50e ELE Rally 2014

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor borbase » za jun 14, 2014 19:30

Bak is ook al vervangen
borbase
 
Berichten: 371
Geregistreerd: vr jul 27, 2007 18:11
Woonplaats: geldrop

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor dredaemen » za jun 14, 2014 20:46

wat een afgang
voor de 50e ele rally
Op kp strijpsekampen groot tekort aan officials waardoor veel posten onbemand
startveld mager
pijlen tekort
geen brandblusers
proefen voor de helft
niet op tijd starten
:( :( :( :( :( :( :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
dredaemen
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di jan 15, 2008 20:00
Woonplaats: tegelen

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor mmrizio » za jun 14, 2014 22:17

Ik hoor een vrijwilliger... :evil:
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor mantaray » zo jun 15, 2014 9:12

ik klaag eigenlijk ook nooit over de organisatie van een rally ,maar gisterenochtend kwamen we aan bij schippersstop voor het ophalen van een info pakket
Helaas het verkoop tentje was leeg en er was niemand te zien om 08:00 , na wat rond vragen bij mensen van de organisatie kregen we eigenlijk nergens een duidelijk antwoord
ze komen er zo aan werd er geroepen , of je mag zonder te betalen wel de proef op hoor ....
we hebben uiteindelijk gewacht tot 08:50 en toen maar op zoek gegaan naar een ander verkoop punt wat om die tijd wel open was
dus we misten de eerste Kp van de zaterdag , uiteindelijk bij de golf club in Wintelre het pakket opgehaald en op weg gegaan

op zo,n belangrijk punt van de rally moet het toch mogelijk zijn om op tijd de pakketten te hebben ?? was een beetje jammer dit ik bedoel na 50 keer moet je toch wel weten hoe het werkt
we hadden natuurlijk wel op de gok achter wat auto,s aan kunnen rijden richting de eerste proef op zaterdag maar ik ga liever wat voorbereider op stap

voor de rest wel een leuke rally gezien ,aardig weer gehad en uiteindelijk met de kaarten toch weer wat leuke locatie,s gevonden

op naar de 51e keer dan maar !
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor Sjeik1981 » zo jun 15, 2014 10:53

Waarom is er nog steeds geen mogelijkheid ala de hengelo rally om te posten. Zeker als je van ver moet komen.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor Dennisvo » zo jun 15, 2014 11:05

Heb het goed naar m'n zin gehad, een van de hoogtepunten was de remote service in Helmond vrijdagavond. Radio 1 op maximaal volume over de service en zo Nederland-Spanje gevolgd.
Wat de rally betreft, verbaasde Van Loon mij, vrijdagavond al compleet weggereden.
Dennisvo
 
Berichten: 484
Geregistreerd: za maart 15, 2014 23:24

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor kraats » zo jun 15, 2014 13:51

V.D.G Rally team schreef:Wat een organisatie .Gewoon het eerste gedeelte onverhard eruit gehaald in wintelre omdat er niet genoeg officials waren.
vrijdag hadden ze er teveel die hebben ze naar huis gestuurd.
gister op proef zomerlo niet genoen lind en voorpijlen. En op een paar posten geen brandblussers.
En 40 min te laat gestart.
En dan voor een 50tigste zoo''n mager startveld. Een hoop reclame gemaakt en het is een standaard rally.
niets extra's of ik heb iets gemist.


Als jij van van de Gevel rallyteam verbaasd me dit commentaar niet.
Dus als rijders niet inschrijven ligt dat aan de organisatie en jij zou de KP Wintelre laten verrijden zonder officials?
Of wat wil je dan?
Het 40 minuten te laat starten is inderdaad een blunder maar die wordt niet veroorzaakt door de organisatie maar door de proevenchef.
De organisatie had daar wel degelijk wat aan kunnen doen om dit te voorkomen. Er reed een Ass. wedstrijdleider i.o. rond die heel goed met dit bijltje zou kunnen hakken maar het dus niet voor elkaar heeft gekregen. :D
Wat kan een organisatie er aan doen als er geen officials komen helpen? Dit gebeurt bij alle rally's en door het beleid zal dat alleen maar beroerder worden.

Dat de organisatie een redelijk aantal steken heeft laten vallen is duidelijk maar kom dan wel met de juiste argumenten.
Dus zolang je in 1 zin nog geen 5 woorden Nederlands kunt schrijven denk ik dat je commentaar niet goed over komt.

Normaliter zijn heeft publiek niet eens in de gaten wat een bende sommige organisatoren incl. proevenchefs en BSR functionarissen er van maken en vinden het dan allemaal geweldig.
Nu was het allemaal in de voorbereiding goed georganiseerd maar loopt e.e.a. mis door incompetent volk waar een organisatie op moet kunnen bouwen.
En daar gaat het fout. Maar zolang iedereen die hier in zou moeten en kunnen ingrijpen, er niets aan doet zal het aantal officials teruglopen en het aantal rally's en proeven verminderen.
Er zal vanuit de bond een norm moeten komen die gecontroleerd wordt om het niveau enigszins toelaatbaar te maken. De normen waren er en de controles ook, al bleef opbouwende kritiek te vaak achterwege.
Nee, je gaat je vriendjes niet vertellen dat ze incapabel zijn voor bepaalde functies maar verzameld gewoon nog meer incompetent volk om je heen.
In Putten wordt publiek in de remzone gezet omdat dit moet van Eric Noort, zegt de proevenchef. Onzin, Eric Noort zegt dat niet. Maar een proevenchef (en BSR vriendje) maakt hierdoor de hele rallysport belachelijk.

Voorbeeld van de ELE rally; ik zie een deel van het veiligheidsplan wat er best goed uit ziet (opvallend detail) maar waarvan de uitvoering uitermate te wensen over heeft gelaten.
In andere voorbeelden klopt er van het (niet afgekeurde) veiligheidsplan geen zak maar door goed ingrijpen van individuen (lees: officials) merkt niemand dat op.
Dit kan alleen maar doordat deze goede officials zich niet aan de regels houden, maar gewoon heel goed bezig zijn en de rally doorgang vindt.
Vervolgens worden die hierop aangesproken en blijven ze bij de aankomende rally's weg!

Dit is dan het resultaat van een organisatie met heel veel pech.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor cvgn » zo jun 15, 2014 20:12

[*]

V.D.G Rally team schreef:
Wat een organisatie .Gewoon het eerste gedeelte onverhard eruit gehaald in wintelre omdat er niet genoeg officials waren.
vrijdag hadden ze er teveel die hebben ze naar huis gestuurd.
gister op proef zomerlo niet genoen lind en voorpijlen. En op een paar posten geen brandblussers.
En 40 min te laat gestart.
En dan voor een 50tigste zoo''n mager startveld. Een hoop reclame gemaakt en het is een standaard rally.
niets extra's of ik heb iets gemist.


Ik heb zelf de proef Somerlo mee opgebouwd. Was meer afgelint dan er op het veiligheidsplan stond. En het 40 minuten later starten op KP 2moet wel als er geen auto's aan de start staan als KP 1 nog gereden moet worden. Er was genoeg lint, alleen verboden publieksborden waren er te weinig en die zijn nagebracht. Op niet alle posten staan brandblussers, is bij geen enkele rally. Is makkelijk om organisatie en officials af te kraken, maar er is al meerder keren aan oproep geweest aan rijders en navigators om te komen helpen officielen als ze een keer niet rijden. Heb al verschillende rijders en navi's gesproken die dit al gedaan hebben en die kijken nu anders tegen officials aan. Zelfs Jan de Winkel was niet te beroerd om een keertje als official te staan afgelopen weekend en heeft nog genoten ook.

groeten uit Roosendaal
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor Loabarg » zo jun 15, 2014 20:17

rallynieles schreef:Inderdaad slechte organisatie. Op kp strijpsekampen groot tekort aan officials waardoor veel posten onbemand waren en zelfs een deelnemer zoek die pas werd gevonden door sluit auto. Info pakketjes werden uitgedeelt aan de officials na het opruimen van de kp.


Niels B

1e deel van je betoog klopt niet, helemaal geen groot tekort op SK, deze wordt elk jaar zo gereden. Eric Noort zal echt niet laten starten als jouw stelling zo was.
Als je goed geluisterd had op de mobi, had je gehoord dat wij deze al misten.

Dat de info te laat was klopt en is inderdaad jammer en wordt meegenomen in de briefing Nasr de organisatie

Je ontvangt nog een mail binnenkort
Avatar gebruiker
Loabarg
 
Berichten: 167
Geregistreerd: wo aug 16, 2006 21:53
Woonplaats: Deventer

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor Loabarg » zo jun 15, 2014 20:59

dredaemen schreef:wat een afgang
voor de 50e ele rally
Op kp strijpsekampen groot tekort aan officials waardoor veel posten onbemand NB geen juiste weergave van werkelijkhied, KP was op 1 post na volledig bezet conform afspraak Organisatie, Immers anders zou KNAF Veiligheid nimmer laten starten
startveld mager
pijlen tekort
geen brandblusers
proefen voor de helft
niet op tijd starten
:( :( :( :( :( :( :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Avatar gebruiker
Loabarg
 
Berichten: 167
Geregistreerd: wo aug 16, 2006 21:53
Woonplaats: Deventer

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor Mabri » wo jun 18, 2014 0:28

Wat laat, maar ook wij willen een punt van kritiek melden.

Het is al eerder aangestipt, maar wij kregen op Spoordonk ook pas ons officialpakket pas NA afloop van de kp's. Terwijl er essentiele informatie in zat voor de official, zoals de informatie voor de kp bemanning ( handig voor nieuwe officials zoals wij bij ons hadden staan), het schade/incidentenrapport wat je mee moet geven aan de sluitauto in geval schade/incident.
Wat wij erg misten was een startlijst! Achteraf bleek deze niet eens in het officialpakket te zitten. Ook een tijdschema zat er niet in.
Tijdens de opbouw hadden wij GEEN schild, wat de herkenbaarheid tijdens het opbouwen niet ten goede komt.

Wij hadden het idee dat de official niet serieus genomen werd, zeker omdat onze lunchpakketten ook eens niet op tijd waren en op het laatste nippertje uitgereden werden door de organisatie. Had deze mensen dan ook de officialpakketten meegeven. Beter zou het zijn om ervoor te zorgen dat VOOR je gaat opbouwen in ieder geval het info pakket met schild en schade formulieren op de start hebt liggen, zodat de officials het idee hebben dat hun taken ook serieus worden genomen.

Ook kwam het veiligheidsplan op enkele posten niet overeen met de werkelijkheid.
Zo stond er een flauwe doorgaande bocht bij 1 post, maar een flinke knik bleek te zijn in werkelijkheid. Hier had eigenlijk een hoofdpijl moeten staan, maar stond niet in het veiligheidsplan en hadden wij ook niet meer in de aanhanger. Dan maar hopen dat er goed verkend is.
Het frappante is dan dat uitgerekend de 000 loopt te zeuren over een hoofdpijl op die post !!
Avatar gebruiker
Mabri
 
Berichten: 714
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 9:35
Woonplaats: Avenhorn

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor MartijnB » wo jun 18, 2014 8:19

Nu ben ik als rijder wel eens benieuwd of dit soort zaken aangaande de pakketten en voorzieningen voor officials echt zo zijn ervaren door meerdere officials.

En B of dit vaker voor komt.

Mocht dit namelijk vaker zo voor komen kan ik me enigsinds het tekort aan officials voorstellen namelijk.
En lijkt me dat een serieuze zaak om eens nader te laten bestuderen door de diverse official organisaties
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor Oeteldonkie » wo jun 18, 2014 9:00

MartijnB schreef:Nu ben ik als rijder wel eens benieuwd of dit soort zaken aangaande de pakketten en voorzieningen voor officials echt zo zijn ervaren door meerdere officials.

En B of dit vaker voor komt.

Mocht dit namelijk vaker zo voor komen kan ik me enigsinds het tekort aan officials voorstellen namelijk.
En lijkt me dat een serieuze zaak om eens nader te laten bestuderen door de diverse official organisaties


Even een reactie hierop van mijn kant, ik heb zowel op vrijdag avond en de zaterdag als official mogen functioneren,
Vrijdags moesten we om 16:30 aanwezig wezen voor de briefing, en aangezien ik er dik 2 uur over rijd zijn we ruim optijd weggegaan, echter om 16:30 geen briefing, en om 18:00 zijn we naar de proef gereden, hier hadden we geen informatie, en werd ons alleen een porto, brandblusser en een vlag in de handen gedrukt, en werd ons verteld naar welke post we mochten, geen info pakket of iets gehad. Na dien de proevenchef nogmaals gevraagd of we al een infopakket konden krijgen, en hier werd ons verteld dat we deze niet "moeten" krijgen, maar dat als we hem willen, dat we hem mochten pakken... Oftewel, dat houd ons lekker gemotiveerd. Op mijn commentaar dat dit niet de bedoeling is, kreeg is als antwoord dat ik toch wel een leuke avond gehad had?
Zaterdags hetzelfde verhaal, geen infopakketten, gelukkig had ik hem van vrijdagavond nog, maar hierin geen startlijst of tijdschema. Geen voedselpakketje beschikbaar aan de start en deze werd vlak voor de rijders aan via voorrij auto's uitgedeeld.

Kortom, voor mij een zeer teleurstellende rally qua organisatie.
Oeteldonkie
 
Berichten: 84
Geregistreerd: do apr 08, 2010 14:57
Woonplaats: Hardenberg

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor deetjedee » wo jun 18, 2014 14:17

Mabri schreef:Wat laat, maar ook wij willen een punt van kritiek melden.

Het is al eerder aangestipt, maar wij kregen op Spoordonk ook pas ons officialpakket pas NA afloop van de kp's. Terwijl er essentiele informatie in zat voor de official, zoals de informatie voor de kp bemanning ( handig voor nieuwe officials zoals wij bij ons hadden staan), het schade/incidentenrapport wat je mee moet geven aan de sluitauto in geval schade/incident.
Wat wij erg misten was een startlijst! Achteraf bleek deze niet eens in het officialpakket te zitten. Ook een tijdschema zat er niet in.
Tijdens de opbouw hadden wij GEEN schild, wat de herkenbaarheid tijdens het opbouwen niet ten goede komt.

Wij hadden het idee dat de official niet serieus genomen werd, zeker omdat onze lunchpakketten ook eens niet op tijd waren en op het laatste nippertje uitgereden werden door de organisatie. Had deze mensen dan ook de officialpakketten meegeven. Beter zou het zijn om ervoor te zorgen dat VOOR je gaat opbouwen in ieder geval het info pakket met schild en schade formulieren op de start hebt liggen, zodat de officials het idee hebben dat hun taken ook serieus worden genomen.

Ook kwam het veiligheidsplan op enkele posten niet overeen met de werkelijkheid.
Zo stond er een flauwe doorgaande bocht bij 1 post, maar een flinke knik bleek te zijn in werkelijkheid. Hier had eigenlijk een hoofdpijl moeten staan, maar stond niet in het veiligheidsplan en hadden wij ook niet meer in de aanhanger. Dan maar hopen dat er goed verkend is.
Het frappante is dan dat uitgerekend de 000 loopt te zeuren over een hoofdpijl op die post !!



Official-pakketten voor de proefbemanning gaan mee in de aanhanger en materiaal van de Proevenchef, dus als jij deze pas achteraf hebt gekregen, dan is het de proevenchef, die jou niet heeft voorzien van info en niet de organisatie...............
deetjedee
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo jun 18, 2014 14:08

Re: 50e ELE Rally 2014

Berichtdoor Oeteldonkie » wo jun 18, 2014 14:25

deetjedee schreef:
Mabri schreef:Wat laat, maar ook wij willen een punt van kritiek melden.

Het is al eerder aangestipt, maar wij kregen op Spoordonk ook pas ons officialpakket pas NA afloop van de kp's. Terwijl er essentiele informatie in zat voor de official, zoals de informatie voor de kp bemanning ( handig voor nieuwe officials zoals wij bij ons hadden staan), het schade/incidentenrapport wat je mee moet geven aan de sluitauto in geval schade/incident.
Wat wij erg misten was een startlijst! Achteraf bleek deze niet eens in het officialpakket te zitten. Ook een tijdschema zat er niet in.
Tijdens de opbouw hadden wij GEEN schild, wat de herkenbaarheid tijdens het opbouwen niet ten goede komt.

Wij hadden het idee dat de official niet serieus genomen werd, zeker omdat onze lunchpakketten ook eens niet op tijd waren en op het laatste nippertje uitgereden werden door de organisatie. Had deze mensen dan ook de officialpakketten meegeven. Beter zou het zijn om ervoor te zorgen dat VOOR je gaat opbouwen in ieder geval het info pakket met schild en schade formulieren op de start hebt liggen, zodat de officials het idee hebben dat hun taken ook serieus worden genomen.

Ook kwam het veiligheidsplan op enkele posten niet overeen met de werkelijkheid.
Zo stond er een flauwe doorgaande bocht bij 1 post, maar een flinke knik bleek te zijn in werkelijkheid. Hier had eigenlijk een hoofdpijl moeten staan, maar stond niet in het veiligheidsplan en hadden wij ook niet meer in de aanhanger. Dan maar hopen dat er goed verkend is.
Het frappante is dan dat uitgerekend de 000 loopt te zeuren over een hoofdpijl op die post !!



Official-pakketten voor de proefbemanning gaan mee in de aanhanger en materiaal van de Proevenchef, dus als jij deze pas achteraf hebt gekregen, dan is het de proevenchef, die jou niet heeft voorzien van info en niet de organisatie...............


Ik heb zelf geholpen met het uitpakken van de aanhangers, zowel op de vrijdag als op de zaterdag, hierin zaten op beide dagen geen info pakketten. De Proevenchef ter plaatste vertelde mij dat hij ze ook nog niet gezien had. Dan blijven er voor mij twee opties over, of iemand heeft ze er uit gehaald, zonder dat de proevenchef het wist, of ze zijn vergeten ze in de aanhanger te zetten.
Oeteldonkie
 
Berichten: 84
Geregistreerd: do apr 08, 2010 14:57
Woonplaats: Hardenberg

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron