Ele Rally 2015

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor Mark Wielens » zo mei 31, 2015 11:36

adv555 schreef:Tja en dan win je toch als je een WRC auto huurt. Snap werkelijk niet wat je hier moet met een WRC auto. Als je jezelf zo graag in een wrc auto ziet, zoek dan de competitie op in het wrc kampioenschap. Probeer De groep N eens te winnen in een gelijkwaardige auto dan heb je een echte overwinning op zak! Kijk naar van Loon een 2.0 subaru met de dikste pk en nm van het hele veld als die niet was uitgevallen win je met 2 vingers in de neus. Snap werkelijk niet wat die mensen hun uitdaging is. Voor 2 tientjes koop je ook een hele mooie beker als het daar om gaat! Dat hoeft echt geen 350 euro plus de km te kosten. Rijden er veel r5 jes dan zoek je daar de competitie. Rijden er veel groep N dan zoek je daar de competitie etc. Dat is toch veel leuker en geeft veel meer voldoening als je hem wint!


+10
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor MartijnB » zo mei 31, 2015 11:51

EN wat nou als Jasper in een WRC had gereden :lol:

Dan had ie net als in Putten van Loon en Swaanen op 2 min gezet aan het eind van de wedstrijd zo kan je het ook bekijken.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor adv555 » zo mei 31, 2015 13:06

Ja klopt en als je Loeb laat rijden dan kan ie de laatste KP gewoon 10 minuten koffie drinken en kan ie de rally nog winnen.
adv555
 
Berichten: 81
Geregistreerd: za dec 28, 2013 12:22

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor BarrierMan » zo mei 31, 2015 13:33

Mark Wielens schreef:
adv555 schreef:Tja en dan win je toch als je een WRC auto huurt. Snap werkelijk niet wat je hier moet met een WRC auto. Als je jezelf zo graag in een wrc auto ziet, zoek dan de competitie op in het wrc kampioenschap. Probeer De groep N eens te winnen in een gelijkwaardige auto dan heb je een echte overwinning op zak! Kijk naar van Loon een 2.0 subaru met de dikste pk en nm van het hele veld als die niet was uitgevallen win je met 2 vingers in de neus. Snap werkelijk niet wat die mensen hun uitdaging is. Voor 2 tientjes koop je ook een hele mooie beker als het daar om gaat! Dat hoeft echt geen 350 euro plus de km te kosten. Rijden er veel r5 jes dan zoek je daar de competitie. Rijden er veel groep N dan zoek je daar de competitie etc. Dat is toch veel leuker en geeft veel meer voldoening als je hem wint!


+10



Mompelt iets met 'stuurlui' en 'wal' ........
BarrierMan
 
Berichten: 106
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 15:05

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor gertveurink » zo mei 31, 2015 14:46

BarrierMan schreef:
Mark Wielens schreef:
adv555 schreef:Tja en dan win je een WRC auto huurt. Snap werkelijk niet wat je hier moet met een WRC auto. Als je jezelf zo graag in een wrc auto ziet, zoek dan de competitie op in het wrc kampioenschap. Probeer De groep N eens te winnen in een gelijkwaardige auto dan heb je een echte overwinning op zak! Kijk naar van Loon een 2.0 subaru met de dikste pk en nm van het hele veld als die niet was uitgevallen win je met 2 vingers in de neus. Snap werkelijk niet wat die mensen hun uitdaging is. Voor 2 tientjes koop je ook een hele mooie beker als het daar om gaat! Dat hoeft echt geen 350 euro plus de km te kosten. Rijden er veel r5 jes dan zoek je daar de competitie. Rijden er veel groep N dan zoek je daar de competitie etc. Dat is toch veel leuker en geeft veel meer voldoening als je hem wint!


+10



Mompelt iets met 'stuurlui' en 'wal' ........


Ja, maar staan ze dan aan of op de wal ;-) . Laten we ons niet te druk maken. Het is toch juist een mooie aanvulling op het deelnemersveld. Voor sommige mensen zijn de wrc 's nog een extra pluspunt om te komen.
gertveurink
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: ma apr 04, 2005 18:14
Woonplaats: Ommen

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor adv555 » zo mei 31, 2015 14:51

Ik snoep wel van 2 race walletjes:)
adv555
 
Berichten: 81
Geregistreerd: za dec 28, 2013 12:22

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor antoine » zo mei 31, 2015 17:08

Het gehele podium, dus nr 1,2 en 3, woont binnen 15 km van het start podium... ook vreemd :-)
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor erikjan » zo mei 31, 2015 22:42

da's puur toeval Antoine....
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor Paul1986 » ma jun 01, 2015 16:29

Het was een zeer mooie ELE rally dit jaar. Helaas is het duel met Van Loon erbij helaas uitgebleven. Echter 1 punt van kritiek richting de organisatie, op de 1e proef op Stiphout konden wij gewoon de proef op (ook zonder te betalen op een druk punt) echter toen wij terug wouden komen voor de 2e proef was alles afgesloten en mochten we nergens meer de proef op alleen bij de publiekspunten. Wij zijn op een veilig punt langs de route gaan zitten op advies van de marshals tijdens de 1e proef, jammer dat de 2e proef dus aan alle kanten afgesloten werd. We zijn maar naar de 2e proef in Mierlo gereden en hebben daar nog even staan kijken.

Hopelijk een les voor de volgende keer, stem dit beter af met de marshals en zorg niet voor dat het betalende publiek volgend jaar de rally links laat liggen.
Paul1986
 
Berichten: 2
Geregistreerd: wo mei 27, 2015 18:47

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor aschoester » ma jun 01, 2015 17:18

Bij de eerste keer Stiphout waren ze bij de rotonde waar ze 3/4 links gingen nog 15 minuten voor de start van de X nog aan het aflinten.
Door het duel Swaanen vs vd Heuvel was het inderdaad een leuke rally, maar volgend jaar spaar ik mijn geld uit van de ELE om voortaan
3 weken later naar Ieper te gaan. €50,00 voor een heel weekend om de europese top te zien + alle belgische kanonnen, dan is de beslissing
voor mij snel gemaakt.

Heel veel aanpassingen aan de KP's zijn juist tenkoste gegaan van die KP's! Nog nooit zoveel rondkoersen gehad in 1 rally weekend!!!

De verhuizing van Stiphout vd zaterdag naar de vrijdag om logistieke redenen vond ik een plus punt. Zaterdag 1 locatie (2KP's) schrappen
en toegang geven tegen extra betaling voor Strijpse Kampen en dan niets aan de prijs doen voor een weekend passe-partout vond ik een behoorlijk
minpunt.
Avatar gebruiker
aschoester
 
Berichten: 92
Geregistreerd: di dec 21, 2010 12:15
Woonplaats: Vught

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor G33R7 » ma jun 01, 2015 18:56

knap hoe jij voor 50 euro reiskosten, twee overnachtingen (of 3 drie keer op en neer rijden naar ieper) en info pakketje kan betalen voor 50 euro.

Koester je thuis rally nou maar. voor je het weet is hij weg!
G33R7
 
Berichten: 92
Geregistreerd: ma nov 05, 2007 12:49

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor mmrizio » ma jun 01, 2015 19:24

aschoester schreef:Door het duel Swaanen vs vd Heuvel was het inderdaad een leuke rally, maar volgend jaar spaar ik mijn geld uit van de ELE om voortaan
3 weken later naar Ieper te gaan. €50,00 voor een heel weekend om de europese top te zien + alle belgische kanonnen, dan is de beslissing
voor mij snel gemaakt.


Dat is je goed recht. Een paar jaar geleden vond ik het deelnemersveld in de ELE interessanter, voor dit jaar denk ik dat je gelijk hebt. Verder houd ik van onverhard, dat zul je daar nauwelijks vinden.

aschoester schreef:Heel veel aanpassingen aan de KP's zijn juist tenkoste gegaan van die KP's! Nog nooit zoveel rondkoersen gehad in 1 rally weekend!!!


Ik vond de proeven ook minder dan vorig jaar, maar ik vind het vreemd dat je als toeschouwer klaagt over rundkursen. Da´s toch geweldig dat je ze op een proef als Spoordonk of St Oedenrode meermaals langs ziet komen? Twee keer zo veel doorkomsten voor hetzelfde geld!

aschoester schreef:De verhuizing van Stiphout vd zaterdag naar de vrijdag om logistieke redenen vond ik een plus punt. Zaterdag 1 locatie (2KP's) schrappen
en toegang geven tegen extra betaling voor Strijpse Kampen en dan niets aan de prijs doen voor een weekend passe-partout vond ik een behoorlijk
minpunt.


Was vrijdag ook duurder geworden, vanwege de extra proeven?
Ik ben het deels wel met je eens over de kosten. Elke organisatie maakt z´n eigen keuzen om de kosten te dekken, met sponsors, deelnemers en publiek. Ik vond het tientje extra voor het info pakket ook overdreven, bovenop de entreekosten. Maar ik ben blij dat het ze toch nog lukt om de organisatie rond te krijgen.

De aparte regeling voor Strijpse kamen snap ik wel, maar dat hadden ze eleganter kunnen oplossen. Vooraf, officieel met VIP tickets net als bv. WK Duitsland (ook al gaat die verhouding niet op alle fronten op :-) )
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor antoine » ma jun 01, 2015 20:14

Strijpse kampen lijkt me echt een rijders proef. Mogen de rijders zelf geen pleziertje hebben en moeten 'wij' alles zien? Het is wel een kampioenschap waar wij als publiek van mogen komen genieten. (al lijkt dat voor sommige niet het geval) :oops: :mrgreen:
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor mmrizio » ma jun 01, 2015 20:31

Achter het hek bij de crossbaan/kartbaan kun je Strijpse Kampen prima zien. Daar zie je ze 3 keer langskomen: op volle snelheid (begrenzer voor R5's) komen ze vlak voor je langs, en iets verder zie je een aantal haakse bochten en snelle slingers. Niet helemaal rally-dichtbij, maar op Zandvoort sta je meestal verder van de actie.

Was Strijpse Kampen niet de proef met de wagenzieke navigatoren?
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: Ele Rally 2015

Berichtdoor Savage Beast » ma jun 01, 2015 21:04

Persoonlijk had ik liever op zaterdag een proef extra gehad zoals vorig jaar; toen begon de rally een stuk vroeger en reden ook de toppers kp Son in het donker (al kan dit ook te maken hebben met het feit dat ik vrijdag niet kon komen kijken :D )

De rondkoersen zijn voor mij zeker niet slecht, je ziet de wagens inderdaad meerdere keren passeren en ook nog eens zonder al te veel wachten.
In Ieper starten de eerste 10 wagens om de 2-minuten... dan duurt het wachten soms wel lang.

De toevoeging van een power stage vond ik zeker ook niet slecht, ongeacht de tijdsverschillen in het klassement wordt er toch nog gestreden op deze laatste proef.

ps heeft iemand hier de proef Strijpse Kampen gedaan en kon je hier dan vrij op het hele domein? Of was dit in een 'kleine' afgebakende zone?
Savage Beast
 
Berichten: 79
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 22:34
Woonplaats: Heist op den Berg

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten