Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor actionmedia4all.com » za maart 19, 2016 23:13

Het was een hele harde klapper. De Evo is 4x over de kop gegaan. Het gebeurde op de plek waar ik stond. Op deze plek stond geen publiek en geen marshals. Ik heb de volledige crash gefotografeerd en meteen na de crash ben ik de equipe gaan helpen totdat de ambulance er was. De rijder had niets, de bijrijdster was behoorlijk door elkaar geschud en ze is voor controle naar het ziekenhuis gebracht. Het was wel even schrikken toen na de crash niemand uitstapte.... Uiteindelijk lijkt het met een sisser afgelopen te zijn, al weet ik op dit moment niet hoe het met de bijrijdster is gesteld.

Foto's komen voorals nog niet online.
Avatar gebruiker
actionmedia4all.com
 
Berichten: 270
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 22:07
Woonplaats: Sneek

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor wimo » zo maart 20, 2016 8:35

Chapeau!!!

Echt heel goed gedaan van je!
Gisteravond was navigatrice nog in ziekenhuis. Hoop ook dat het meevalt.
wimo
 
Berichten: 439
Geregistreerd: ma jul 01, 2002 19:15

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor Loabarg » zo maart 20, 2016 11:43

Officials staan inderdaad niet op elke plek, maar de officials van RSOV en RAC Twente zijn van de post ervoor en erna gelijk richting het ongeval gegaan nadat ze een melding richting ons ( Start ) hadden gedaan. Hierop is gelijk de PC met ambu ter plaatste gegaan omdat er een code 1000 werd afgegeven. Maar natuurlijk is de hulp van (bekwame en kennis hebbende van ..) mensen uit het publiek altijd welkom.
Voor zover onze informatie bekend is is de navigatrice naar de service gebracht om zich hier bij haar crew te voegen. Maar een check up in het ziekenhuis is nooit weg na een dergelijke klap.
Avatar gebruiker
Loabarg
 
Berichten: 167
Geregistreerd: wo aug 16, 2006 21:53
Woonplaats: Deventer

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor rallymitchel » di maart 22, 2016 18:35

Avatar gebruiker
rallymitchel
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za nov 05, 2011 16:21
Woonplaats: Usa

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor mmrizio » do maart 24, 2016 17:42

Ook leuk: Net een bekeuring binnengekregen voor parkeren langs de Frieseweg in Kampen. Bij de start van proef 4 was ik één van de tientallen auto's die langs de hoofdweg geparkeerd stonden, aan de kant van de proef. Het lijkt erop dat de politieinzet dit jaar door de bezoekers gefinancierd moet worden.

Heb ik wat gemist? Was daar een tijdelijk of permanent parkeerverbod? M'n dashcam lag thuis, dus ik kan het niet nakijken.
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Broem broem » do maart 24, 2016 17:47

mmrizio schreef:Ook leuk: Net een bekeuring binnengekregen voor parkeren langs de Frieseweg in Kampen. Bij de start van proef 4 was ik één van de tientallen auto's die langs de hoofdweg geparkeerd stonden, aan de kant van de proef. Het lijkt erop dat de politieinzet dit jaar door de bezoekers gefinancierd moet worden.

Heb ik wat gemist? Was daar een tijdelijk of permanent parkeerverbod? M'n dashcam lag thuis, dus ik kan het niet nakijken.


Volgens mij was dat alleen voor zaterdag het geval. Dacht dat het de bedoeling was dat je de auto langs de parallelweg parkeerde (volgens mij stond dat in het infopakket)?
Voor foto's kijk op:
www.gerbenslomp.weebly.com
Avatar gebruiker
Broem broem
 
Berichten: 911
Geregistreerd: ma sep 10, 2007 16:40
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor mmrizio » do maart 24, 2016 18:18

Van het infopakket lees ik meestal alleen de kaart :oops: En het was er druk en onoverzichtelijk, zodat ik vooral heb geprobeerd zo weinig mogelijk rallyfans aan te rijden.

Dan moet er een parkeerverbodsbord gestaan hebben ter hoogte van de zijweg/eerste bocht van de proef? Waarschijnlijk ook nog wel eerder, maar da's niet relevant omdat ik voorbij de zijweg stond.
Mocht iemand beelden hebben dat die er niet stond, dan houd ik me aanbevolen. Zo niet, dan ga ik 99 Euro bijdragen aan de Nationale veiligheid :cry:
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor ZZR Fan » do maart 24, 2016 18:38

mmrizio schreef:Ook leuk: Net een bekeuring binnengekregen voor parkeren langs de Frieseweg in Kampen. Bij de start van proef 4 was ik één van de tientallen auto's die langs de hoofdweg geparkeerd stonden, aan de kant van de proef. Het lijkt erop dat de politieinzet dit jaar door de bezoekers gefinancierd moet worden.

Heb ik wat gemist? Was daar een tijdelijk of permanent parkeerverbod? M'n dashcam lag thuis, dus ik kan het niet nakijken.


Op andere proef Kampereiland was eenzijdig parkeerverbod langs Heultjesweg. Werd massaal genegeerd. Politie met twee auto's ter plaatse maar deed niets.
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor JoostS » vr maart 25, 2016 9:36

Dit is bij de start van KP1/4. In feite ging het prima, zorgde niet voor gevaarlijke verkeerssituaties. Maar het kan goed zijn dat ze gewoon alle kentekens genoteerd hebben...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo'n zelfde bord op andere toegangsweg.
Foto: Ben Rademaker
Laatst bijgewerkt door JoostS op vr maart 25, 2016 15:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor mmrizio » vr maart 25, 2016 14:35

Ben, Joost, Dank voor jullie foto en reactie, dat was inderdaad het bord wat ik gemist heb. Op de foto van proef 1 lijkt het nog redelijk rustig aan 'deze kant' van de weg. Volgens mij stonden er tijdens proef 4 meer auto's.

Ik kan niet anders zeggen dan dat de politie haar werk correct gedaan heeft. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen van hier een rekening krijgen. Het lijkt erop dat ze gewoon de kentekens genoteerd hebben.
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor NicoNolzen » do maart 31, 2016 18:37

Ja heb de bekeuring ook binnen!! Stond net na de 1e bocht van KP1/4 te kijken. Toen viel mij de vele politie auto's al op die voorbij reden. 1 reed wel heel langzaam alle auto's langs om de kentekens te noteren. Kortom we zijn niet de enige!! Dacht alleen wel dat ik hem niet zou krijgen, want ik stond op zo'n parkeerhaventje bij de start. Maar zelfs dat maakt dus niet uit. Vind het wel jammer dat ze tegenwoordig te lui zijn om uit te stappen en een bon achter je ruiten doen. Nu kom je er thuis pas achter en zie herinner dan maar wat je fout hebt gedaan en hoe de situatie was.
NicoNolzen
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do maart 31, 2016 18:28

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor JoostS » vr apr 01, 2016 8:19

Ze doen uberhaupt niets meer met papieren bonnetjes toch? Bij Wegmisbruikers krijgen ze die tegenwoordig ook nooit meer mee.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor metisse » vr apr 01, 2016 12:03

NicoNolzen schreef:Ja heb de bekeuring ook binnen!! Stond net na de 1e bocht van KP1/4 te kijken. Toen viel mij de vele politie auto's al op die voorbij reden. 1 reed wel heel langzaam alle auto's langs om de kentekens te noteren. Kortom we zijn niet de enige!! Dacht alleen wel dat ik hem niet zou krijgen, want ik stond op zo'n parkeerhaventje bij de start. Maar zelfs dat maakt dus niet uit. Vind het wel jammer dat ze tegenwoordig te lui zijn om uit te stappen en een bon achter je ruiten doen. Nu kom je er thuis pas achter en zie herinner dan maar wat je fout hebt gedaan en hoe de situatie was.


En jij dacht nog steeds dat een bon een opvoedkundige functie had? :cry:
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Re: Zuiderzeerally/Shortrally 2016

Berichtdoor Mark Wielens » wo apr 06, 2016 23:15

NicoNolzen schreef:Ja heb de bekeuring ook binnen!! Stond net na de 1e bocht van KP1/4 te kijken. Toen viel mij de vele politie auto's al op die voorbij reden. 1 reed wel heel langzaam alle auto's langs om de kentekens te noteren. Kortom we zijn niet de enige!! Dacht alleen wel dat ik hem niet zou krijgen, want ik stond op zo'n parkeerhaventje bij de start. Maar zelfs dat maakt dus niet uit. Vind het wel jammer dat ze tegenwoordig te lui zijn om uit te stappen en een bon achter je ruiten doen. Nu kom je er thuis pas achter en zie herinner dan maar wat je fout hebt gedaan en hoe de situatie was.
mmrizio schreef:Ben, Joost, Dank voor jullie foto en reactie, dat was inderdaad het bord wat ik gemist heb. Op de foto van proef 1 lijkt het nog redelijk rustig aan 'deze kant' van de weg. Volgens mij stonden er tijdens proef 4 meer auto's.

Ik kan niet anders zeggen dan dat de politie haar werk correct gedaan heeft. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen van hier een rekening krijgen. Het lijkt erop dat ze gewoon de kentekens genoteerd hebben.


Hebben ze er gelukkig toch nog een paar vergeten ;)
Dus lang niet iedereen die daar stond heeft een prentje.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten