Pagina 1 van 11

ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 13:42
door Braincloud
Beste mensen,

Ik wil graag met een vriend van mij naar het WRC in Duitsland. We hebben er wat dingetjes over opgezocht, maar we komen er niet echt wijs uit.
We willen graag wat meer weten over de tickets.
Er staat op de site van ADAC niet veel informatie over de tickets. Wij willen bijvoorbeeld weten; waar en wanneer je ze kunt kopen. We zagen op de site wel iets van een rally-pas, maar als we deze kopen hebben we dan alles in 1, of is dat weer iets anders??????????????
Ook willen we graag weten hoe het zit met de klassementsproeven, ik heb namelijk de route van vorig jaar. Maar daar staan bij elke proef 2 nummers. Zoals; KP01&KP04 - KP02&KP05 - KP03&KP06. Moeten we dan steeds weer terug rijden of kun je niet alle proeven zien en moet je keuzes maken?????????

Het zijn misschien achterlijke vragen, ik weet het niet. Maar ik zou het zeer op prijs stellen als iemand die er ervaring mee heeft, mij wat meer verduidelijking kan geven over dit.
Alvast bedankt!!!

Gr. Steven

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 14:51
door rallynieles
je kunt de tickets bestellen via internet dan krijg je ze paar weken voor wedstrijd opgestuurd.
je kunt ze ook op service kopen in trier
de proeven worden twee keer verreden dus moet je keuzes maken alle proeven zien is lastig als je het hele deelnemers veld wil zien als je de eerste tien gaat kijken moet je goed plannen en de punten dicht bij elkaar zoeken en absoluut niet naar panzerplatte gaan als je daar heen gaat zit je de hele dag gebakken dan heb je tussen de WRC door classics rijden dus hele dag vermaak.
tip probeer een week van te voren er al te zijn en de proeven te zoeken dan kun je bijzondere plekken vinden want de publieks punten staan vol.
ik heb zelf een keer een punt gehad zat er alleen 1 lijntje prikkel draad tussen de autos en mij stond prakties strak aan de proef. maar als je zulke punten pakt moet je wel wat capriolen uit halen om er zo dicht mogelijk met de auto bij te komen

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 19:50
door Braincloud
Bedankt voor het snelle antwoord!! Ik snap het idee al een stuk beter.
Als ik het goed begrijp moet je dus na de eerste 10 of 20 auto's meteen door naar de volgende proef (veel rijden dus) en goed van te voren plannen om de top 10 veel te kunnen zien.
En per dag wordt het rondje van de route van die dag dus 2 keer verreden? (dus proef 1 -> 2 -> 3 -> en proef 4 is dan weer proef 1 zeg maar -> proef 5 is dezelfde route als 2 -> enz.)

Maar dat betekend dus dat je per dag eigenlijk maar 6x 10 minuten kunt kijken en na die 10 minuten meteen verder moet.

En wat bedoel je precies met 'je moet punten dicht bij elkaar zoeken'?

Heb hier echt geen ervaring mee, daarom wil ik het idee van een rally beter snappen omdat er nogal weinig over te vinden is.
Nogmaals bedankt!!!

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 19:56
door Mazzo
Heb je al ervaring met rally's in NL. Zo niet, probeer er al een paar hier mee te pakken voordat je naar Duitsland gaat. Ook hier is vaak Kp 1 weer Kp4, Kp2 weer Kp5 enz... Leer je het systeem van plannen vanzelf. TankS Rally is een goed voorbeeld zeker met het tijdschema van dit jaar.

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 20:03
door rallynieles
in het wk starten de wk rijders om de 2 minuuten en prive rijders die er achteraan rijden om de minuut.
dus duurt het langer voor de eerste 10 lang zijn geweest.
qua proeven indeling zit je goed proef nummer zijn de nummers hoe ze verreden worden
ik vindt persoonlijk zelf als je toch een wk rally bezoekt het hele veld te gaan bekijken want er zitten namelijk ook goede rijders bij die achteraan rijden en die ook goed een potje kunnen sturen alleen niet door een wk team gesponsord worden maar cker de moeite waard zijn om te kijken net als bij een kleinere niet wk wedstrijd.
de punten dicht bij elkaar zoeken bedoel ik mee dat je aan de goede kanten van de proef moet gaan zitten en niet dat je om de proef heen moet rijden om een mooie plek op te zoeken wat weer veel tijd kost.
het is inderdaad veel rijden maar als je van te voren tijdens de verkenningen achter de deelnemers aan rijd kun je mooie punten op zoeken en kijken of je het de moeite waard vindt om de plek te pakken wat je voor ogen hebt.

ik ben een paar jaar achter elkaar geweest en het is altijd wel gaaf om te doen maar als je het echt goed wil doen is het niet echt vakantie vieren met de beentjes omhoog en rustig zonnen.
vragen staat altijd vrij en domme vragen bestaan niet. er is meer te vinden op internet dan je denkt alleen moet je goed zoeken en soms creatief zijn met land kaarten.
heb je wel ervaring met nederlandse rally's kijken? want als je dat ook niet hebt zou ik voordat je naar duitsland afreisd eerst eens in nederland paar wedstrijden gaan kijken zodat je wel een klein beetje een idee opkunt doen hoe het gaat bij een rally

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 21:51
door TommyRally
Wat ook een tip kan zijn is de volgorde van de kp's.
Meestal liggen de kp's in een 1-2-3 lijn gedurende één lus.
Dan kan je tijdens die lus kp 1 en 3 bekijken.
De truc om je meer tijd te 'kopen' is om bij kp 1ergens in het begin van de proef te staan, terwijl je op kp 3 ergens nabij de de finish probeert post te vatten.
Op die manier heb je al snel 5 tot soms 15 minuten tijd extra voor je verplaatsing.

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 9:08
door Bertin13
niet te veel rijden tussendoor is ook een goeie methode mijn ervaring is dat je de kans loopt vast te staan in het verkeer en vervolgens de eerste paar rijders mist eb achter de feiten aanloopt vroeg opstaan 'ochtens zodat je een mooie 1e stek van de dag hebt en nog 1 hooguit 2 keer verplaatsen dan zie je stukken meer
ik probeer zo min mogelijk te rijden dan zie je nog eens wat historics zijn ook mooi om te zien net als DRM

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 9:17
door MartijnB
Je hoeft de tickets niet te bestellen.

Je kan ze ook gewoon langs de snelweg halen.
Of enkele afritten net voor Trier op de snelweg van Koblenz na Trier. Meestal op de afrit van de route richting 1e proef.

Verder is het ook voor beginners heel erg goed te doen. Het is zelfs beter te doen als vele rally s in Nederland. Omdat er goede kaarten zijn. Zelfs pijlen langs de weg die je na parkeerplaatsen van de proeven sturen.

Wel goed van te voren een schema bedenken welke proeven je graag wil zien.

Wij zijn niet echt van die mensen die de 1e 10 kijken en verder gaan.
Wij pakken meestal vrijdags Mozelwijn 1 en s middags nog een andere.
Zaterdags de hele dag Pantzerplatte. En soms de regroup Biltstein.

En zondags meestal Dronthal.

En dan kijken we alles van de 1e tot de laatste.

Kortom tijdschema is belangrijk. maar kaart lezen hoef je nauwelijks te doen. Gewoon zorgen dat je het info pakket hebt en de pas.
Frankrijk daarintegen is een stuk lastiger

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 11:48
door BasJBuitendijk
Als je voor eerste keer gaat, zoals ik vorig jaar, ga dan niet teveel improviseren. Dit heb ik er van geleerd.

Wel doen:
1. infopakket en rally pas via internet bestellen en goed bestuderen. De info is klasse!
2. plan maken voor alle 3/4 dagen en meer dan 1,5 uur voor de starttijd op de proeven zijn (neem de tijd)
3. programmeer alle coordinaten van de publieksproeven in je TomTom, incl datum en starttijden (in volgorde opslaan bij favorieten)
4. pak tenminste 2 keer de historics mee
Niet doen
1. sluipweggetjes nabij de publieksproeven gebruiken. Grote kans dat je bijna op de proef bent en tegengehouden wordt. Voordat je het weet
ben je een paar keer teruggestuurd en kom je toch op het publiekspunt terecht....maar wel te laat!
2. teveel proeven op een dag willen zien (tenzij je van stress en files houdt)

Kortom: neem die eerste keer geen risico en ga gewoon naar de publiekspunten. Perfect bereikbaar, prima parkeren (+ natje en droogje) en goed overzicht als je maar op tijd bent. En valt het tegen (dat ga je beslist ervaren), loop dan een kwartiertje door het terrein en je vindt vast wel een mooie plek. Nog slimmer is misschien om gebruik te maken van meer ervaren bezoekers, die je de plekken kunnen wijzen buiten de publiekspunten, die goed bereikbaar zijn. Heb je heel veel tijd, dan kan je natuurlijk tijdens de verkenningen per ongeluk een rally auto volgen:-)

Succes,
Bas

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: vr maart 07, 2014 0:46
door BeeCee
Topic van voorgaande jaren eens doorlezen.
Proeven onboard bekijken, wanneer deze niet veranderd zijn.
Je hebt nog tijd zat ;)

Verder is Dld heel goed te doen, wij doen vaak 1>3>4>6 en kijken wel eens een hele proef.
Persoonlijk vind ik ook dat naarmate je vaker geweest bent, je meer herkenningspunten hebt, dit maakt het zoeken van de mooie spots alleen maar makkelijker.
En de donderdag avond in Trier is ook gezellig.

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: vr maart 07, 2014 16:53
door zeeland
donderdag avond gezellig in de stad beginnen, in de bocht :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2014 19:25
door Sjeik1981
Panzerplatte combineren kan wel degelijk, doe het al 2 jaar achtereen. Afgelopen twee jaar ook 3 proeven op zaterdag gedaan, 1e 3, en de 5e. Verder is het ook deels beetje geluk hebben en vooral VAST HOUDEN aan het plan en niet afwijken, ondanks uitlopen e.d. Maar idd zeker ook eens midden en achterveld oppakken!

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2014 19:02
door Bertin13

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2014 19:46
door Henkie H.
Op de kalender van de slowly sideways staat de deutschlandrallye (nog) niet, iemand informatie of ze wel of niet starten?

Re: ADAC Rallye Deutschland

BerichtGeplaatst: za apr 05, 2014 9:34
door LeonM
Henkie H. schreef:Op de kalender van de slowly sideways staat de deutschlandrallye (nog) niet, iemand informatie of ze wel of niet starten?


Slowly Sideways start niet bij de Deutschlandrallye 2014.