BPM Buitenlandse kentekens

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

BPM Buitenlandse kentekens

Berichtdoor Mivali » za okt 21, 2006 19:47

Gezien het feit dat ik (beroepshalve) o.a. de perikelen rondom de BPM mag volgen, lijkt dit me de moeite waard voor een aantal équipes.

De BPM-regelgeving rondom het rijden in Nederland met een in het buitenland gekentekende auto gaat veranderen. Er is nu sprake van een concept-voorstel waarmee je 1 maand in een "vreemde"auto mag rondrijden zonder verplichting tot afdracht van BPM. Alhoewel die termijn mogelijk nog zal veranderen, stel bv. 2 weken, dan betekent dit dat je dus dat je volgend jaar geen tijdelijke ontheffing meer aanhoeft te vragen bij de douane indien je op een buitenlands kenteken rondrijdt, een wedstrijd duurt tenslotte max. 2 dagen.

Het is een beperkt aantal équipes maar voor hen is het toch weer minder werk.

Binnenkort horen we er vast meer van.
Avatar gebruiker
Mivali
 
Berichten: 157
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 11:55
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor StevenK » za okt 21, 2006 20:05

Dit is juist heel erg negatief. Een buitenlands getekende auto is namelijk naar de Nederlandse wet geen 'echte' personenauto, waardoor je investeringsaftrek kunt claimen.

Wanneer die regel er komt zoals jij zegt, dan vervalt die mogelijkheid.

Voor mensen die een buitenlandse auto huren is het wel heel praktisch.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

ja

Berichtdoor Mivali » za okt 21, 2006 20:16

Steven,

Ja, ik bekijk het inderdaad als huurder en vandaar...hoe de anderen het doen op fiscaal gebied met hun buitenlandse auto's is mij onbekend...Ik heet geen v/d MArel, Bijvelds, etc...
Avatar gebruiker
Mivali
 
Berichten: 157
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 11:55
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten