rvgrally schreef:De ds3 is gewoon goed... yves maakt alleen zijn rijders gruwelijk bang en onzeker. Met als gevolg dat mats al zijn snelheid kwijt is, omdat hij anders kan vertrekken.
Meeke haalt het beste uit de citroen, echter ook zijn focus wordt ten nadele beinvloed door een fransoos.
Matton wil gewoon fransmannen in zijn team. Dus lefebre zit wel goed volgend jaar, volgens mij kan neuville ook frans dus 2016 line up is voor ds3 alweer gevuld.
Nou dan kan meeke mooi 1ste rijder worden bij hyunday naast sordo, kevin als 3de.
Paddon naar ford naast tanak. Evans heeft slechte kaarten in dat geval.
Trier is een scheidsrechter in dit seizoen geweest zoals ik het bekijk.
Tja vw... die heeft middels grohnholm de 2017 polo al bijna op scherp staan. Dus werk aan de winkel voor de rest.
Een speculaastopic! Leuk!
VW is ook volgend jaar de grote favoriet. Volgens mij zijn alle rijders al bevestigd?
Citroen: Geen idee welke kant dat opgaat: Achter VW aan of achter Ford aan (=exit WRC). Lefevbre heeft mij positief verrast, en is inderdaad een Fransman. Meeke begint een beetje op Latvala te lijken: Qua snelheid één van de weinigen die met Ogier mee kan, maar hij gaat er te vaak af. Toch zou ik 'm wel in het team willen hebben. Ostberg is een goede rijder, maar staat toch in de schaduw van Meeke (totdat Meeke erafgaat).
Hyundai: De progressie valt me eerlijk gezegd tegen. Misschien omdat ze niet met de nieuwe auto mogen komen? Neuville is volgens mij de enige die zowel qua snelheid als qua consistentie Ogier kan bedreigen. Hij zal beter kunnen inschatten wat de kansen en de progressie van Hyundai zijn, maar hij zal ook wel even met Yves Matton gaan praten als Citroen door gaat. Sordo zit een beetje in hetzelfde schuitje als Ostberg, maar heeft de Spaanse markt achter zich staan. Of zou hij inderdaad stoppen? Paddon zal het wel druk krijgen, om alle aanbiedingen op te halen en af te wegen. Ik denk dat hij het niveau van Neuville en Ogier kan halen. Citroen lijkt me een goede optie.
Ford: Evans valt me dit jaar 100% mee. Een scratch rijden met de Ford van dit jaar is toch knap indrukwekkend. En dan ook nog op asfalt. Tanak komt wat minder uit de verf. Kubica verwacht ik volgend jaar niet meer terug.
Toyota zal wel een paar van de ervaren mannen van hierboven oppikken. Ik denk dat een snelle rijder inhuren in het WRC goedkoper is dan de auto het laatste beetje sneller maken, maar de echte toppers zullen wel overslaan.
En achter de schermen zal wel hard gewerkt gaan worden aan de voorbereidingen voor 2016. VW en Gronholm schijnen al begonnen te zijn... Maar eerlijk gezegd vond ik de R5's ook prachtig om te zien.
Maurice