WRC Rally Sweden 2015

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor dtbroel » vr feb 13, 2015 9:12

Zo te zien heeft Abbring helaas meer dan 1 minuut verloren op proef 2
dtbroel
 
Berichten: 49
Geregistreerd: ma mei 21, 2012 10:20

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor Alex_79 » vr feb 13, 2015 18:33

Proef 2 was tot nu toe de enige echte mispeer. Vlak voor het eind van de proef van de weg gegaan en in de sneeuw blijven steken. Voor de rest doet ie het voor een debutant in een onbekende rally op een onbekende ondergrond niet gek: 2x 10e, 2x11e, 2x 12e, 1x18e. En op de re-run van Torsby (waar ie dus 's morgens een minuut verloor) zet Abbring 's middags een achtste tijd. VW had een tijd een lockout (Ogier, Latvala, Mikkelsen), maar na fouten van zowel Latvala als Ogier is Mikkelsen de leider, Neuville is nu tweede en Ostberg derde.
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Avatar gebruiker
Alex_79
 
Berichten: 402
Geregistreerd: wo jan 18, 2012 14:33
Woonplaats: Weert

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor leor888 » vr feb 13, 2015 19:50

Heel knap 11e na eerste dag. respect!
Sneeuw houd zich relatief goed met die temperatuur!
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor Patmeister » vr feb 13, 2015 20:05

Inderdaad grote klasse! mooie KP tijden met al dat nieuwe wat om de hoek komt kijken.
Lekker doorrijden en een top 10 klassering in de wacht slepen.
Avatar gebruiker
Patmeister
 
Berichten: 895
Geregistreerd: vr maart 29, 2002 19:43
Woonplaats: Uithoorn

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor jeroenvdheiden » vr feb 13, 2015 20:51

Daar was ik weer...

gisteravond pas rond 12.45 uur bij ons huisje aangekomen dus ik kon helaas niet de beloofde shakedown foto's en belevenissen online zetten,
vandaag andere koek dus alle tijd voor een update inclusief foto's.

Gisteren was de shakedown een mooie proef - via publiekspunt 2 en na een wandeling van zo'n 800 meter ons stekkie bereikt.

De eerste passages waren al gruwelijk hard, maar nadat men het gevoel met de auto had werden de passages alleen maar sneller tot het moment dat mij via officials het bericht bereikte dat er een fotograaf was aangereden en zo'n 20 meter door de lucht was gevlogen, de proef heeft zo'n 3 kwatier stil gelegen, ambu, politie, berger ons gepasseerd hadden (en wij de hoop van een vervolg van de shakedown eigenlijk al opgegeven hadden) kwam de 0 en 00 weer voorbij en ging men met volle kracht door, gelukkig de fotograaf heeft wonder boven wonder niets!

De avond in Hagfors was een echt media sensatie, erg leuk, leuk om mee te maken maar niet echt de place 2 be voor de echte die hard rally fans, meer voor de plaatselijke vaders en moeders met de kinderen aan de hand, ook erg leuk en hopelijk gaan ook deze mensen als die hard van de rally sport genieten.

Overigens wel een geweldige prestatie van Tiedemans die alle fabrieksteams het nakijken gaf, leuk!

Afbeelding

Vandaag, de vrijdag was een rallydag om nooit meer te vergeten, van te voren uren lang tomtom maps en googlemaps in combi met het officiele boek uitgeplozen voor de beste plekken om zo, zo was het plan 4 proeven te zien, met 200.000 toeschouwers langs de wegen, een bak sneeuw en lange loopafstanden van offciele parkeerplaatsen naar de spot ging dat niet mee vallen,

we zijn begonnen in Noorwegen, na een reis over ijs wegen!, ja blijkbaar maken de Noren de wegen niet schoon maar gaan hun voor spikes en gas erop :)!
aangekomen bij stage Rojden 1, op basis van GPS coordinaten de juiste plek gevonden en ja hoor gelukt! 3 vriendelijke officials en geen officiele spottersplek, een plek om nooit te vergeten, een prachtige bocht en ow wat vlogen de mannen er over! Ogier blonk enorm uit, 7.8 sec sneller als de nummer 2 van die stage JML, ik had geen tijd om ook maar aan foto maken te denken, maar gelukkig wel 1 filmpje kunnen schieten, zie hier:

http://youtu.be/OwH3v2EbiX8

Vervolgens naar proef Kirkenaer gegaan, dit was SS5 & SS6, een prachtig overzichtelijke koers, waar je de auto's zo'n 3 kilometer kon zien, perfect!
Ogier SS5 en SS6 het snelst.

Omdat het 2 maal de zelfde proef achter elkaar was en rond het middag uur was, stonden alle auto's prachtig op een rij, en aten de rijders een hapje in een speciaal ingerichte tent.

als lekker maker:

Afbeelding

en als bonus een met aligator tape en tie wraps bewapende Kubica, wel een 3e tijd neergezet op de proef voorgaand aan deze foto!
Afbeelding

Hierna zijn we terug naar zweden gereden voor proef Torsby 2, een proef zo'n 10 minuten van ons huisje af.
Hier met opzet de verst mogelijke spectator point gezocht, omdat in Torsby zelf in de ski tunnel er een groot feest met DJ en alles is, verkeerschaos allom!

Een verstandig besluit want we stonden op een prachtig punt, ook hier heb ik er aan gedacht om een foto'tje te maken zie hier:

Afbeelding

In het bos liet het internet het afweten dus de live tijden op de wrc app kon ik helaas niet zien op dat moment, achteraf bleek Torsby 2 een belangrijke proef! Ogier eraf, JML eraf, Evans eraf, allen gelukkig wel hun weg kunnen vervolgen maar opeens een nieuwe leider; Andreas Mikkelsen.

Eigenlijk was hierna super special stage Hagfors nog aan de beurt maar die hebben we laten schieten, Hagfors is nog zo'n 1.5 uur rijden vanaf Torsby.....

Morgen meer....

Kleine update, jullie dachten toch niet dat ik niet sofinistisch zou zijn :lol:, ik wist niet dat het internet in ons huisje zo vlot zou zijn, toch nog een filmpje van onze landgenoot kunnen uploaden zie hier, dit was op stage Rojden 1
http://youtu.be/nTJdKlDB8Iw
Laatst bijgewerkt door jeroenvdheiden op vr feb 13, 2015 22:18, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
jeroenvdheiden
 
Berichten: 155
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 6:37
Woonplaats: Almelo

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor jeroenvdheiden » vr feb 13, 2015 20:56

ferry-opc schreef:Moois pics Jeroen!!
En hier ook zeker lichtelijk jaloers...
Het was vast Yogi Bear joh, die bijt niet :lol:

Ik heb even een vraagje, ...
Zou jij misschien op de service van die team fotokaarten etc. voor mij mee willen nemen a.u.b.
Ik verzamel dat namelijk en van seizoen 2015 uiteraard helemaal nog niets in de collectie, haha.
Mocht je dit willen doen ben ik je zeer dankbaar!!
Bij weer thuiskomst komen we er vast samen wel uit van hoe en wat :wink:

Nogmaals dank en heel veel fun en plezier in Sweden!!

Greets Ferry, ...


Hoi Ferry, ik heb voor je gekeken maar ongelovelijk ik heb geen rallykaarten kunnen ontdekken bij de teams! :cry: ik zal morgen nog 1 keer kijken voor je!
Avatar gebruiker
jeroenvdheiden
 
Berichten: 155
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 6:37
Woonplaats: Almelo

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor Ascona » vr feb 13, 2015 23:51

leuk verslag, Jeroen en mooi om die beelden te zien inclusief filmpje. Dat geeft toch wel weer hoe hard dat gaat.
Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor romar » za feb 14, 2015 10:08

Waarom gaat nu als eerst bertelli van start op de proef ipv de nummer 1 van gister?
Avatar gebruiker
romar
 
Berichten: 882
Geregistreerd: vr okt 05, 2007 9:58

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor Alex_79 » za feb 14, 2015 10:38

Omdat Bertelli onder rally2 regels start na problemen met zijn transmissie. Rally2 auto's starten eerder dan de nummer 1. Het heeft Lorenzo weinig geholpen, hij staat op stage 14 weer vast in een sneeuwwal.
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Avatar gebruiker
Alex_79
 
Berichten: 402
Geregistreerd: wo jan 18, 2012 14:33
Woonplaats: Weert

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor rally for ever » za feb 14, 2015 11:01

Ogier al weer bijna aan de leiding, Abbring nog steeds 11e ondanks dat hij gepasseerd is door Meeke.
Kevin doet het zeer goed, zeker gezien veel nieuw is, team, sneeuwrally.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor wimo » za feb 14, 2015 11:54

Bedankt voor je verslag met foto en film Jeroen! Erg leuk.

Abbring doet het echt super goed. Als je ziet dat de "grote" jongens het heel moeilijk hebben in deze rally heb ik alle respect voor Kevin. Zijn eerste keer in een WRC auto en dan zo goed presteren, petje af!
wimo
 
Berichten: 439
Geregistreerd: ma jul 01, 2002 19:15

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor zeeland » za feb 14, 2015 14:16

leuk verslag . blijf zo doorgaan. lezen we lekker mee.
zeeland
 
Berichten: 164
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 18:23
Woonplaats: vlissingen

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor kraats » za feb 14, 2015 14:23

wimo schreef:Bedankt voor je verslag met foto en film Jeroen! Erg leuk.

Abbring doet het echt super goed. Als je ziet dat de "grote" jongens het heel moeilijk hebben in deze rally heb ik alle respect voor Kevin. Zijn eerste keer in een WRC auto en dan zo goed presteren, petje af!


Inderdaad!
Het is gewoon van wereldklasse wanneer je op KP 15 een 7de!!!! tijd neerzet.
Mensen Dit beloofd wat voor de toekomst. Dat hij goed was wisten wij in NL en daarbuiten al lang.
Maar het dan ook gelijk aantonen in je eerste WRC optreden, voor het eerst in een WRC en voor het eerst in de sneeuw, zal de hele wereld nu opvallen!!!

Iedereen klaagt over de moeilijke omstandigheden en dan komt Kevin met betere tijden.
Dan gaat "de wereldtop" tijd inleveren, maar over die "wereldtop" heb ik het al vaker gehad.

Kortom, Kevin zet nu al een wereldprestatie neer!
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor Dennisvo » za feb 14, 2015 14:37

Even buiten Abbring: wat rijdt Neuville een topwedstrijd!!
Dennisvo
 
Berichten: 484
Geregistreerd: za maart 15, 2014 23:24

Re: WRC Rally Sweden 2015

Berichtdoor mitsufan3 » za feb 14, 2015 14:59

Kp 16 wat tijdverlies +- 1 minuut
Hij had zich verkeken op de ondergrond bij het aanremmen bij een lastig bochtje, waar anderen het ook moeilijk hadden.
mitsufan3
 
Berichten: 226
Geregistreerd: zo maart 22, 2009 0:18
Woonplaats: Emmeloord

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten