GTC Rally 2017

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

GTC Rally 2017

Berichtdoor ferry-opc » ma jun 26, 2017 19:13

Omdat het over een dikke anderhalve week alweer zover is maar even een topic aangemaakt voor deze mooie rally.
Wie kunnen we hier verwachten uit NL, en welke Belgische deelnemers mogen we verwelkomen in het zuiden?

Zit de proef Roosendaal met het bekende zeer leuke gravel punt over de truckers parking bij het eetcafe er ook weer in dit jaar?
ferry-opc
 
Berichten: 110
Geregistreerd: ma maart 03, 2014 15:44

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor Giovanni » di jun 27, 2017 19:50

Enig nieuws hier over deelnemers?
Giovanni
 
Berichten: 425
Geregistreerd: zo nov 18, 2007 20:55
Woonplaats: West Vlaanderen Belgie

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor rally04 » wo jun 28, 2017 0:24

Giovanni schreef:Enig nieuws hier over deelnemers?


Eerste deelnemerslijst staat online : http://www.gtcrally.eu/wp-content/uploa ... -25-06.pdf
Nog een beperkt lijstje, maar komt wel goed denk ik.

3 x R5 tot nu toe :
- Grahn (SE) , Fiesta R5
- De jong , DS3 R5
- Vossen , Fiesta R5

Misschien dat we nog twee R5's kunnen verwachten met Kobus ( fabia ) en vd heijden of andere coureur ( in de weijs fiesta r5 ) ?
Zijn wel deelnemers van de r5 challenge maar staan nog niet tussen de voorlopige deelnemers GTC.

Al veel Bmw spektakel op de lijst met o.a. vd Brand in m3 en twee belgische bmw's.
Mogen van mij nog wat internationale verrassingen bij, bijvoorbeeld wat Belgische r5's & Porsches omdat ze toch ook een stukje Belgie aan doen :D

Het fiesta proto gerucht gaat dat dan over jasper van de heuvel ?
Avatar gebruiker
rally04
 
Berichten: 322
Geregistreerd: ma jun 11, 2007 23:12
Woonplaats: etten-leur

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor ferry-opc » wo jun 28, 2017 0:37

Wat ik begreep was Joachim Wagemans nog bezig met een R5 en als dat niet lukt zal hij met de 208 r2 komen.
Ja dat klopt het Fiesta Proto project is inderdaad voor de Heuvels, dus laten we hopen dat dit gaat gebeuren in de GTC het zou wel gaaf zijn.
ferry-opc
 
Berichten: 110
Geregistreerd: ma maart 03, 2014 15:44

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor ferry-opc » wo jun 28, 2017 0:41

Weet iemand of de proef bij Roosendaal met het bekende gravel punt over de truckers parking bij het eetcafe er ook weer in zit dit jaar?
ferry-opc
 
Berichten: 110
Geregistreerd: ma maart 03, 2014 15:44

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor adv555 » wo jun 28, 2017 11:15

Het fiesta proto avontuur kan nooit een goedkeuring krijgen voor competitie. De regel zegt dat men geen ander merk motor mag inbouwen. Een fiesta met mitsubishi motor mag dus niet!

En dan is bijv een ford fiesta nooit als 4wd uitgebracht door de fabrikant. De RDW zal daar nooit een kenteken op afgeven. Soms zie je een R5 met Nederlands kenteken dat is in theorie onmogelijk. Vaak als je een kenteken check doet is het gewoon een voorwielaandrijver. Je rijd dan gewoon onverzekerd op de verbindings routes daar komt het in het kort op neer. Het zou mij verbazen dat de Knaf hier toestemming op gaat geven!

Ook Rally auto’s horen een europese goedkeuring te hebben als ze ook op de openbare weg rijden. Een proto heeft dat niet. Ook een r5 heeft geen nederlandse goedkeuring en kan ook niet op Nederlandse platen over de verbindings routes. Daarom zie je dat ze vaak op buitenlandse kentekens rijden. Hoe dat precies zit weet ik niet. 1 ding weet ik wel dat je als nederlander niet in buitenlandse gekentekende auto s mag rijden in nederland.

In finland krijg je tijdelijke kentekens die alleen geldig zijn op de dagen dat het event plaats vindt.

Wij moeten hier in nederland in gesprek met de rdw. Dat wij tijdelijke kentekens kunnen aanvragen die alleen geldig zijn tijdens een rally event om grote problemen uit de weg te gaan.
adv555
 
Berichten: 81
Geregistreerd: za dec 28, 2013 12:22

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor MartijnB » wo jun 28, 2017 21:14

ADV

Een WRC heeft ook geen Europese goedkeuring hoor.......

Die staan daarom ook op buitenlands kenteken. En als er al een Nederlands kenteken opzit is het een van een Toyota Corolla bijv een 1.6.
Zo reed ooit een WRC bij Wevers rond op zon kenteken.
Of het bijbehorende chassis nummer er wel instond bewrijffel ik maar goed.

Heuvel hoeft in dit geval ook geen Nederlands kenteken te hebben die hebben een bedrijf in Duitsland en kunnen derhalve ook op EUR platen rijden.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor adv555 » wo jun 28, 2017 23:27

Dat zeg ik ook. In het buitenland kan meer qua kentekens.

Maar de regel in nederland zegt ook dat je als nederlander niet in buitenlands kenteken auto mag rijden op nederlandse bodem. In het buitenland is dat geen probleem!

Wat wevers deed met een corolla wrc kon ook niet. Als er op dat moment iets gebeurt op de verbindings routes zijn de rapen goed gaar. Want ondanks dat je denkt dat je wa verzekerd bent ben je dat niet omdat de auto van geen kant klopt. Een corrolla had geen 4WD met europese goedkeuring. Verzekeringen zullen dan altijd proberen er onderuit te komen en dat moet je niet opzoeken als equippe!

Dus of je rijd in nedrland met een goedgekeurde auto dat kan een evo of subaru s of een van de cup auto s of elk ander straat toegelaten auto. Of je rijdt met een wrc, r5, etc met buitenlands kenteken en hopen dat je niet word aangehouden door de douane!

Ik zie op dit moment geen andere opties.

Daarom pleit ik dat de knaf eens met de rdw gaat zitten en zorgt dat rally auto s een tijdelijk kenteken krijgt tijdens een event. Zit je ook niet metjaarlijkse wegenbelasting, apk eisen en dure BPM etc. Dit is natuurlijk iedere keer gesodemieter.

En dan kan je veel gemakkelijker een r5 of r4 kit auto of evt een proto kunnen inzetten op tijdelijk ned kenteken die alleen geldig is tijdens een event! Dat is ca 6 x per jaar hier!
Laatst bijgewerkt door adv555 op do jun 29, 2017 9:02, in totaal 1 keer bewerkt.
adv555
 
Berichten: 81
Geregistreerd: za dec 28, 2013 12:22

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor RallyTielen » do jun 29, 2017 8:34

ferry-opc schreef:Weet iemand of de proef bij Roosendaal met het bekende gravel punt over de truckers parking bij het eetcafe er ook weer in zit dit jaar?


Zover ik weet zit deze proef er dit jaar niet in, hier een link met de onboard video's van de proeven --> http://www.gtcrally.eu/onboardvideos/
Avatar gebruiker
RallyTielen
 
Berichten: 104
Geregistreerd: zo okt 09, 2016 16:27
Woonplaats: Zegge

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor Aeolus » vr jun 30, 2017 13:32

HERMEN KOBUS HEEFT OOK BEVESTIGD
Avatar gebruiker
Aeolus
 
Berichten: 437
Geregistreerd: do jan 29, 2009 22:31
Woonplaats: Dordrecht

Re: GTC Rally 2017

Berichtdoor RallyTielen » wo jul 05, 2017 21:04

Hallo iedereen,

Zondag mag ik met een ''X-wagen'" meerijden op klassementsproef Ruchpen-Klappenberg 1 (11.51 uur)
Ik zou het leuk vinden om hier foto's en video's van te hebben, van buitenaf gemaakt.
Daarom heb ik het verzoek of jullie foto's en video's hiervan willen maken.
Deze mogen naar het volgend mailadres worden gestuurd: stefan_tielen@hotmail.com

Bij voorbaat dank voor de hulp!!!!
Avatar gebruiker
RallyTielen
 
Berichten: 104
Geregistreerd: zo okt 09, 2016 16:27
Woonplaats: Zegge


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron