ceesford schreef:..... de oude grp2 met gewijzigde ophanging in grp 4 werd geplaatst en niet tegen de escorts op kon....
Dat is natuurlijk wel heel makkelijk. Als er 50% van de deelnemende Triumphs uitviel finishde er iets met nog maar 2 wielen. Als er 50% van de Escorts uitviel had je er nog steeds 40 over.
En Jos, er scheurde wel meer aan die auto's. Twee maand geleden met m'n dagelijkse Dolomite over een drempel en tijdens de landing een vreemd geluid. Links het achterwiel buiten de verbreder en rechts ergens vast in het binnenscherm......
Het scheuren van de blokken is helemaal onder controle. Een betrouwbare 180-190 aan de achterwielen gaat al jaren goed. Als iemand geïnterresseerd is in een beetje Triumph 16v historie meld ie het maar en dan plaats ik het wel. Vroeger werden de Triumph competitie motoren opgebouwd met de beste standaard productie onderdelen(lees: minst slecht) die een paar bewerkinkjes kregen maar ze hadden het vroeger helemaal niet voor elkaar. Bijvoorbeeld difjes gingen kapot omdat het te duur was om ze regelamatig te vervangen. Als ie na een RAC niet teveel geluid maakte kon ie nog wel een rally mee.
Een straat Sprint van mij (helaas nu een beetje voorschade) heeft 139 aan de wielen, een geheel standaard motor, nokkens en carbs. Een nette gewone komt niet boven de 110. Alleen door het goed in elkaar zetten van zo'n motor en dat kan al gauw veel beter dan het fabrieks product, geeft 30pk winst. Alleen door het ongelukkig inelkaarzetten en productie van ongeïnterresseerd personeel van British Ellend hadden deze auto's een slechte reputatie. Het idee en ontwerp van deze 16v was goed alleen de uitvoering wat minder.
Jeroen