Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
MartijnB schreef:adv.
R klasses is ook iets dat de FIA graag wil. Het zijn natuurlijk fabrieks gebouwde auto s. vanaf R1 tm R5. Alwaar de fabrieken uiteraard geld aan verdienen.
Nu wil Nederland in de meeste gevallen altijd graag het beste jongetje vd klas zijn. Dus zal hier geen uitzondering in zijn ben ik bang.
Rallysport en vooral kampioenschappen rijden is voor vele hobby rijders veel te duur geworden de laatse jaren. Een stuk economie helpt daar ook niet aan mee uiteraard.
En nieuwe aanwas van nieuwe jonge rijders is er nauwelijks tot niet. En er stoppen de laatste jaren meer dan er beginnen. Dus is de rekensom niet zo moeilijk.
Ik zou zeggen zorg eerst voor nieuwe aanwas voordat je je druk gaat maken om R5 auto s. Dat handje vol mensen waar dat voor is weggelegd gaan geen startvelden vullen.
Dat zijn idd zoals je al zegt de best of the rest. Maar helaas zijn er de laatste jaren weinig nieuwe nieuwe rijders bijgekomen. En veel gestopt
van de gevel schreef:MartijnB schreef:adv.
R klasses is ook iets dat de FIA graag wil. Het zijn natuurlijk fabrieks gebouwde auto s. vanaf R1 tm R5. Alwaar de fabrieken uiteraard geld aan verdienen.
Nu wil Nederland in de meeste gevallen altijd graag het beste jongetje vd klas zijn. Dus zal hier geen uitzondering in zijn ben ik bang.
Rallysport en vooral kampioenschappen rijden is voor vele hobby rijders veel te duur geworden de laatse jaren. Een stuk economie helpt daar ook niet aan mee uiteraard.
En nieuwe aanwas van nieuwe jonge rijders is er nauwelijks tot niet. En er stoppen de laatste jaren meer dan er beginnen. Dus is de rekensom niet zo moeilijk.
Ik zou zeggen zorg eerst voor nieuwe aanwas voordat je je druk gaat maken om R5 auto s. Dat handje vol mensen waar dat voor is weggelegd gaan geen startvelden vullen.
Dat zijn idd zoals je al zegt de best of the rest. Maar helaas zijn er de laatste jaren weinig nieuwe nieuwe rijders bijgekomen. En veel gestopt
Ik ben het met martijn eens.
Het aantal deelnemers neemt fors af. Bij de sprinters en bij de rally. Het word tijd dat de organisators een rond de tafel gaan zitten , en eens gaan kijken wat ze samen kunnen doen. Met of zonder de knaf. Ook de veranderingen van de knaf doet niet veel goeds zoals afschaffing S21 klasse.
Het ene jaar mag het wel het andere jaar niet. Er zijn verschillende rijders die een auto gebouwd hebben en er nu niets meer mee kunnen in nl.
En zo zijn er nog wel meer dingen.
Gewoon weer bij de sprinters beginnen , om het daar interessant en betaalbaar te maken. En weer losse sprint wedstrijden.
Mark Wielens schreef:Bernard ten Brinke in Skoda R5 in 2016 terug op de Rallypaden,
De afgelopen jaren concentreerde Bernhard ten Brinke zich vrijwel volledig op rallyraids als de Dakar Rally. Dit seizoen keert de Nederlands rallykampioen 2009 terug naar de reguliere rallysport met een kalender van zes wedstrijden. In een competitieve Skoda Fabia R5 van Wevers Sport start Bernhard ten Brinke onder meer in de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
Na de tragische brand die abrupt een einde maakte aan een sterke Dakar Rally, gebruikte Bernhard ten Brinke de achterliggende maanden om na te denken over zijn autosportcarrière. “Ik kwam tot de conclusie dat ik de rallysport miste en ook de behoefte voel om vaker de competitie aan te gaan.”
WRC Duitsland en Spanje.....
Vanuit die wens ging de Achterhoekse coureur om tafel met het team van Wevers Sport. Het resultaat is een serie van zes rally’s met twee afspraken in Nederland (ELE Rally en Hellendoorn Rally), twee uitdagingen in België met de Omloop van Vlaanderen en de Condroz Rally, en ook keert Bernhard ten Brinke terug in het WRC voor de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
“Ik heb het mezelf niet makkelijk gemaakt”, lacht Bernhard ten Brinke. “De ELE Rally en de Hellendoorn Rally zijn de lastigste wedstrijden van Nederland. België is voor een Nederlandse rijder altijd een uitdaging en in Duitsland en Spanje rijd ik op WK-klassementsproeven tegen de beste rijders in de WRC2-categorie.” In alle wedstrijden wordt Bernhard bijgestaan door de ervaren Belgische navigator Davy Thierie.
‘Eruit halen wat erin zit’.......
De WK-rally van Duitsland heeft Bernhard ten Brinke al twee keer gereden met als beste resultaat een 12e plaats in 2010. De WRC-wedstrijd in Spanje is daarentegen helemaal nieuw voor de rallyrijder. “Ik ben heel benieuwd waar ik sta in het WRC2-veld. Wevers Sport heeft laten zien dat hun Skoda in staat is om WK-wedstrijden te winnen in de WRC2-categorie en dat motiveert mij enorm. Iedereen die mij kent, weet dat ik eruit wil halen wat erin zit.”
Hoe het autosportjaar er verder uit gaat zien voor Bernhard ten Brinke is nog niet duidelijk. “Ik bekijk alle opties voor deelname aan de Dakar Rally 2017 en ben in gesprek met alle grote teams.” Een beslissing over deelname zal later in het jaar vallen, waarbij meeweegt dat de onlangs bekend gemaakte route niet direct tot de verbeelding spreekt.
Kalender Bernhard ten Brinke 2016
ELE Rally 3 en 4 juni
WRC Duitsland 19-21 augustus
Omloop van Vlaanderen 3-4 augustus
Hellendoorn Rally 17-19 augustus
WRC Spanje 13-16 oktober
Condroz Rally 5-6 november
bron; Drive Magazine.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten