Super rally in Nederland

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Superrally in Nederland

Ja
49
60%
Nee
33
40%
 
Totaal aantal stemmen : 82

Super rally in Nederland

Berichtdoor rogerally » ma jun 12, 2006 11:48

Na het uitvallen van Bijvelds en van Eldik was de spanning eruit in de ELE Rally. Wordt het niets eens tijd voor net als in het WRC een superrally. Ik vind van wel. Gaarne jullie mening en houd het aub een beetje on-topic :wink:
rogerally
 
Berichten: 107
Geregistreerd: vr apr 07, 2006 11:37
Woonplaats: R'daal

Re: Super rally in Nederland

Berichtdoor Amazone » ma jun 12, 2006 11:55

rogerally schreef:Na het uitvallen van Bijvelds en van Eldik was de spanning eruit in de ELE Rally. Wordt het niets eens tijd voor net als in het WRC een superrally. Ik vind van wel. Gaarne jullie mening en houd het aub een beetje on-topic :wink:


Vind je dit echt Roger? Ik vond het gevecht tussen van Eerd en Boers ook erg spannend, net als de "gevechten" daaronder. Er is toch een hele strijd geleverd door de teams volgens mij.

Alleen nu eens geen stuivertje-wisselen in de top 3...prima toch? :wink:
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor official No. 27768 » ma jun 12, 2006 12:07

Ik ben ook tegen dat systeem,

Rallysport is het mooiste als de rijders zo tegen de limiet rijden dat het allemaal nét goed gaat, en als je eraf gaat ging je dus over die limiet.
Mechanische pech is soms gewoon pech, soms verkeerd onderhoud maar hoort bij deze en eigenlijk bij elke sport.
En als iemand een keer pech heeft / eraf gaat wordt het kampioenschap alleen maar spannender en dat is wat we altijd nodig hebben!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Re: Super rally in Nederland

Berichtdoor TWENGELTJE » ma jun 12, 2006 12:07

rogerally schreef:Na het uitvallen van Bijvelds en van Eldik was de spanning eruit in de ELE Rally. Wordt het niets eens tijd voor net als in het WRC een superrally. Ik vind van wel. Gaarne jullie mening en houd het aub een beetje on-topic :wink:


Op zich vind ik het systeem nier verkeerd echter dan zou dit voor 2 rally`s tellen in nederland, de ELE en de BHV en mischien dit jaar ook de Euregio (maar daar kan men eventueel de volgende dag in de sprint starten)
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor wimo » ma jun 12, 2006 12:08

Met alle respect voor alle rijders, die zondag nog hebben gevochten.
Ook ik vond het zaterdag spannender.

Een echte secondenstrijd heb ik zondag niet gezien en dat was zaterdag wel het geval.

En niet alleen voor de duels maar ook voor teams die met een kleinigheidje verdwijnen op zaterdag, lijkt mij dat het interessant is om zondag evt. weer te kunnen herstarten.
Groetjes Monique
wimo
 
Berichten: 439
Geregistreerd: ma jul 01, 2002 19:15

Berichtdoor TWENGELTJE » ma jun 12, 2006 12:10

Oja sorry Wea de TankS ook ( al zou dat dan echt concurrentievervalsing zijn door die twee proefjes )
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Hein » ma jun 12, 2006 12:40

Ik moet zeggen dat ik ernstig twijfel.

Aan de ene kant kan ik me ook wel kan vinden het superrally principe. Het komt de strijd en het kijkspel ten goede als bijvoorbeel in de ELE Van Eldik, Bijvelds, vd Marel, Van Vugt met de Oer Quattro, Cats en ik kan er nog wel een paar noemen, de volgende dag weer mogen starten. Maar als ze op de resterende proeven alleen maar normtijden krijgen dan zullen ze weinig zin hebben om te starten. Ik vind een tijdstraf van vijf minuten, zoals die in het WRC uitgedeeld wordt, namelijk niet genoeg.

Aan de andere kant is het zo dat uitvallen ook echt uitvallen is. Da's nou eenmaal inherent aan de sport. Jammer maar helaas. Pech? Dan pech gehad. Auto op de trailer en vroeg avond.

Ik hink dus op twee gedachten. :?
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Amazone » ma jun 12, 2006 13:29

TWENGELTJE schreef:Oja sorry Wea de TankS ook ( al zou dat dan echt concurrentievervalsing zijn door die twee proefjes )


Wat mij betreft hoeft het superrally-systeem bij ons niet: het zijn toch vaak de teams met de meeste middelen die dan de volgende dag 'even' een (ver)nieuw(d)e auto inzetten...
Heb dit weekend van verschillende uitgevallen teams gehoord dat ze vrezen voor de BHV door de schade die ze hebben opgelopen...laat staan de volgende dag weer starten...Triest dat we altijd weer op dat geld uitkomen...

Persoonlijk vind ik het dus juist wel leuk dat er eens een ander vooraan rijdt...dat hoort bij deze sport.

En idd kun je bij ons altijd in de sprint starten. Zolang de auto weer door de keuring heen komt, kun je starten. Meestal dus tot een uur of 3 zaterdags. Al snap ik best dat de sprint natuurlijk anders is dan de rally, maar ook daar is er genoeg strijd als je het mij vraagt...
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor David Westenbrink » ma jun 12, 2006 14:35

Ik ben wel voor een systeem als het super rally systeem bij de meerdaagse rally's.

Al is het alleen al om toch een beetje waar voor je inschrijfgeld te krijgen (die ik overigens niet betaal). Aan de andere kant wordt de strijd er ook leuker op. Een uitval op een van de laatste proeven op dag 1 hoeft dan niet direct een grote ramp te zijn en heeft het publiek ook meer te zien!

Maar inderdaad hoort uitvallen nu eenmaal bij de rallysport. Maar alle sporten veranderen wel eens.

Ik vind wel dat er dan iets tegenover moet staan en dat is het schrappen van 'schrapresultaten'. Of die meerdaagse rally's verplicht mee te laten tellen.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Gijs G » ma jun 12, 2006 16:42

ik vraag mij af of veel rijders daar wel op zitten te wachten,

Soms is t natuurlijk wel ideaal, om nog extra te kunnen testen, maar andersom kost het ook weer extra geld, terwijl er niets meer te winnen valt. En dan kan ik me ook nog voorstellen dat de zin over is.
Avatar gebruiker
Gijs G
 
Berichten: 382
Geregistreerd: zo maart 12, 2006 8:34
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Wolter » ma jun 12, 2006 17:03

Ik zit te twijfelen.
Wat betreft de compititie: dan ben ik er écht op tegen. Als je uitvalt ben je waarschijnlijk gewoonweg te ver gegaan.
Wat betreft de fun-rijders met de olympische gedachte: Meteen invoeren.
Overall kies ik toch voor een ''Nee, niet invoeren.''
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Campos » ma jun 12, 2006 17:54

Hein schreef:de Oer Quattro

Volgens mij maakte die al gebruik van een soort SuperRally-systeem. We zagen die auto 's middags met kromme poten de service op komen strompelen, ver voor Van Hoof, Van Eldik, etc. Met de logische conclusie dat die er dus uit lag, zagen we 'm later toch gewoon weer rond rijden? :?
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor David Westenbrink » ma jun 12, 2006 18:02

Voor t publiek super
Voor de rijders super (we willen toch allemaal RIJDEN? of niet!? je kan zelf immers kiezen om toch weer te starten)

Alleen ja... hoort het nu wel bij het spelletje dat we spelen? Dat is de vraag...
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor WILS SPORT » ma jun 12, 2006 18:03

Gijs G schreef:ik vraag mij af of veel rijders daar wel op zitten te wachten,

Soms is t natuurlijk wel ideaal, om nog extra te kunnen testen, maar andersom kost het ook weer extra geld, terwijl er niets meer te winnen valt. En dan kan ik me ook nog voorstellen dat de zin over is.


Voor 70 % van de deelnemers
is er toch weinig te winnen,
en rijden ze dus om het rijden,
en dat kan dan wel weer.
Sander van Barschot
Avatar gebruiker
WILS SPORT
 
Berichten: 389
Geregistreerd: wo jul 09, 2003 16:50
Woonplaats: Valkenswaard

Berichtdoor Zoefff » ma jun 12, 2006 19:29

Campos schreef:
Hein schreef:de Oer Quattro

Volgens mij maakte die al gebruik van een soort SuperRally-systeem. We zagen die auto 's middags met kromme poten de service op komen strompelen, ver voor Van Hoof, Van Eldik, etc. Met de logische conclusie dat die er dus uit lag, zagen we 'm later toch gewoon weer rond rijden? :?


KP Sint Oedenrode in zijn geheel niet gezien, KP Son 2 lag ie er in de eerste ronde ook al meteen uit..
Avatar gebruiker
Zoefff
 
Berichten: 440
Geregistreerd: ma mei 01, 2006 18:38
Woonplaats: Best

Volgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron