jaar nog aan het prikkeldraad mocht staan bij de "jump" en dat er nu zeker een meter of 5 eraf lint stond.


Ik weet zeker dat je vorig jaar ook niet aan het prikkeldraad kon staan aangezien ik daar toen zelf official was.


Hoe krijg jij het voor elkaar om als 15 jarige official te zijn dan?


Vanaf 15 jaar mag je onder begeleiding van een hoofdofficial op een daglicentie mee.


Vanaf je 16e kan je een junior licentie aanvragen, of op een dag licentie mee onder begeleiding van een (hoofd)official, alle leeftijden onder de 16 zijn uit den boze


Sinds vorig jaar mag je vanaf 15 een dag licentie eerder was het vanaf 16 jaar. En even voor de duidelijkheid vorig jaar stond ik in Daarle dus niet dit jaar.


13.3 Rally
Daglicentie:
Deze is bedoeld voor nieuwe leden van een official vereniging die als
belangstellende meegaan om te helpen en is één dag geldig. Bovendien
kan de licentie uitgereikt worden aan leden van verenigingen welke
slechts bij één of enkele evenementen per jaar dienst doen. (Te denken
valt hierbij aan officials uit andere secties maar ook bijvoorbeeld
personen die door een organisator om assistentie gevraagd worden).
Voorwaarde voor niet meerderjarigen is dat een ouder/verzorger dient
mee te tekenen of toestemming te geven. Deze daglicentiehouders
dienen tijdens het evenement onder toezicht/leiding te staan van een
hoofd official.
Junior Official:
De licentie junior official kan door een official vereniging aangevraagd
worden voor hun leden en officials welke een leeftijd hebben van 16 tot
18 jaar en de cursus basis official hebben gevolgd en met goed gevolg een
examen hebben afgelegd.
Andere rally official licenties:
Zie voor details de website van de KNAF: www.knaf.nl/sectie/rally
Oeteldonkie
 
Berichten: 84
Geregistreerd: do apr 08, 2010 14:57
Woonplaats: Hardenberg

Berichtdoor twentserakker » ma sep 23, 2013 21:20

Oeteldonkie schreef:
rallyturbo schreef:
Wim van Lienden schreef:
rallyturbo schreef:
Oeteldonkie schreef:
rallyturbo schreef:
talin-77 schreef: in mn eigen dorpje Daarle wezen kijken, viel me op dat ik vorig jaar nog aan het prikkeldraad mocht staan bij de "jump" en dat er nu zeker een meter of 5 eraf lint stond.


Ik weet zeker dat je vorig jaar ook niet aan het prikkeldraad kon staan aangezien ik daar toen zelf official was.


Hoe krijg jij het voor elkaar om als 15 jarige official te zijn dan?


Vanaf 15 jaar mag je onder begeleiding van een hoofdofficial op een daglicentie mee.


Vanaf je 16e kan je een junior licentie aanvragen, of op een dag licentie mee onder begeleiding van een (hoofd)official, alle leeftijden onder de 16 zijn uit den boze


Sinds vorig jaar mag je vanaf 15 een dag licentie eerder was het vanaf 16 jaar. En even voor de duidelijkheid vorig jaar stond ik in Daarle dus niet dit jaar.


13.3 Rally
Daglicentie:
Deze is bedoeld voor nieuwe leden van een official vereniging die als
belangstellende meegaan om te helpen en is één dag geldig. Bovendien
kan de licentie uitgereikt worden aan leden van verenigingen welke
slechts bij één of enkele evenementen per jaar dienst doen. (Te denken
valt hierbij aan officials uit andere secties maar ook bijvoorbeeld
personen die door een organisator om assistentie gevraagd worden).
Voorwaarde voor niet meerderjarigen is dat een ouder/verzorger dient
mee te tekenen of toestemming te geven. Deze daglicentiehouders
dienen tijdens het evenement onder toezicht/leiding te staan van een
hoofd official.
Junior Official:
De licentie junior official kan door een official vereniging aangevraagd
worden voor hun leden en officials welke een leeftijd hebben van 16 tot
18 jaar en de cursus basis official hebben gevolgd en met goed gevolg een
examen hebben afgelegd.
Andere rally official licenties:
Zie voor details de website van de KNAF: www.knaf.nl/sectie/rally


zo, nu weet iedereen hoe het zit
twentserakker
 
Berichten: 27
Geregistreerd: zo sep 19, 2010 19:37
Woonplaats: den ham

Berichtdoor sharply.jac|NL » ma sep 23, 2013 21:44

Wim van Lienden schreef:
RobinV-Rally schreef:
Rene Markus schreef:Misschien over het hoofd gezien maar wat was nu de reden voor de uitsluiting van Jasper?


Hij heeft een turbo gewisseld


Turbo wisselen mag zoals ze op de service gedaan hebben, reserve turbo is gekeurd bij de technische keuring, dus die mag je tussentijds gebruiken zonder risico te lopen om uitgesloten te worden.

Probleem is dat Jasper gesleept is door Adwin Hoondert om het motorblok te sparen richting de service, laatste stuk naar de service kwam hij rijdend binnen, en Adwin Hoondert even later met de sleepkabel nog op de kofferklep


Maar hoe zat het dan bij Schilt tijdens de GTC, hij werd toch ook geduwd op weg naar de service toen zijn startmotor op dag 2 stuk was?
Avatar gebruiker
sharply.jac|NL
 
Berichten: 176
Geregistreerd: di jun 03, 2003 12:06
Woonplaats: Voorthuizen

Berichtdoor pedduhwick » ma sep 23, 2013 21:47

Even een vraagje tussendoor, zal het ongetwijfeld gemist hebben, maar wat is de reden geweest van Snijers om niet te starten?
pedduhwick
 
Berichten: 1707
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 17:04
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor erikjan » ma sep 23, 2013 21:53

pedduhwick schreef:Even een vraagje tussendoor, zal het ongetwijfeld gemist hebben, maar wat is de reden geweest van Snijers om niet te starten?


budgetproblemen, of toch het gebrek aan een auto (was verkocht ?)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor TWENGELTJE » ma sep 23, 2013 22:19

twentserakker schreef:
Oeteldonkie schreef:
rallyturbo schreef:
Wim van Lienden schreef:
rallyturbo schreef:
Oeteldonkie schreef:
rallyturbo schreef:
talin-77 schreef: in mn eigen dorpje Daarle wezen kijken, viel me op dat ik vorig jaar nog aan het prikkeldraad mocht staan bij de "jump" en dat er nu zeker een meter of 5 eraf lint stond.


Ik weet zeker dat je vorig jaar ook niet aan het prikkeldraad kon staan aangezien ik daar toen zelf official was.


Hoe krijg jij het voor elkaar om als 15 jarige official te zijn dan?


Vanaf 15 jaar mag je onder begeleiding van een hoofdofficial op een daglicentie mee.


Vanaf je 16e kan je een junior licentie aanvragen, of op een dag licentie mee onder begeleiding van een (hoofd)official, alle leeftijden onder de 16 zijn uit den boze


Sinds vorig jaar mag je vanaf 15 een dag licentie eerder was het vanaf 16 jaar. En even voor de duidelijkheid vorig jaar stond ik in Daarle dus niet dit jaar.


13.3 Rally
Daglicentie:
Deze is bedoeld voor nieuwe leden van een official vereniging die als
belangstellende meegaan om te helpen en is één dag geldig. Bovendien
kan de licentie uitgereikt worden aan leden van verenigingen welke
slechts bij één of enkele evenementen per jaar dienst doen. (Te denken
valt hierbij aan officials uit andere secties maar ook bijvoorbeeld
personen die door een organisator om assistentie gevraagd worden).
Voorwaarde voor niet meerderjarigen is dat een ouder/verzorger dient
mee te tekenen of toestemming te geven. Deze daglicentiehouders
dienen tijdens het evenement onder toezicht/leiding te staan van een
hoofd official.
Junior Official:
De licentie junior official kan door een official vereniging aangevraagd
worden voor hun leden en officials welke een leeftijd hebben van 16 tot
18 jaar en de cursus basis official hebben gevolgd en met goed gevolg een
examen hebben afgelegd.
Andere rally official licenties:
Zie voor details de website van de KNAF: www.knaf.nl/sectie/rally


zo, nu weet iedereen hoe het zit


precies, waar dus niet instaat dat je 16 moet zijn voor een daglicentie, wel voor een juniorlicentie
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor mafiabaas101 » di sep 24, 2013 8:35

sharply.jac|NL schreef:
Maar hoe zat het dan bij Schilt tijdens de GTC, hij werd toch ook geduwd op weg naar de service toen zijn startmotor op dag 2 stuk was?


Schilt had "gewoon" meerdere botsingen op de service ;)
mafiabaas101
 
Berichten: 896
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 8:48
Woonplaats: Barneveld

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten