Bezoek WRC Sardinië

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Bezoek WRC Sardinië

Berichtdoor Cootje555 » wo feb 11, 2015 15:58

Hallo allemaal!
Ik heb dit jaar het goede voornemen om een de WRC op Sardinië te bezoeken.
Wie heeft daar ervaring en mij voorzien van tips.
Kortom, de do's and don'ts.
Wat info is graag welkom!

Groet Co
Cootje555
 
Berichten: 2
Geregistreerd: wo feb 11, 2015 15:53

Re: Bezoek WRC Sardinië

Berichtdoor DvM » wo feb 11, 2015 18:56

Wat dat betreft heb je gelug, vandaag is de site vernieuwd met info over 2015: http://www.rallyitaliasardegna.com/en
Avatar gebruiker
DvM
 
Berichten: 311
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 15:51
Woonplaats: Lunteren

Re: Bezoek WRC Sardinië

Berichtdoor kolkie » za feb 14, 2015 6:26

2 jaar geleden naar deze rally geweest en er meteen een vakantie van een dag of 9 van gemaakt omdat dat net zo duur was als kort rondom de rally naar Sardinie te vliegen. Ryanair vloog toen in ieder geval op Alghero, ondanks dat de rally toen nog vanuit Olbia verreden werd. Op Sardinie is genoeg te doen, beetje bakken in de zon, beetje de zee op met een boot, beetje snorkelen, beetje eten, beetje rondknorren op de belachelijk bochtige wegen, dat soort werk, niks mis mee 8) ! Voor overnachtingen moet je even zoeken, de plaatsen zijn over het algemeen klein en omdat het in het vakantieseizoen is kunnen overnachtingen ineens best duur zijn, kwestie van een beetje zoeken en vlucht en overnachtingen op elkaar afstemmen.

Ik zou die proef in cagliari lekker laten zitten, dat is wel heel veel rijden voor 1 proef. Verder is het een relatief korte rally en het is dus sneller voorbij dan je misschien verwacht.

Ik zeg doen :mrgreen:
kolkie
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma feb 20, 2006 13:56
Woonplaats: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Bezoek WRC Sardinië

Berichtdoor Cootje555 » za feb 14, 2015 8:27

Bedankt voor de tips!
De info stond inderdaad nog maar net op de site.
Ik had namelijk de dag voor mijn postje gekeken en toen stond er nog niks op! :D
De vlucht is voor mij het duurst.
Mijn oom komt van Sardinië en heeft er nog een huis waar ik wellicht gebruik van mag maken.
Maar hebben jullie nog tips voor specifieke proeven als je het overzicht van de proeven op de site bekijkt?

Groet Co
Cootje555
 
Berichten: 2
Geregistreerd: wo feb 11, 2015 15:53

Re: Bezoek WRC Sardinië

Berichtdoor DvM » za feb 14, 2015 8:34

Ik ben er in 2013 geweest. Alleen de proeven van de zaterdag reden ze toen ook, de rest is nieuw. De bekende Micky's jump zit in Monte Lerno in het horizontale stukje boven het meer.
In KP13,18 zie je een rallycrosscircuitje, is ook mooi. Die proef voert vooral door een gebied met kurkeiken, de proeven 12 en 14 door een rotsachtig gebied waar veel windmolens geplaatst zijn.
De wegen zijn veel kronkeliger dan je verwacht, bijna alles is mooi.
Avatar gebruiker
DvM
 
Berichten: 311
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 15:51
Woonplaats: Lunteren


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten