FIA besluiten voor de WRC 26 oktober 2005

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

FIA besluiten voor de WRC 26 oktober 2005

Berichtdoor erikjan » wo okt 26, 2005 20:55

WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

In order to score points in the Championship, each manufacturer must take part with two cars of the same make in all the event rallies.

The driver of the first car should remain the same throughout the season. The driver of the second car may be changed for each of the rallies in the Championship.

In order to be classified at the end of the season, a manufacturer must have competed in all the rallies.

The 2007 season will be made up of eight or nine rallies run from January to May. The World Champion for each of the titles will be known at the end of that period. The 2008 season will be run over two calendar years, beginning in August 2007 and ending in May 2008.


---------------

begrijp ik goed dat vanaf half 2007 het WRC-seizoen gaat lopen van zomer tot zomer ???
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: FIA besluiten voor de WRC 26 oktober 2005

Berichtdoor Wolter » do okt 27, 2005 10:43

erikjan schreef:begrijp ik goed dat vanaf half 2007 het WRC-seizoen gaat lopen van zomer tot zomer ???


''beginning in August 2007 and ending in May 2008. ''
Ja, dat begrijp je goed :wink:
Ik weet niet wat ik van die regel moet vinden, ik denk wel leuk eigenlijk. Dus een keer een kortere winterstop. Maarja.. duurt nog wel een tijdje! :wink:
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor EvoV6 » do okt 27, 2005 15:19

WRC 2007: half seizoen (8-9 rally's) van aug-mei en jaar daarop een vol seizoen van augustus tot mei (met ong 14 rally's). Ze doen t in de winter omdat dan de F1 en andere klasses winterstop hebben om meer kijkers te trekken.

Mijn persoonlijke mening: Laat t seizoen gewoon zo als t is!!! Een rallyseizoen van augustus tot mei vind ik NIKS!!! De rally is sterk genoeg om een eigen seizoen te hebben, NAAST F1!
Avatar gebruiker
EvoV6
 
Berichten: 1051
Geregistreerd: wo nov 05, 2003 23:26
Woonplaats: Rheden

Berichtdoor kraats » do okt 27, 2005 16:48

Nou.....
Aangezien de KNAF vaak achter de FIA aan hobbelt krijgen we een Hellendoorn BP Rally rond de Kerst en een Ram festival op nieuwjaarsdag? :lol:
Iedereen lekker op vakantie in de zomerstop..... :lol:

Heeey, groot onderhoud aan de rallyauto's in de zomermaanden!!!! :lol: :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor kraats » do okt 27, 2005 16:58

Nou.....
Aangezien de KNAF vaak achter de FIA aan hobbelt krijgen we een Hellendoorn BP Rally rond de Kerst en een Ram festival op nieuwjaarsdag? :lol:
Iedereen lekker op vakantie in de zomerstop..... :lol:

Heeey, groot onderhoud aan de rallyauto's in de zomermaanden!!!! :lol: :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor SeBass » do okt 27, 2005 23:01

Het is wel vernieuwend om het seizoen te verplaatsen. Ze zullen dan misschien meer kijkers krijgen, en dat is goed voor de sport. Of het een goed argument is om te doen? Persoonlijk maakt mij het niet uit.

Voordeel hiervan is dat je Zweden in bijvoorbeeld december of januari kunt houden en er meer zekerheid van sneeuw is. Er kan ook een extra sneeuw rally bij komen (Finland misschien?).

Ik denk trouwens niet dat deze verschuiving voor Nederland geschikt is. Je zit hier toch met het weer, of je wil sneeuw/slecht weer rallys hebben. Voor het WRC kunnen ze naar het zuidelijk halfrond uitwijken, daar is het in december-februari zomer.
Avatar gebruiker
SeBass
 
Berichten: 82
Geregistreerd: wo nov 10, 2004 13:54
Woonplaats: Hengelo Ov

Berichtdoor kraats » do okt 27, 2005 23:28

Ach voor Nederland zitten er toch ook een aantal voordelen aan, lijkt me niet eens zo'n heel gek idee. Ik maakte er eerst een dolletje van maar nu ik er langer over ga nadenken is het eigenlijk niet eens zo gek.....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor erikjan » vr okt 28, 2005 11:39

och,

een rally in februari kan ook best wel gladde proeven opleveren, vooral in de ochtenduren...

't is dan alleen stervenskoud in de wei; dus niet aanlokkelijk voor 't publiek
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: FIA besluiten voor de WRC 26 oktober 2005

Berichtdoor Werner » vr okt 28, 2005 12:03

erikjan schreef:WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

In order to score points in the Championship, each manufacturer must take part with two cars of the same make in all the event rallies.

The driver of the first car should remain the same throughout the season. The driver of the second car may be changed for each of the rallies in the Championship.


Hoe moet dat nu als, bijvoorbeeld door een ongeval, de eerste rijder niet in staat is het seizoen af te maken?
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Niels2 » vr okt 28, 2005 12:12

Nieuwe auto pakken en straftijd incasseren, net als nu.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: FIA besluiten voor de WRC 26 oktober 2005

Berichtdoor SeBass » vr okt 28, 2005 12:26

Werner schreef:
erikjan schreef:WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

In order to score points in the Championship, each manufacturer must take part with two cars of the same make in all the event rallies.

The driver of the first car should remain the same throughout the season. The driver of the second car may be changed for each of the rallies in the Championship.


Hoe moet dat nu als, bijvoorbeeld door een ongeval, de eerste rijder niet in staat is het seizoen af te maken?

De regels zijn het zelfde als nu geld voor 2005 (zie http://www.fia.com/resources/documents/ ... nstr_a.pdf )
Daar staat "2.6 Except in a case of force majeure recognised as such by the World RallyChampionship Commission, no change of the first driver initially nominated by the manufacturer is authorised."
Avatar gebruiker
SeBass
 
Berichten: 82
Geregistreerd: wo nov 10, 2004 13:54
Woonplaats: Hengelo Ov


Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten