Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Cinq-Power schreef:Op kp Bentelo stonden samen met de officials van 8maal een groep duitse officials.
Niet dat ik daar tegen ben, maar als ze een gas bbq meenemen en die gezellig aanzetten en met 5 man erachter gaan zitten weet ik niet of ik dat wel veilig kan noemen.
Stonden (sorry, ZATEN) gezellig op de luie stoel op te warmen.
En op zaterdag lag er op kp 3 een auto in de sloot, ik stond een punt eerder te vlaggen, Bavelaar of Kuitert (weet niet welke) schrok van mij en kwam iets mijn kant op, daar hoor je me niet over, hij corrigeerde netjes.
Ieder ander remde in ieder geval af, behalve vd Marel Jr.
Reed op het punt waar de auto lag ook nog bijna de marshall die op locatie stond te vlaggen tegen de benen.
Moest springen voor lijf en leden.
Jong en ervarenheidsfoutje? of arrogant en schijt aan hebben momentje?
Cinq-Power schreef:Op kp Bentelo stonden samen met de officials van 8maal een groep duitse officials.
Niet dat ik daar tegen ben, maar als ze een gas bbq meenemen en die gezellig aanzetten en met 5 man erachter gaan zitten weet ik niet of ik dat wel veilig kan noemen.
Stonden (sorry, ZATEN) gezellig op de luie stoel op te warmen.
En op zaterdag lag er op kp 3 een auto in de sloot, ik stond een punt eerder te vlaggen, Bavelaar of Kuitert (weet niet welke) schrok van mij en kwam iets mijn kant op, daar hoor je me niet over, hij corrigeerde netjes.
Ieder ander remde in ieder geval af, behalve vd Marel Jr.
Cinq-Power schreef:Wie heeft het over een bewogen vlag???
Ik zei: ik stond te vlaggen, zal even aanvullen::: Met stille vlag (vlag sprak niet)
19.21 Gele vlag.
Marshals zullen de equipes met gele vlaggen als volgt opmerkzaam maken op gevaarlijke situaties:
- een onbewogen gele vlag betekent: pas op, gevaarlijke situatie (stilstaande auto direct naast de route, langzaam
rijdende auto op de route, enz.); inhalen van op snelheid rijdende deelnemers verboden tot na de gevaarlijke situatie.
- een bewogen gele vlag betekent: pas op, gehele of gedeeltelijke blokkering van de route, wees gereed om te stoppen;
snelheid minderen en inhalen van op snelheid rijdende deelnemers verboden tot na het obstakel.
StevenK schreef:Cinq-Power schreef:Wie heeft het over een bewogen vlag???
Ik zei: ik stond te vlaggen, zal even aanvullen::: Met stille vlag (vlag sprak niet)
Wat doet het er dan toe op Marel afremde?19.21 Gele vlag.
Marshals zullen de equipes met gele vlaggen als volgt opmerkzaam maken op gevaarlijke situaties:
- een onbewogen gele vlag betekent: pas op, gevaarlijke situatie (stilstaande auto direct naast de route, langzaam
rijdende auto op de route, enz.); inhalen van op snelheid rijdende deelnemers verboden tot na de gevaarlijke situatie.
- een bewogen gele vlag betekent: pas op, gehele of gedeeltelijke blokkering van de route, wees gereed om te stoppen;
snelheid minderen en inhalen van op snelheid rijdende deelnemers verboden tot na het obstakel.
Alleen bij een bewogen vlag moet je afremmen.
mantaboy schreef:StevenK schreef:Cinq-Power schreef:Wie heeft het over een bewogen vlag???
Wat doet het er dan toe op Marel afremde?19.21 Gele vlag.
Alleen bij een bewogen vlag moet je afremmen.
Vanuit het oogpunt van de deelnemer wel, vanuit het oogpunt van een official niet.
briljant schreef:De officiële regels uit het ASJ
19.21 Gele vlag.
- een onbewogen gele vlag betekent: pas op, gevaarlijke situatie (stilstaande auto direct naast de
route, langzaam rijdende auto op de route, enz.); inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
verboden tot na de gevaarlijke situatie.
- een bewogen gele vlag betekent: pas op, gehele of gedeeltelijke blokkering van de route,
wees gereed om te stoppen; snelheid minderen en inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
verboden tot na het obstakel.
Dat weet ik Doopy,Doopy schreef:briljant schreef:De officiële regels uit het ASJ
19.21 Gele vlag.
- een onbewogen gele vlag betekent: pas op, gevaarlijke situatie (stilstaande auto direct naast de
route, langzaam rijdende auto op de route, enz.); inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
- een bewogen gele vlag betekent: pas op, gehele of gedeeltelijke blokkering van de route,
wees gereed om te stoppen; snelheid minderen en inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
Hmmm die kwam net ook al langs
briljant schreef:Dat weet ik Doopy,Doopy schreef:briljant schreef:De officiële regels uit het ASJ
19.21 Gele vlag.
Maar dan komen er weer dit soort regels voorbij.
"Vanuit het oogpunt van de deelnemer wel, vanuit het oogpunt van een official niet."
Dus denk ik dat herhaling nodig is.
Doopy schreef:briljant schreef:Dat weet ik Doopy,Doopy schreef:briljant schreef:De officiële regels uit het ASJ
19.21 Gele vlag.
Maar dan komen er weer dit soort regels voorbij.
"Vanuit het oogpunt van de deelnemer wel, vanuit het oogpunt van een official niet."
Dus denk ik dat herhaling nodig is.
Daar heb je dan ook wel weer een puntje Maar je weet wie het zegt he
Berto schreef:Ik denk dat, naast wat men leert voor de licentie, deze mensen heel veel hebben aan de praktijk ervaringen van mensen die dit al heeeeel lang doen. (net als het idee van begeleiding van nieuwe navigatoren) of niet Sylvia?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten