Nieuws en geruchten 2014

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor erikjan » vr feb 21, 2014 17:32

dredaemen schreef:waar op Facebook kan niets vinden


hier bijvoorbeeld: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor dredaemen » vr feb 21, 2014 18:01

dat ziet er niet goed uit
maar goed dat er geen gewonden zijn
maar wat nu vlak voor het nieuwe rally Sezoen
dredaemen
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di jan 15, 2008 20:00
Woonplaats: tegelen

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor borbase » zo maart 02, 2014 20:47

Dit zegd Peter bijvelds op Facebook
@alle lieve rally liefhebbers dank voor jullie lieve berichtjes !! Kan niet wachten om terug te komen !!! Gaat ook echt gebeuren !!! Hopelijk tot snel.......
borbase
 
Berichten: 371
Geregistreerd: vr jul 27, 2007 18:11
Woonplaats: geldrop

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor rallymitchel » di maart 04, 2014 19:42

borbase schreef:Dit zegd Peter bijvelds op Facebook
@alle lieve rally liefhebbers dank voor jullie lieve berichtjes !! Kan niet wachten om terug te komen !!! Gaat ook echt gebeuren !!! Hopelijk tot snel.......


Leuk!
Avatar gebruiker
rallymitchel
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za nov 05, 2011 16:21
Woonplaats: Usa

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor lunteraan » di maart 04, 2014 19:55

waar komt eigenlijk de Citroen van Michiel Becxs vandaan?
uit de stallen van Hans Weijs Motorsport?
Avatar gebruiker
lunteraan
 
Berichten: 1294
Geregistreerd: za apr 05, 2008 19:56

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor DaveEVO » di maart 04, 2014 20:03

Is de oude auto van Maarten van Tienen. Dus zal wel bij hem vandaan komen of via Hontec.
Avatar gebruiker
DaveEVO
 
Berichten: 144
Geregistreerd: zo mei 07, 2006 14:04
Woonplaats: Seaport Beach, IJmuiden

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor RBSchenkel » ma maart 10, 2014 12:23

Volgens het nieuwsbericht op 350zchallenge.nl gaat Mats van den Brand dit jaar rijden in het Junior WRC (http://www.350zchallenge.nl/nieuws/?bericht=51)
Klinkt goed! iemand die hier meer over weet?
RBSchenkel
 
Berichten: 83
Geregistreerd: ma maart 10, 2014 12:11
Woonplaats: Duitsland

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor Eight_Gear » ma maart 10, 2014 16:16

RBSchenkel schreef:Volgens het nieuwsbericht op 350zchallenge.nl gaat Mats van den Brand dit jaar rijden in het Junior WRC (http://www.350zchallenge.nl/nieuws/?bericht=51)
Klinkt goed! iemand die hier meer over weet?


Hij staat in ieder geval nog niet op de deelnemerslijst van Portugal (waar de eerste ronde van het JWRC wordt verreden) en de lijst met deelnemers in het JWRC dit seizoen...
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor Eight_Gear » do maart 13, 2014 20:08

Kevin Abbring zal dit jaar genavigeerd worden door Sebastian Marshall (die we kennen van Molly Taylor) in het ERC.

'Very excited to say I'll be co-driving for Kevin Abbring in the FIA ERC this year in the awesome new Peugeot 208 T16! Had a great 2 day test last month all working well together, can't wait to get started on the Acropolis.'
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Kevin Abbring over de 208 T16

Berichtdoor Whitey » za maart 22, 2014 16:00

Jammer dat het in het Duits is maar om alles te vertalen, het is toch vreemd dat ik dit op een Duitse site moet lezen....


Bevor wir über das neue Auto sprechen, wie fühlt es sich an, wieder auf internationaler Bühne zu starten?

„Natürlich gut! Vor zwei Jahren bin ich zum letzten Mal bei internationalen Rallyes gestartet, hatte aber wenig Glück. Ich konnte danach leider nicht in der Weltmeisterschaft bleiben und bin deshalb das Risiko eingegangen und in den französischen 208 Rally Cup gewechselt. Motivation dafür war genug da, denn der Hauptpreis war ein 208 T16-Einsatz in der Europameisterschaft. Aber das Niveau war sehr hoch und ich war noch nie zuvor mit einem R2-Auto gefahren. Bei jeder Rallye spürte ich großen Druck, denn ich wusste, wenn ich meine Aufgabe nicht schaffe, dann wird es schwierig damit weiterzumachen. Aber nun kann ich sechs EM-Läufe fahren. Außerdem habe ich ein brandneues Auto und auch wenn wir im Moment nicht genau wissen, wo wir damit stehen werden, freue ich mich richtig darauf.“



Du hast das neue Auto angesprochen, was hältst Du vom neuen Peugeot 208 T16?

„Ich konnte zusammen mit Craig (Breen) ein paar Tests bestreiten und die Zusammenarbeit funktionierte gut. Ich achte ihn als Fahrer und als Freund. Wir haben verschiedene Dinge probiert und unser Wissen beim Setup des Autos kombiniert. Bislang konnte ich das Auto noch nicht auf Asphalt fahren, aber wir haben vor der Akropolis-Rallye einen Test und jeder zusätzlicher Meter kommt mir gelegen, denn der Tempounterschied verglichen mit einem R2 ist gewaltig. Ich kann mich an ein neues Auto schnell gewöhnen, aber die Anpassung meines Aufschriebs an die höheren Geschwindigkeiten ist immer die schwierigste Sache.“



Mit Sebastian Marshall hast Du auch noch einen neuen Beifahrer …

„Ich wollte auf einen englischen Schrieb wechseln und ich denke er ist der Richtige dafür. Es ist also nicht nur ein neues Auto, es ist auch noch ein neuer Beifahrer, aber irgendwann mussten wir beginnen. Wir müssen uns jetzt auf unsere Arbeit fokussieren und einen Rhythmus finden, damit wir künftig gut zusammenpassen.“



Die Akropolis-Rallye ist bekannt als Härtetest. Siehst Du das ähnlich?

„Das Gute dabei ist, dass die Asphalt-Etappe am ersten Tag für alle neu ist. Als ich in der Junior-WM startete und die Rallyes in Irland und Polen ebenfalls für alle neu waren, konnte ich auf fast jeder Prüfung die Bestzeit setzen. Ok, jetzt wird es etwas anders, denn der R5 ist vollkommen neu für mich. Die Rallye wird hart, wenn es auf Schotter geht und man auf die großen Steinbrocken wartet. Es geht ums Überleben, aber die Autos werden nicht schwach sein.”



Was willst Du in Griechenland erreichen?

„Es wird hart werden, zu Beginn mit dem Tempo der schnellsten Fahrer mithalten zu können, denn ich werde nicht den nötigen Rhythmus haben, auch weil ich seit einem Jahr keinen Allradler mehr bewegt habe. Im Verlauf der Rallye will ich das Potenzial des Autos und mein eigenes zeigen. Es ist schwierig zu beurteilen, wo wir im Vergleich zu den anderen stehen werden, besonders mit Blick auf Bryan Bouffier im Regional Rally Car
Whitey
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma okt 17, 2011 19:47
Woonplaats: Enter

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor BartJanKeizer » za maart 22, 2014 17:49

In de nieuwe editie van START lees je in het Nederlands een interview met Kevin. Wij gaan de avonturen van Kevin als Peugeot fabrieksrijder in het ERC uitgebreid volgen.
START autosport magazine: Nederlands enige magazine met pure passie voor alle takken van autosport. Sinds 1984. Ook op Facebook: http://www.fb.com/startautosport
BartJanKeizer
 
Berichten: 1
Geregistreerd: za maart 22, 2014 17:42

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor metisse » za maart 22, 2014 21:29

De betere bladen hebben echt wel aandacht voor Kevin.
In de Octane nr 7 heeft een heel goed artikel over hem gestaan.
Afbeelding
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor Whitey » zo maart 23, 2014 12:34

Ja de bladen, maar dit is toch rallysport.nl! daar moet zoiets toch ook gemeld worden.
Whitey
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma okt 17, 2011 19:47
Woonplaats: Enter

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor wimo » zo maart 23, 2014 15:31

wimo
 
Berichten: 439
Geregistreerd: ma jul 01, 2002 19:15

Re: Nieuws en geruchten 2014

Berichtdoor Mark Wielens » wo maart 26, 2014 11:58

Ford M-Sport al 50 Fiësta's WRC R5 verkocht aan klanten. De volgende 20 volgen z.s.m.

groetjes Mark.
Laatst bijgewerkt door Mark Wielens op ma maart 31, 2014 7:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten