Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor Hendrik Scholten » za sep 20, 2014 19:08

Avatar gebruiker
Hendrik Scholten
 
Berichten: 201
Geregistreerd: za dec 05, 2009 16:38
Woonplaats: Riessen opn Bult

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor Hendrik Scholten » za sep 20, 2014 21:07

Kp 12 Ligtenberg Rally Hellendoorn |Rally 2014 https://www.youtube.com/watch?v=zWXUn4H ... I6URODHP-Q
Avatar gebruiker
Hendrik Scholten
 
Berichten: 201
Geregistreerd: za dec 05, 2009 16:38
Woonplaats: Riessen opn Bult

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor Hendrik Scholten » za sep 20, 2014 22:58

Kp 12 Ligtenberg Short Rally en Rally Hellendoorn Rally Schoneveldsweg/Petersdijk https://www.youtube.com/watch?v=8udUxxk ... I6URODHP-Q
Avatar gebruiker
Hendrik Scholten
 
Berichten: 201
Geregistreerd: za dec 05, 2009 16:38
Woonplaats: Riessen opn Bult

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor Dennisvo » zo sep 21, 2014 9:09

Vrijdagavond official op KP Notter, op onze post merkten we weinig van de mist omdat we in een klein bos stonden, daardoor was er wel wat onbegrip in het publiek na dat de neutralisatie bekend werd. Maar toen ik naar de finish reed werd me wel duidelijk waarom er werd geneutraliseerd, op sommige punten max 20m zicht. Maar ook de frustratie van de (kleine) teams valt wel te begrijpen, als je een smak geld betaald en er wordt 1/3e van de proeven gecanceld dan ben je natuurlijk niet blij. Desondanks nog leuke dwarse doorkomsten gezien en donuts van een van de 350Z's. Speciale dank voor de boer die een deel van het prikkeldraad naar beneden had gedrukt waardoor de mensen makkelijk het weiland in konden.
Dennisvo
 
Berichten: 484
Geregistreerd: za maart 15, 2014 23:24

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor jeroenvdheiden » zo sep 21, 2014 9:39

Ik heb volledige begrip voor de afgelasting van de vrijdag avond - de mist was enorm op sommige plekken, daardoor bleef het zand van de onverharde stukken door de mist hangen, dit in combinatie met de grote bouwlampen op de motorkap van de auto's zorgde ervoor dat de mist er uit zag als een dikke zwarte muur, levensgevaarlijk vooral op een ronde koers zoals Notter is waar de kans groot is dat je moet inhalen.

De afgelasting van SS14 Rijssen 2 is voor mij een ander verhaal, ik ben het er mee eens het was een drek bende en de short rally had grootte moeite (zie mijn gemaakte filmpjes, let op ben maar een telefoon - filmer :lol: : http://youtu.be/YyyK4E7dWh4) maar..... Rally rijders moeten zich aanpassen naar de omstandigheid, de elementen der natuur zoals regen, vorst, modder vorming maakt uiteindelijk de beste coureur winnaar, de modder vormde geen hevige gezichtsbelemmering, het was over dag, geen mist, etc en toch werd de proef geannuleerd, ik vind de annulering een slap excuus van de organisatie om nog maar een beetje tijd goed te maken op deze chaotische 33ste Hellendoorn Rally, de gehele dag heeft de rally niet volgens schema kunnen rijden en dit was een prachtig excuus om nog een beetje op tijd bij de Kroon in Hellendoorn de huldiging te kunnen doen, let op dit is mijn mening, ik respecteer de misschien andere mening/visie van een ander altijd!

Buiten dit smetje op SS14 moet ik zeggen dat ik een geweldige rally heb gezien, door bovenstaande genoemde vertragingen heb ik enkel 1 SS niet kunnen zien (Beuseberg) voor de rest alle SS's de top 10 kunnen zien, geweldig!

Laatste smet op deze rally was natuurlijk de politie die als een achterlijke stel kudde dieren zonder voor waarschuwing SS Hellendoorn in tegen gestelde richting op vlogen, belachelijk! welliswaar om Averesch uit zijn auto te helpen maar toch, deze mensen, onze beschermers van de wet hebben geen enkel flauw benul wat ze kunnen aanrichten, het blijft met ALLE RESPECT dorps politie van de den Hamse schutterij (zie hier een filmpje wat ik op youtube tegen kwam van het incident (http://youtu.be/SXgY4Pikbu4) ongelovelijk.....
Avatar gebruiker
jeroenvdheiden
 
Berichten: 155
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 6:37
Woonplaats: Almelo

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor mmrizio » zo sep 21, 2014 12:04

Ik neem aan dat de politie bij het oprijden van de proef een aantal marshalls is gepasseerd. Ik mag toch hopen dat eea is overlegd met de marshalls/proevenchef en toestemming is verkregen om de proef op te rijden?
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor jeroenvdheiden » zo sep 21, 2014 12:16

mmrizio schreef:Ik neem aan dat de politie bij het oprijden van de proef een aantal marshalls is gepasseerd. Ik mag toch hopen dat eea is overlegd met de marshalls/proevenchef en toestemming is verkregen om de proef op te rijden?


Helaas niet dus, ik luisterde mee via scanner, start noch proevenchef was op de hoogte, politie is zonder voor aankondiging zo door de afzetting heen gereden, vlak langs publiek!

Official verantwoordelijk voor het punt waar de politie de SS op kwam vroeg aan start of start bekend was met deze actie van de politie, antwoord van de start was nee absoluut niet bekend en die heeft op dat moment het starten van nieuwe deelnemers gestopt, op een SS van ruim 23 KM betekend dit echter wel dat er nog steeds coureurs onderweg waren die geen benul hadden, en ook geen 3 politie auto's op de SS verwachten!

kortom; belachelijk echt
Avatar gebruiker
jeroenvdheiden
 
Berichten: 155
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 6:37
Woonplaats: Almelo

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor PatrickScholman » zo sep 21, 2014 14:11

Inderdaad een belachelijke actie, al gaat hulpverlening ten alle tijde voor, ga er vanuit dat er vanaf de organisatie/KNAF nog wel even verhaal gehaald wordt bij de Politie over dit opmerkelijke "incident". Dit moet niet kunnen.
PatrickScholman
 
Berichten: 59
Geregistreerd: ma aug 04, 2014 20:17

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor jeroenvdheiden » zo sep 21, 2014 14:23

:idea: over precies 27 minuten - RTL7 Rally Report met een samenvatting van de Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014! :!: :idea:
Avatar gebruiker
jeroenvdheiden
 
Berichten: 155
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 6:37
Woonplaats: Almelo

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor erroy » zo sep 21, 2014 14:46

Ik heb de Hellendoorn rally dit jaar moeten missen, toch zou ik graag
de proevenkaarten willen hebben.
Ik zoek iemand die ze nog heeft en wil doormailen naar awjpertijs@home.nl
bij voorbaat dank.
erroy
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di jan 11, 2011 20:15
Woonplaats: st willebrord

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor zeeland » zo sep 21, 2014 16:07

jeroenvdheiden schreef::idea: over precies 27 minuten - RTL7 Rally Report met een samenvatting van de Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014! :!: :idea:

dat was dus niet helemaal waar.
zeeland
 
Berichten: 164
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 18:23
Woonplaats: vlissingen

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor Dennisvo » zo sep 21, 2014 16:24

RallyReport op facebook:

"Het is net de rally van afgelopen weekend..ook wij beginnen met een kleine vertraging om helemaal in de sfeer te blijven"


:wink:
Dennisvo
 
Berichten: 484
Geregistreerd: za maart 15, 2014 23:24

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor herbie1971 » ma sep 22, 2014 15:32

PatrickScholman schreef:Inderdaad een belachelijke actie, al gaat hulpverlening ten alle tijde voor, ga er vanuit dat er vanaf de organisatie/KNAF nog wel even verhaal gehaald wordt bij de Politie over dit opmerkelijke "incident". Dit moet niet kunnen.


Ik ben ook ter plaatse geweest met mijn UBC3000XLT scanner en heb dit incident ook meegekregen.Allereerst kwam inderdaad de opmerking van de official op post 524 of de "start" mee had gekregen wat of er aan de hand was aangezien diverse politie eenheden met zwaailicht en sirene de proef (KP 10)wilden passeren.Je kon dit op de achtergrond op frequentie 172.8900 en 168.2900 Mhz dan ook mee krijgen.Ook heeft op een gegeven moment ook een post (welke weet ik niet meer) een politiemotor belet om de KP10 te passeren op weg naar het incident op KP9.Wat ik mij nu af vraag:is het echt niet op de CP "start"bekend geweest dat er op KP9 een ongeval heeft plaats gevonden? Daar op KP9 stonden toch ook officials welke dit hadden kunnen melden? En dan had men dit toch zeker ook aan "alles" op KP10 kunnen melden? Men kan er tenslotte van uit gaan dat de politie eenheden van alle kanten konden komen...... Ik zie de politie dan in deze dus zeker NIET als enige welke fout zou KUNNEN zijn geweest...... :?
herbie1971
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma sep 22, 2014 13:32

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor rallynieles » ma sep 22, 2014 16:00

herbie1971 schreef:
PatrickScholman schreef:Inderdaad een belachelijke actie, al gaat hulpverlening ten alle tijde voor, ga er vanuit dat er vanaf de organisatie/KNAF nog wel even verhaal gehaald wordt bij de Politie over dit opmerkelijke "incident". Dit moet niet kunnen.


Ik ben ook ter plaatse geweest met mijn UBC3000XLT scanner en heb dit incident ook meegekregen.Allereerst kwam inderdaad de opmerking van de official op post 524 of de "start" mee had gekregen wat of er aan de hand was aangezien diverse politie eenheden met zwaailicht en sirene de proef (KP 10)wilden passeren.Je kon dit op de achtergrond op frequentie 172.8900 en 168.2900 Mhz dan ook mee krijgen.Ook heeft op een gegeven moment ook een post (welke weet ik niet meer) een politiemotor belet om de KP10 te passeren op weg naar het incident op KP9.Wat ik mij nu af vraag:is het echt niet op de CP "start"bekend geweest dat er op KP9 een ongeval heeft plaats gevonden? Daar op KP9 stonden toch ook officials welke dit hadden kunnen melden? En dan had men dit toch zeker ook aan "alles" op KP10 kunnen melden? Men kan er tenslotte van uit gaan dat de politie eenheden van alle kanten konden komen...... Ik zie de politie dan in deze dus zeker NIET als enige welke fout zou KUNNEN zijn geweest...... :?


aan de start van elke kp staat een ambu en uit het verleden weet ik dat er ook politie bij de start staat van de kp (laatste jaren niet meer bij start gestaan als rescue) alleen geen brandweer meer de laatste jaren.
dus zoals de politie hier reageerd op deze melding is ronduit belachelijk er is hulpverlening dichter bij dan hun vanaf een andere kp. en de kp is afgezet dus hoeven de agenten geen verkeer te regelen of boeven te vangen, zoals hier gereageerd werd door de politie brengen ze juist meerderen in gevaar dan dat ze helpen. en zoals ik begreep was er van buiten de wedstrijd alleen brandweer nodig dus ze hadden lekker achter het lintje moeten blijven en kijken of om de proef heen naar het ongeval gaan. mijn mening van dit voorval vindt ik deze agenten gewoon sensatie zoekers en als ze nu eens hard willen rijden over een proef laat ze een rally auto kopen en zelf gaan rijden inplaats van auto van de baas gebruiken om te scheuren
rallynieles
 
Berichten: 25
Geregistreerd: do jun 10, 2010 17:19
Woonplaats: almelo

Re: Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2014

Berichtdoor cvgn » ma sep 22, 2014 18:50

Ik zat als TC official op proef 9. Ik hoorde de politie aankomen, er stonden 3 rallyauto's bij mij, die heb ik net op tijd door kunnen sturen anders waren er 2 politieauto's vol achterin gereden toen ze op volle snelheid de bocht omkwamen. De mensen die aan de start stonden moesten gewoon in de kant springen, ze reden zo de proef op. Ook bij ons aan de proef stond een agent voor als er een calamiteit zou zijn met publiek, deze meneer agent werd rond het middaguur verwend die hem zijn lunchpakketje en koffie kwamen brengen.
De assistent proevenchef heeft de politie ook aangesproken op hun gedrag, want hem was intussen ook ter hore gekomen van de actie op Kp 10.
Hij maakte de opmerking: zullen we bij elke calamiteit zoals inbraak voortaan doorgeven: rallyauto op een boom, staan er zo 5 politieauto's voor de deur,

Dus ze brachten niet alleen op KP 10 rijders en publiek in gevaar maar ook op KP 9 aan de TC en start.

groeten uit Roosendaal.
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten