Vechtdal rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor Aart » ma jun 16, 2014 21:12

Sjeik1981 schreef:Tis en blijft jammer dat er weinig deelnemers zijn. Gaat er nog een evaluatie komen, want een reductie van 40 deelnemers is wel heel veel. Hier moet toch keertje over gediscussieerd worden tussen de heren van de KNAF en de heren van de diverse organisaties.


Heeft de KNAF niets mee van doen hoor...
Organisatoren en Bestuur Sectie Rally's moeten dit onderling oplossen.
Avatar gebruiker
Aart
 
Berichten: 772
Geregistreerd: za jan 26, 2002 0:42

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor Berny74 » ma jun 16, 2014 22:22

Officials rijders navigators.
Iedereen die de sport een warm had toedraagt.

Meld je bij de vechtdalrally.
Er is een tekort aan officials.
Wacht niet te lang het liefst vandaag nog.
Berny74
 
Berichten: 1
Geregistreerd: ma jun 16, 2014 22:13

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor rally for ever » di jun 17, 2014 6:32

Best jammer dat er zo weinig inschrijvers zijn. Zal denk ik mede te maken hebben met teveel rally's te snel na elkaar.
Ook een van onze favoriete rally's maar helaas kunnen we er dit jaar niet bij zijn.
Iedereen heel veel plezier!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor MartijnB » di jun 17, 2014 8:28

Sjeik1981 schreef:Tis en blijft jammer dat er weinig deelnemers zijn. Gaat er nog een evaluatie komen, want een reductie van 40 deelnemers is wel heel veel. Hier moet toch keertje over gediscussieerd worden tussen de heren van de KNAF en de heren van de diverse organisaties.


Nog weer eens ter verduidelijking

KNAF heeft niets te maken met wat dan ook qua regels uitvoeringen etc in de rallysport.
KNAF is enkel een overkoepelend orgaan van autosport.
Elke tak van sport heeft zijn eigen bestuur.

Bij ons is dat genaamd
BSR (Bestuur sectie rally's)

Ik denk zoiezo dat ze voor 2015 er verstandig aan doen om de kalender niet zo dicht op elkaar te plaatsen
3 wedstrijden binnen 4 weken net voor de zomer vakantie is wel wat veel van het goede.

Niet te vergeten dat er een aantal rijders niet meer rijden die voorheen het WRC spul reden en ook lokaal reden in Hardenberg.
Ook een aantal lokale div 5 rijders die voorheen Hardenberg altijd reden zie ik niet.

Er is een hele duidelijke reden aan te geven en dat is vooral budget en kosten die steeds hoger worden voor iedereen van organisatie tot rijder official en toeschouwer.
Positief denken is altijd goed uiteraard. Maar ik hou mijn hart vast wat er over 5 jaar over is van de rallysport in Nederland als het zo doorgaat

Blijft jammer voor Vechtdal. Persoonlijk vind ik het de mooiste wedstrijd van Nederland. Welke wat mij betreft een hoop deelnemers verdient

(normaal rij ik altijd Hardenberg als een vd weinige die ik rij in NL maar ook ik kan helaas niet starten dit jaar)
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor Sjeik1981 » di jun 17, 2014 8:53

Maar de KNAF zal toch e.e.a. moet controleren en als ze dat niet doen. Zouden ze het misschien meer moeten doen, daarbij had natuurlijk het BSR dit noooooooit zo moeten accepteren, en wie er dan water bij de wijn had moeten doen, dat ligt in het midden.

Feit is: op deze manier gaat de sport, waar hopelijk toch het hart ook bij de BSR ligt, naar de knoppen. Er verdwijnt meer dan dat er bij komt...
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor MartijnB » di jun 17, 2014 9:03

Met alle respect maar dat heeft niet direct met het BSR te maken.
BSR en organasties kunnen rpaten wat ze willen maar als er geen deelnemers en budget zijn dan houd het al snel op natuurlijk

Maar zoiezo is de autosport in zijn algemeenheid in een neerwaardse straal aan het gaan. Zandvoort is ook niet meer wat het is geweest qua deelnemers.
Zelfs zaken als speedway op de dragstrips is een grote neerwaardse lijn aan het gaan als ik het zo hoor van de buren die daar aan doen.

Het is iets dat meer te maken heeft met het feit geld en budget vanuit deelnemers. En sponsoren
Ik had vroeger ook makkelijker een budget om een heel NL seizoen te rijden.

Tegenwoordig is dat ook een stuk minder.
Buiten het feit dat ik geen zin meer heb om een kampioenschap te rijden veel rijders van wat jaren geleden rijden allang geen kampioenschappen meer. Die rijden enkel zo nu en dan eens wat in NL wat ze leuk vinden. En vullen dat aan met wat leuke wedstrijdjes in Belgie of Duitsland.

En nieuwe aanwas is er nauwelijks tot niet.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor erikjan » di jun 17, 2014 9:18

Het blijft lastig plannen, al valt het me elk jaar weer op dat er zulke enorme gaten tussen de diverse evementen vallen..

Maar ja, in juli/augustus zit je met vakanties, en in het voorjaar met broedende vogels.

En NL zal altijd wel last blijven houden evenementen in België en Duitsland die op of rondom een datum van een NL evenement worden verreden.
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor Focusfan » di jun 17, 2014 9:48

MartijnB schreef:Met alle respect maar dat heeft niet direct met het BSR te maken.
BSR en organasties kunnen rpaten wat ze willen maar als er geen deelnemers en budget zijn dan houd het al snel op natuurlijk

Maar zoiezo is de autosport in zijn algemeenheid in een neerwaardse straal aan het gaan. Zandvoort is ook niet meer wat het is geweest qua deelnemers.
Zelfs zaken als speedway op de dragstrips is een grote neerwaardse lijn aan het gaan als ik het zo hoor van de buren die daar aan doen.

Het is iets dat meer te maken heeft met het feit geld en budget vanuit deelnemers. En sponsoren
Ik had vroeger ook makkelijker een budget om een heel NL seizoen te rijden.

Tegenwoordig is dat ook een stuk minder.
Buiten het feit dat ik geen zin meer heb om een kampioenschap te rijden veel rijders van wat jaren geleden rijden allang geen kampioenschappen meer. Die rijden enkel zo nu en dan eens wat in NL wat ze leuk vinden. En vullen dat aan met wat leuke wedstrijdjes in Belgie of Duitsland.

En nieuwe aanwas is er nauwelijks tot niet.


Denk dat Martijn hier een goed punt heeft!! Ook in vele andere sporten is er een neerwaartse spiraal te zien !! Alles en iedereen moet "BEZUINIGEN" en dat is de enige oorzaak en niets anders !!
Focusfan
 
Berichten: 86
Geregistreerd: do mei 26, 2011 19:18
Woonplaats: Holtum

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor erikjan » di jun 17, 2014 10:13

En we waren de laatste jaren ook verwend met diverse prive-inschrijvers in dikke WRC's, waarbij het soms een soort van prettige wapenwedloop was van Corolla naar Fabia, S12, Focus, S14 etc....

Betrokken heren zijn gestopt met de actieve rallysport in NL, of zijn zich op andere fronten in de autosport gaan bekwamen (o.a. Dakar).
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor Sjeik1981 » di jun 17, 2014 10:28

Focusfan schreef:
MartijnB schreef:Met alle respect maar dat heeft niet direct met het BSR te maken.
BSR en organasties kunnen rpaten wat ze willen maar als er geen deelnemers en budget zijn dan houd het al snel op natuurlijk

Maar zoiezo is de autosport in zijn algemeenheid in een neerwaardse straal aan het gaan. Zandvoort is ook niet meer wat het is geweest qua deelnemers.
Zelfs zaken als speedway op de dragstrips is een grote neerwaardse lijn aan het gaan als ik het zo hoor van de buren die daar aan doen.

Het is iets dat meer te maken heeft met het feit geld en budget vanuit deelnemers. En sponsoren
Ik had vroeger ook makkelijker een budget om een heel NL seizoen te rijden.

Tegenwoordig is dat ook een stuk minder.
Buiten het feit dat ik geen zin meer heb om een kampioenschap te rijden veel rijders van wat jaren geleden rijden allang geen kampioenschappen meer. Die rijden enkel zo nu en dan eens wat in NL wat ze leuk vinden. En vullen dat aan met wat leuke wedstrijdjes in Belgie of Duitsland.

En nieuwe aanwas is er nauwelijks tot niet.


Denk dat Martijn hier een goed punt heeft!! Ook in vele andere sporten is er een neerwaartse spiraal te zien !! Alles en iedereen moet "BEZUINIGEN" en dat is de enige oorzaak en niets anders !!


Tuurlijks is bezuiniging een reden, maar maak het voor sponsoren interessant.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor official No. 27768 » wo jun 18, 2014 10:12

Mark Wielens schreef:En een primeur voor Nederland in de VechtdalRally 2014....
Timo van de Marel in een OPEL ADAM Rally.


Is dit een fabrieksauto of is deze zelf gebouwd?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor Mark Wielens » wo jun 18, 2014 10:37

official No. 27768 schreef:
Mark Wielens schreef:En een primeur voor Nederland in de VechtdalRally 2014....
Timo van de Marel in een OPEL ADAM Rally.


Is dit een fabrieksauto of is deze zelf gebouwd?


Alle OPEL Adam Rally R2 zijn bij Holzer (bekende tuner uit de DTM tijd) opgebouwd. Onder de Leiding van OPEL.
Ik denk dat deze auto ingezet wordt ter promo, om teams er kennis mee te laten maken en te laten zien hoe snel deze is.
In Duitsland en Frankrijk is de OPEL Adam Cup een groot succes en ,,redelijk,, betaalbaar.
Ik heb gelezen dat OPEL ook graag in Nederland zo'n Cup op wil gaan zetten.

Ook wordt er bij OPEL in Duitsland gewerkt aan een R5 Rallycar, maar weet zelf niet of dat op basis is van de Adam of de nieuwe 2014 OPEL Corsa E.

Groetjes Mark.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor Sjeik1981 » do jun 19, 2014 17:26

Bestaat er nog kans dat er nog wat deelnemers bij komen.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor erikjan » do jun 19, 2014 20:38

ik vind dat er gezien de omstandigheden (concurrentie met Ieper en de pas verreden ELE) een best indrukwekkende startlijst is !
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Vechtdal rally

Berichtdoor Whitey » do jun 19, 2014 21:19

''Alle OPEL Adam Rally R2 zijn bij Holzer (bekende tuner uit de DTM tijd) opgebouwd"Niet alleen DTM merendeel rallywagens, heeft zelf ook gereden van 1970 t/m 2000 met o.a. Opel en Lancia Delta.
Whitey
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma okt 17, 2011 19:47
Woonplaats: Enter

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten