Eurol Hellendoorn rally 2016

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Dennisvo » vr sep 16, 2016 22:14

Meldt op de radio dat ie gewoon doorkan. Ypelo 2 gaat toch verder gereden worden.
Vind t wel een beetje jammer dat de S6 van Kirtley zo wit is :(
Complimenten voor Rallyradio en de snelle video-interviews op Facebook!

Enfin, dat was de EHR2016 voor mij, morgen helaas onverwachte andere verplichtingen.
Laatst bijgewerkt door Dennisvo op vr sep 16, 2016 23:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Dennisvo
 
Berichten: 484
Geregistreerd: za maart 15, 2014 23:24

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor rally for ever » vr sep 16, 2016 22:45

Kirtley en Schapers ook normtijd op kp4.
Einde rally van Iersel.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Dennisvo » vr sep 16, 2016 22:58

Ten Brinke lijkt ook over, teruggekeerd op service. Vermoedt bij Rallyradio aandrijfasbreuk.
Matthias Boon de verrassing van de vrijdagavond?
Dennisvo
 
Berichten: 484
Geregistreerd: za maart 15, 2014 23:24

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor brillie97 » vr sep 16, 2016 23:29

hendribeelen schreef:Ten Brinke verliest 4.20 op Ypelo 2???

Ten brinke vertelde op de service dat zn remmen blokkeerde voor een chicane.... bleef op t service terrein
brillie97
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr jan 24, 2014 10:48

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor rally for ever » za sep 17, 2016 10:12

Geen Nijhof en Wolves op kp6
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor brillie97 » za sep 17, 2016 11:11

Jan de winkel lang stilgestaan KP 7 gaf maar halfgas toen hij voorbij kwam
brillie97
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr jan 24, 2014 10:48

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor kasper » za sep 17, 2016 11:50

Wolvers motor kapot, ook haverkate motorschade
kasper
 
Berichten: 267
Geregistreerd: zo maart 25, 2007 14:32
Woonplaats: enter

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor brillie97 » za sep 17, 2016 12:42

Kp 8 frank gerritsen mulkes problemen geen versnellingen en gerben brouwer geen vermogen
brillie97
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr jan 24, 2014 10:48

Berichtdoor richard bremmer » za sep 17, 2016 13:17

KP9 Notter twee ligt stil i.v.m. toeschouwer met gebroken been.
Piet van Hoof staat te wachten bij de start, Bernhard nog onderweg.
richard bremmer
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma okt 17, 2005 10:44
Woonplaats: Doetinchem

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor rally for ever » za sep 17, 2016 13:31

2e ambu erbij, duurt nog wel even.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor richard bremmer » za sep 17, 2016 14:50

Nog een potentiële vertraging voor de rally. Bij de sprint op proef Hellendoorn ligt er een Adam in de sloot.

X1 en X2 net gestart.
richard bremmer
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma okt 17, 2005 10:44
Woonplaats: Doetinchem

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Dennisvo » ma sep 19, 2016 8:31

Is iemand dit weekend nog iets te weten gekomen over de reden van afwezigheid van bijv VEldik/Schilt? VLoon maakt net bekend over te stappen naar Toyota Overdrive voor Dakar, dus die zal daar wel te druk mee zijn geweest.
Dennisvo
 
Berichten: 484
Geregistreerd: za maart 15, 2014 23:24

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Erik » ma sep 19, 2016 11:00

De namen die we gedurende het seizoen voorbij hoorden komen als potentiële topdeelnemers in Hellendoorn waren R5 rijders. Echter zolang er WRC`s blijven rijden, heeft deelname met een R5 weinig zin.
En dat zeg ik als WRC liefhebber, maar soms moet je de realiteit onder ogen zien.
Als je Van Merksteijn heet, waarom zou je dan investeren in een R5 voor Hellendoorn als je toch niet kunt winnen. De gemiddelde toeschouwer weet niet dat je met (iets) minder materiaal onderweg bent, je kunt dus alleen gezichtsverlies lijden in je eigen woonomgeving.
In de poll van Frank Verhoeven (FB Rallyspecial) is de overheersende mening dat we de WRC`s moeten blijven toestaan, ‘meer WRC`s!!’.
Echter de enige 2 WRC`s die we in NL nog hebben reden afgelopen weekend in Hellendoorn, en daar gaat echt niks meer bijkomen. Dus afgelopen weekend was het ideale toekomstplaatje qua deelnemersveld voor de mensen die roepen dat we de WRC`s moeten behouden?
Ik heb genoten van de rally, zeker ook van de WRC`s, maar dit was voor mij ook de eerste keer sinds ’98 dat ik tijdens de Hellendoornrally niet gekeken/geluisterd heb naar de tussentijden.
In andere landen (BEL, ENG) zie je nu competitieve startvelden door de R5`s, daar leeft de rallysport weer. In Engeland hebben ze zelfs een jaar geen kampioenschap gehad, zo slecht ging het daar, nu iets van 20 R5`s, het kan dus wel..
En wie Ten Brinke heeft zien rijden kan toch moeilijk beweren dat R5`s saai zijn, idem vorig jaar toen Weijs, Kobus en De Jong er met een R5 reden.
Erik
 
Berichten: 72
Geregistreerd: di sep 23, 2003 18:36

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Thijs Jaspers » ma sep 19, 2016 19:30

Je hebt helemaal gelijk op alle punten. Ik ben ook geen fan van de r5's en ze zijn geen partij voor de wrc's. De wrc's gaan er langzaam maar zeker uit kijk ook maar naar de omringende landen echt jonge wrc's rijden er niet meer rond. Kuipers zal misschien volgend jaar voor een vijfde overwinning gaan als het nog mag en kan maar dan is het ook klaar. De r5's hebben de toekomst en voor het wedstrijd element is het misschien ook wel mooi want dat was afgelopen weekend ver te zoeken. Een startveld met 5/6 potentieele winnaars lijkt mij in de toekomst zeer zeker mogelijk.
Thijs Jaspers
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za sep 03, 2016 7:24

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor rallymitchel » ma sep 19, 2016 19:59

Erik schreef:De namen die we gedurende het seizoen voorbij hoorden komen als potentiële topdeelnemers in Hellendoorn waren R5 rijders. Echter zolang er WRC`s blijven rijden, heeft deelname met een R5 weinig zin.
En dat zeg ik als WRC liefhebber, maar soms moet je de realiteit onder ogen zien.
Als je Van Merksteijn heet, waarom zou je dan investeren in een R5 voor Hellendoorn als je toch niet kunt winnen. De gemiddelde toeschouwer weet niet dat je met (iets) minder materiaal onderweg bent, je kunt dus alleen gezichtsverlies lijden in je eigen woonomgeving.
In de poll van Frank Verhoeven (FB Rallyspecial) is de overheersende mening dat we de WRC`s moeten blijven toestaan, ‘meer WRC`s!!’.
Echter de enige 2 WRC`s die we in NL nog hebben reden afgelopen weekend in Hellendoorn, en daar gaat echt niks meer bijkomen. Dus afgelopen weekend was het ideale toekomstplaatje qua deelnemersveld voor de mensen die roepen dat we de WRC`s moeten behouden?
Ik heb genoten van de rally, zeker ook van de WRC`s, maar dit was voor mij ook de eerste keer sinds ’98 dat ik tijdens de Hellendoornrally niet gekeken/geluisterd heb naar de tussentijden.
In andere landen (BEL, ENG) zie je nu competitieve startvelden door de R5`s, daar leeft de rallysport weer. In Engeland hebben ze zelfs een jaar geen kampioenschap gehad, zo slecht ging het daar, nu iets van 20 R5`s, het kan dus wel..
En wie Ten Brinke heeft zien rijden kan toch moeilijk beweren dat R5`s saai zijn, idem vorig jaar toen Weijs, Kobus en De Jong er met een R5 reden.


Van Merksteijn was zeer waarschijnlijk niet gestart vanwege persoonlijke omstandigheden. Verder ben ik het helemaal met je eens wat betreft de R5's. Meer competitie lokt ook deelnemers als Kobus en De Jong terug naar NL, die nu de competitie echt in België moeten zoeken.
Avatar gebruiker
rallymitchel
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za nov 05, 2011 16:21
Woonplaats: Usa

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten