ADAC Rallye Deutschland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor Bertin13 » ma aug 25, 2014 17:17

een auto terug drukken hoort er toch bij en moet toch kunnen zonder dat er een einsatzgruppe op los gelaten word
Avatar gebruiker
Bertin13
 
Berichten: 10
Geregistreerd: do maart 06, 2014 8:57

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor Sjeik1981 » ma aug 25, 2014 18:21

Zelf de tereur ervaren. Mochten niet eens een paar wijnranken hoger plassen. Dit moest qua blijkelijk aan de baan tussen publiek. Maar ook weer een relaxte official op Peterberg gehad welke eea binnen de veiligheid toeliet.
Laatst bijgewerkt door Sjeik1981 op ma aug 25, 2014 18:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor mmrizio » ma aug 25, 2014 18:26

Sjeik1981 schreef:Mochten niet eens een paar wijnranken hoger plassen. Dit moest qua blijkelijk aan de baan tussen publiek. Maar ook weer een relaxte official op Peterberg gehad welke eea binnen geiligheid toeliet.


Misschien ff de spellchecker uitzetten, dit gaat ten kosten van de reputatie :-)
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor Sjeik1981 » ma aug 25, 2014 18:34

Foutje die grote vingers ook op zon klein Samsung schermpje.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor mmrizio » ma aug 25, 2014 18:37

De overdreven focus op veiligheid viel me ook al op. Ik zal er binnenkort een langer verhaaltje aan wijden.

Verder heb ik niet te klagen, ik heb een geslaagde rally gehad. Vrijdag 5 proeven gezien (de eerste proef was me te ver van m'n bed af) en de service, zaterdag 4 proeven. Over het algemeen mooie punten, vergelijkbaar met andere jaren. Overal gezelligheid meegemaakt.
Eén keer op een publiekspunt gestaan, op proef 4. Dat was meteen het dieptepunt. Super georganiseerde plek met veel personeel, goed parkeren enz. Alleen lag de parkeerplaats zonder duidelijke reden 800 meter van de proef af, omdat de parkeerplaats vooraan op de braakliggende grond was gelegd, niet achterop. Dus moet iedereen een kwartier extra lopen, voor niets.
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor rvgrally » ma aug 25, 2014 18:41

BasJBuitendijk schreef:
Dit was ook mijn eerste wrc duitsland die tegen viel qua kijken. Van de marchals ed geen last gehad. Er liepen ook echt wel (zoals we gewend zijn) goeie rond. Maar we hadden na 1 proef al gezien dat je zonder geouwehoer gewoon op P-punten bent aangewezen. Welke vervolgens allemaal stuk voor stuk klote zijn. Wij hebben meer plezier beleefd aan alles om het rijden heen.. de showstart, service, lokaties. Dus ik denk dat ik ook maar eens een jaar of 5 ga overslaan.


Helaas was ik verhinderd dit jaar, maar vorig jaar heb ik het daar prima naar mijn zin gehad. Strak georganiseerd en ik heb alleen vriendelijke officials ontmoet.
Wat die publiekspunten betreft valt het volgens mij ook wel mee. Goed voorbereiden, 2 uur voor aanvang aanwezig zijn en desnoods een paar kilometer lopen, dan komt het allemaal goed. Getuige het prima videomateriaal dat ik gezien heb en dat veelal gemaakt is door liefhebbers zonder perskaart waren er weer genoeg spectaculaire kijkpunten. Rallykijken is net zoiets als vissen. De meesten willen vlak naast hun auto zitten, maar dat zijn niet diegenen die het meest vangen :D


Bas... waarom zo reageren alsof ik gek ben... ik ben de gek die serieus 3 tot 4 uur voor de proef zit. En kilometers loopt. Ik kom altijd op de woensdag aan. Verken aan de hand van de kaarten alle kps behalve panzer platte. Dus aan dat alles ligt het niet. Ik ben nu voor de 12de keer geweest (ik vis trouwens hobby matig ook al 30 jaar) en als je zelf dit jaar niet bent geweest zou ik graag zien dat je NU jouw reactie op op mij verwijderd.

(Zullen we t maar niet hebben over jou film kwaliteiten, want dat durf ik wel openbaar te zeggen... knap waardeloos!!!!

gr ralph
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor riesjaar » ma aug 25, 2014 18:57

Was het dit jaar zoveel anders dan de vorige jaren ???????

Dit jaar ben ik niet geweest maar hier voor wel vele jaren
Wij gingen hooguit 3 keer een publiekspunt in een hele weekend
de rest allemaal andere punten bezocht, vaak vele mooiere ,
wel vaker door de bossen, bosweggetjes en tussen de wijnranken,
het is wel een flink zoek karwei, maar je krijgt de mooiste
plekjes waar het niet druk is en de marshalls goed mee om te gaan was.

1 maal zelfs meegemaakt een paar jaar geleden , door een bos gereden
waar eigenlijk de weg was afgezet,( het dranghek stond aan de kant
gezet met een verboden in te rijden bord op ) er stonden een auto of 5
kwam daar ineens een Polizie aan op de motor, ik dacht gelijk allemaal
op de prent, dus niet de herr polizie kon er mee lachen dat er toch mensen
waren die konden kaart lezen,.
Of de panzerplatte op in het verboden donkere gebied het is ons allemaal gelukt
riesjaar
 
Berichten: 265
Geregistreerd: wo nov 17, 2004 20:16
Woonplaats: Stramproy

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor zeeland » ma aug 25, 2014 19:18

kraats schreef:Wat helemaal geen aandacht krijgt is het feit van de onbeschofte agressieve officials bij deze rally. Gewoonweg tuig, asociaal en het doodtrappen niet waard!!
Ja kom maar roep maar dat het allemaal vrijwilligers zijn maar dat is niet waar. Ze krijgen allemaal een ruime onkosten vergoeding en mogen dus gewelddadig optreden?

De organisatie is knettergek geworden en vreselijk slecht! Wat een verschrikkelijk KUT-VOLK!!!

http://www.rallye-magazin.de/rallyes/wm ... _sODVTCSHs

Deze security schoften stuurden het publiek de remzone in en gingen er zelf bij staan en wij, die 4 meter boven de weg zaten op een recht stuk moesten vertrekken met het risico in elkaar geslagen te worden. De dreigementen waren niet van de lucht als je even naar ze luisterde. Ik heb in 30 jaar rallysport bij elkaar nog niet zoveel agressiviteit bij rally gezien of horen uitten door officials als het afgelopen weekeinde.

En ik heb ze meer zien doen die niets met rally te maken hadden zo ook al die kutlui van de organisatie zijn heel, heel slecht voor de sport in het algemeen. En ook voor duitsland waar iedereen op de German Sheppard
School heeft gezeten. Dit resulteert in op mensen lijkende Duitsers die niet kunnen praten maar alleen maar blaffen en schreeuwen. Als een official hier zich zo gedraagt krijgt ie flink klappen, en terecht!!
Het is net de Nederlandse overheid: Betalen en je bek houden en je mag niets!!!
Je moet 69€ neertellen en vervolgens mag je alleen op plekken staan waar skinetten hangen. vervolgens komt er een Marchal die de aardappelnetten deels wegknipt en de helft van het publiek weg stuurt, met de nodige dreigementen.
Ik kan niet geloven dat er geen grote vechtpartijen zijn geweest.
Ik heb een hele slechte indruk overgehouden aan Duitsers, Duitsland en de Rallye Germany. Ik zal dit ook zeker overbrengen naar de infantiele organisatie van de rally.


ga ook al vele jaren naar de rally in trier maar dit jaar was het echt niet normaal met sommige van die lui.
ze waren te dronken om op hun benen te staan , en alleen maar gillen en schelden. en nee heb het niet gefilmd of foto's gemaakt. dat waren al genoeg mensen die dat deden. dus ze zullen wel ergens opduiken op het net. gelukkig zijn de meeste echt heel aardig en beleefd. jammer dat er altijd een paar denken dat ze alles mogen als ze een hesje aan hebben.
gaat weer ten koste van de goeden. maar goed over de rally zelf kan ik zeer kort zijn. het was weer geweldig. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zeeland
 
Berichten: 164
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 18:23
Woonplaats: vlissingen

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor Mark Wielens » ma aug 25, 2014 19:23

Had Dennis Kuipers nu een andere Ford Fiesta RS WRC ter beschikking, of alleen een ander kenteken....

gr. Mark.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor mmrizio » ma aug 25, 2014 19:35

Als toeschouwer heb je er nix aan, maar er waren marshalls en security mannen. De marshalls waren best ok (naar Duitse normen :-) ). De security mannen (met de hoofdrol in het filmpje) zijn slecht gebrieft, snappen niets van rally, en bevestigen de oude vooroordelen over Duitsers.
In het filmpje lijkt het erop dat de vrouwelijke marshall met hesje probeert de security mannen duidelijk te maken dat auto terugduwen bij de sport hoort.

Daardoor, en door het aanscherpte veiligheidbeleid (niet meer tussen wijnranken staan) was dit jaar toch wel een stuk anders dan andere jaren.
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor rallyworldwide » ma aug 25, 2014 20:10

Voor de 6de maal afgereisd naar Duitsland, wat in mijn ogen meteen ook de minste editie van de afgelopen 7 jaar was. Hoewel er steeds meer fans naar de rally komen, is er steeds minder de mogelijkheid om ergens te gaan staan.
Plaatsen waar ik al 4 of 5 keer heb gestaan worden ineens beoordeeld als sperzone. Nou zou ik graag weten hoe een rallyauto een 3 meter hoge muur op kan rijden.

De publiekspunten zijn overal even slecht en te druk. Als uitgangspunt hebben wij op een aantal proeven geparkeerd op de vooraf aangegeven parkeerplaatsen(waarom moet er trouwens 1 euro voor iedere parkeerplaats worden betaald?)
om daarna naar een betere plek te wandelen. Dit was in meerdere gevallen niet mogelijk. Je werd als het ware bijna verplicht om langs een recht toe recht aan punt te gaan staan, samen met 1000 andere personen.

We hebben natuurlijk wel een aantal leuke plekken gevonden, maar daar moest dan wel minimaal 20 minuten voor gelopen worden en als je er dan eenmaal was dan kreeg je of gezeur van marshalls of van de veiligheidsauto's. Deze een aantal keren kunnen ontlopen, want het was vrijwel onmogelijk om te blijven staan op die desbetreffende plekken als men door de veiligheidsauto's of marshall werd "betrapt". Het voelde af en toe onmogelijk om op een niet publiekspunt te gaan staan. Wanneer men ergens de baan probeerde over te steken om de proef te verlaten werd er meteen op een hele onaangename manier naar ons geschreeuwd. Na een aantal keren dit meegemaakt te hebben moet ik eerlijk toegeven dat bij mij het kookpunt hoog opliep en ik me in moest houden om niets te zeggen/doen. Dit hoort mijninziens niet bij een gezellig weekendje naar Duitsland. Ook een hele vervelende sfeer bij de 1ste KP Peterberg, toen deze afgelast werd na de crash van Ogier. Mensen gingen hun geld terugvragen en werden boos.

Er waren natuurlijk ook uitzonderingen en de rally opzich is nog steeds een spektakel, maar ik bemerk een flinke achteruitgang en hoop dat het volgend jaar anders is.
rallyworldwide
 
Berichten: 120
Geregistreerd: zo mei 16, 2010 14:25
Woonplaats: Someren

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor rvgrally » ma aug 25, 2014 20:23

Mark Wielens schreef:Had Dennis Kuipers nu een andere Ford Fiesta RS WRC ter beschikking, of alleen een ander kenteken....

gr. Mark.


Jahoor het zou de laatste specificatie van t m-sport team zijn geweest.
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor A en P Rally Jan » ma aug 25, 2014 20:28

Mark Wielens schreef:Had Dennis Kuipers nu een andere Ford Fiesta RS WRC ter beschikking, of alleen een ander kenteken....

gr. Mark.
Dat had je goed gezien, Dennis reed met een Fiesta WRC van M-sport,Henning Solberg reed met deze auto laatst in Finland, en ik neem aan dat Kuipers in Frankrijk hier ook weer mee rijd,denk dat deze beter/sneller is dan zijn eigen auto.
A en P Rally Jan
 
Berichten: 491
Geregistreerd: za maart 22, 2008 18:52
Woonplaats: Elburg

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor Bartrallyfan » ma aug 25, 2014 20:38

wij zij ook weer in Duitsland geweest, ons groepje heeft nog geen een WKjaar gemist.
Van de overdreven officials hebben wij niets gemerkt. wel duidelijk maar correct.
wat ik in het filmpje gezien heb is echt belachelijk!! dit zij inderdaad security mensen die niets om rally geven.
We hebben zelf ook officials vergezeld met security gezien. dit is mij de voorgaande jaren nooit opgevallen.
En het "verplicht" bezoeken van publieks punten is echt niet nodig! een goede (staf)kaart en een goede kaartlezer en je kunt bijna overal komen waar je wilt, maar je moet niet bang zijn een weg in te rijden die alleen opengesteld is voor landbouw verkeer of een onverharde weg.
dus voor ons weer een geslaagde rallye deutschland
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor A en P Rally Jan » ma aug 25, 2014 20:53

Bartrallyfan schreef:wij zij ook weer in Duitsland geweest, ons groepje heeft nog geen een WKjaar gemist.
Van de overdreven officials hebben wij niets gemerkt. wel duidelijk maar correct.
wat ik in het filmpje gezien heb is echt belachelijk!! dit zij inderdaad security mensen die niets om rally geven.
We hebben zelf ook officials vergezeld met security gezien. dit is mij de voorgaande jaren nooit opgevallen.
En het "verplicht" bezoeken van publieks punten is echt niet nodig! een goede (staf)kaart en een goede kaartlezer en je kunt bijna overal komen waar je wilt, maar je moet niet bang zijn een weg in te rijden die alleen opengesteld is voor landbouw verkeer of een onverharde weg.
dus voor ons weer een geslaagde rallye deutschland
Bij dit verhaal sluit ik me helemaal aan, zijn ook overal geweest waar we heen wouden, en ik verbaasde me weer hoeveel Nederlandse auto,s boven op de Panzerplatte stonden tot aan de proef gereden!!!
A en P Rally Jan
 
Berichten: 491
Geregistreerd: za maart 22, 2008 18:52
Woonplaats: Elburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten