nieuwe stickers

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Plakken

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr maart 25, 2005 18:55

Humphrey schreef:Idd, op een kleine auto als de Corolla GT was het plakken altijd een crime. Het kostte ons 's ochtends bij een sprint dan ook vaak erg veel tijd om alle stickers goed georganiseerd op de auto te krijgen en da's zund van die tijd.
Vaak moesten we sommige lange stickers zelfs een stukje over onze knipperlichten heen plakken, anders stond er "averkate Marktwagens' ofzo ;) Da's lelijk en de politie zou d'r ook nog iets van kunnen zeggen.
Goeie oplossing daarom dit.

Volgend probleem: de grote geel/oranje cijfers gaan waarschijnlijk niet passen met de namen op de achterruit. De namen moeten omlaag en misschien kleiner.
Daarbij moet ik zeggen dat ik zulke cijfers al sinds de invoering in het WRC oer- en oerlelijk vind. Mijn mening.

DOEI, Humphrey

Het is toch niet verplicht om beide namen op de zij ruit te plakken.
dan passen de nr wel en die kleur vald op.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Stickers

Berichtdoor Humphrey » vr maart 25, 2005 19:24

En toch vind ik 't minder! ;)

DOEI, Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor StevenK » vr maart 25, 2005 19:52

Wout de Klerk schreef:
admin schreef:
StevenK schreef:
admin schreef:
Subaru Rullezzz!!! schreef:Waarom een wit vlak van 50x52 plakken als je toch altijd zonder extra reclame rijd wat op dit vlak komt te zitten. Heuvel heeft bijvoorbeeld ook geen wit vlak waarschijnlijk om dezelfde reden.

Omdat de FIA dat nog steeds voorschrijft ?


Schrijft de FIA niet voor zie bijvoorbeeld maar de WK teams rijden allemaal zonder wit vlak, dit is echt een nederlandse regel.


Lees het autosportjaarboek eens na, blz 298 en 299, art. 9.1.2.1. rept over de aloude bekende witte vlakken van 50x52, en verderop in art. 9.1.2.2 krijgen we een verplichte sticker van 67 x 19 cm met oa nummer en org. reclame wat hieroverheen geplakt moet worden, waarna er een (verplicht) wit vlak overblijft voor de extra reclame.
Als er ingeschreven is zonder extra reclame, moet het witte vlak er wel zijn, maar mag je er zelf reclame op plakken, echter niet vlakoverschrijdend.

dus je kunt zelf zien wie het goed doet en wie niet, of een leeg wit vlak mooi is, is discutabel, maar wel verplicht.
In ieder geval zijn we van die idioot grote evenementen sponsor stickers af, die pasten bij ons nooit (mooi) op de auto

De Code Sportif weet toch echt te melden dat de startnummers op een wit vlak van minimaal 50 breed en 38 hoog moeten staan. (art. 207)

Wel vaag dat hier ook in het WK van afgeweken wordt :?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Plakken

Berichtdoor digilife » za maart 26, 2005 11:29

V.D.G Rally team schreef:
Humphrey schreef:Idd, op een kleine auto als de Corolla GT was het plakken altijd een crime. Het kostte ons 's ochtends bij een sprint dan ook vaak erg veel tijd om alle stickers goed georganiseerd op de auto te krijgen en da's zund van die tijd.
Vaak moesten we sommige lange stickers zelfs een stukje over onze knipperlichten heen plakken, anders stond er "averkate Marktwagens' ofzo ;) Da's lelijk en de politie zou d'r ook nog iets van kunnen zeggen.
Goeie oplossing daarom dit.

Volgend probleem: de grote geel/oranje cijfers gaan waarschijnlijk niet passen met de namen op de achterruit. De namen moeten omlaag en misschien kleiner.
Daarbij moet ik zeggen dat ik zulke cijfers al sinds de invoering in het WRC oer- en oerlelijk vind. Mijn mening.

DOEI, Humphrey

Het is toch niet verplicht om beide namen op de zij ruit te plakken.
dan passen de nr wel en die kleur vald op.


Uit het SRR:

De namen van de eerste bestuurder en van de tweede bestuurder, moeten tezamen met hun nationaliteitsvlaggetjes op de auto worden aangebracht. Slechts één van de volgende mogelijkheden is daarbij toegestaan:

- op beide voorschermen van de auto of
- op de achterzijruiten van de auto.

ingeval het ruitoppervlak te klein is om beide namen aan te brengen, kan worden volstaan met het aanbrengen van de naam van de eerste bestuurder aan de bestuurderszijde en de naam van de tweede bestuurder aan de zijde van de navigator.

==

En voor wat betreft de witte vlakken is het ook duidelijk hoor:

Indien deze witte vlakken ontbreken wordt de equipe niet toegelaten tot de start, tenzij de organisator de deelnemer voorziet van complete voorportierstickers en de vereiste witte vlakken.
Laatst bijgewerkt door digilife op za maart 26, 2005 11:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Concert, theaterfotografie en bedrijfsfotografie: www.OnStagePhotos.eu
Huwelijksreportages & fototips voor 'de grote dag': www.YourWeddingPhotos.eu
digilife
 
Berichten: 116
Geregistreerd: do jul 29, 2004 19:56
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor digilife » za maart 26, 2005 11:31

Wolter schreef:Dat komt denk ik omdat de meeste rijders en preperateurs van de auto's niet precies wisten hoe het er uit zou gaan zien.


Dat was op 30-11-2004 al bekend op de RCH regelementenavond en staat ook in het SRR.
Concert, theaterfotografie en bedrijfsfotografie: www.OnStagePhotos.eu
Huwelijksreportages & fototips voor 'de grote dag': www.YourWeddingPhotos.eu
digilife
 
Berichten: 116
Geregistreerd: do jul 29, 2004 19:56
Woonplaats: Deventer

Vorige

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron