Turboboost schreef:Wat is volgens jou het potentiele gevaar? Dat je stoel naar achteren (of naar voren) kan schieten zodat je 'los' in de gordels komt te zitten?
Wellicht dat ik er dan toch vanaf zie
Iets wat kan bewegen zit speling op (anders kan het niet bewegen).
Iets waar speling op zit en beweegt slijt uit (speling wordt groter).
Ik zou het kunnen berekenen (als ik mijn scoolboeken nog kan vinden
) maar als je stoel 4mm speling heeft en je raakt frontaal iets dan wil je niet weten wat de kracht is op de slee als hij 'na 4mm niet meer verder kan'.
Ik zou kiezen voor de optie van een vaste beugel aan een balk welke overdwars door de auto gelast is en vier boutjes in de zijkant van je stoel. Antoine heeft hier hele mooie oplossingen voor. Als je dit met gevoel en beleid monteert en demonteert is dit niet meer als vijf minuten werk om de stoel naar voren/achteren te verplaatsen.
Zorg wel dat de stoel spanningsvrij gemonteerd zit anders ben je na drie keer monteren/demonteren uitgesleuteld want dan is de moer welke aan de binnenkant van je stoel zit naar zijn grootje en krijg je hem helemaal niet meer vast.
Even vogelen maar dan heb je er jaren (nou ja vijf dan) plezier van.
Bart van Riemsdijk