Stoelen; verstelbaar of niet?

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Stoelen; verstelbaar of niet?

Berichtdoor Turboboost » vr dec 17, 2004 13:12

Korte vraag, mag je bestuurderstoel verstelbaar zijn d.m.v. een frame/rails (dus snel verstelbaar, niet de standaard frame's voor kuipstoelen) en zo ja, zijn daar nog bijzondere eisen aan gesteld?

Dit i.v.m. het feit dat we de auto ook voor slalom gaan gebruiken, en er dus meerdere personen achter het stuur plaats zullen nemen.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor biesheuvel » vr dec 17, 2004 13:24

MAg als je maar de juiste sledes gebruikt..


Groet,

Antoine

www.biesheuvel.nl
biesheuvel
 
Berichten: 340
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 10:55
Woonplaats: Nieuwendijk

Berichtdoor Bart » vr dec 17, 2004 15:51

Ja dit mag, maar of het verstandig is?

Er zijn meer dingen toegestaan welke ik veel gevaarlijker vind als een overall, stoel of gordels van vijf jaar oud :?
Bart
 
Berichten: 99
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:43
Woonplaats: Drozdov Tsjechië

Berichtdoor Turboboost » vr dec 17, 2004 17:10

Wat is volgens jou het potentiele gevaar? Dat je stoel naar achteren (of naar voren) kan schieten zodat je 'los' in de gordels komt te zitten? :roll:

Wellicht dat ik er dan toch vanaf zie :?
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Bart » vr dec 17, 2004 17:55

Turboboost schreef:Wat is volgens jou het potentiele gevaar? Dat je stoel naar achteren (of naar voren) kan schieten zodat je 'los' in de gordels komt te zitten? :roll:

Wellicht dat ik er dan toch vanaf zie :?


Iets wat kan bewegen zit speling op (anders kan het niet bewegen).
Iets waar speling op zit en beweegt slijt uit (speling wordt groter).

Ik zou het kunnen berekenen (als ik mijn scoolboeken nog kan vinden :wink: ) maar als je stoel 4mm speling heeft en je raakt frontaal iets dan wil je niet weten wat de kracht is op de slee als hij 'na 4mm niet meer verder kan'.

Ik zou kiezen voor de optie van een vaste beugel aan een balk welke overdwars door de auto gelast is en vier boutjes in de zijkant van je stoel. Antoine heeft hier hele mooie oplossingen voor. Als je dit met gevoel en beleid monteert en demonteert is dit niet meer als vijf minuten werk om de stoel naar voren/achteren te verplaatsen.
Zorg wel dat de stoel spanningsvrij gemonteerd zit anders ben je na drie keer monteren/demonteren uitgesleuteld want dan is de moer welke aan de binnenkant van je stoel zit naar zijn grootje en krijg je hem helemaal niet meer vast.

Even vogelen maar dan heb je er jaren (nou ja vijf dan) plezier van.

Bart van Riemsdijk
Bart
 
Berichten: 99
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:43
Woonplaats: Drozdov Tsjechië

Berichtdoor Turboboost » vr dec 17, 2004 19:34

Hier kan ik wel wat mee, bedankt Bart :)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo


Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron