Hans Systeem verplicht in 2008 ?

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Hans Systeem verplicht in 2008 ?

Berichtdoor RG-Rallysport » di jul 10, 2007 20:16

Wie weet er meer over of het HANS systeem verplicht gaat worden in het nederlandse Rally kampioenschap cq rallysprint ?
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Campos » di jul 10, 2007 20:40

Ik denk 2008 nog niet, maar 2009 of 2010 zeker wel.

En terecht overigens!
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Berto » di jul 10, 2007 22:38

Ik heb het al eerder gezegd op dit forum: ik zal zeker de laatste zijn die hier bezwaar tegen heeft.

Heb net een nieuwe pot gekocht, nog zonder hans, omdat deze niet snel genoeg te krijgen was, anders had ik nu al een pot met hans voorbereiding gehad. :x
Volgend jaar maar weer eens een nieuwe kopen, zo heb je nog eens wat nieuws..... :oops:

Met deze red ik de Eifel, de Deutschland, de San Remo en de Catalunya rally nog wel :D :D
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor kraats » di jul 10, 2007 22:41

Campos schreef:Ik denk 2008 nog niet, maar 2009 of 2010 zeker wel.

En terecht overigens!


Ik ken een aantal rijders die het nu gebruiken en als ik hen moet geloven, en dat doe ik, dan heb je het tijdens het rijden van de proeven niet eens door dat je HANS gebruikt.
Alleen tijdens de verbindingsroutes is het lasig.....

Ik zou een verplichting ook toejuichen om letsel te voorkomen, al sluit je nooit alle risico´s uit.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Berto » di jul 10, 2007 22:46

We hebben het eens geprobeert tijdens speed en design, geen probleem!
Ik denk overigens dat de navi er minder last van heeft dan de rijder.
Ik denk ook dat het voor de navi van een nog groter belang is, omdat deze "de klap"niet aan ziet komen. Je voelt wel dat het niet goed gaat, maar je hebt ook niets om je aan af te zetten zoals de rijder kan met z'n stuur, al is dit ook niet altijd zaligmakend, omdat je dan je polsen kan beschadigen.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Mr.T » di jul 10, 2007 23:03

Volgens is het nog niet zeker dat vanaf 01-01-2008 het "HANS-systeem" ook voor natiobale rally's geldt. Het geldt vanaf die datum wel voor alle rally's meetelend voor he FIA European Championship.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Avatar gebruiker
Mr.T
 
Berichten: 1746
Geregistreerd: do apr 15, 2004 21:18
Woonplaats: iid geval niet hier

Berichtdoor Berto » di jul 10, 2007 23:06

Van mij mogen ze het wel overall doorvoeren. Immers: het kan net zo goed in een nationale wedstrijd misgaan?
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor nico » wo jul 11, 2007 0:44

Met deze red ik de Eifel, de Deutschland, de San Remo en de Catalunya rally nog wel

Hoe kun je dit dan zeggen?
Kan je wel wat voorbeelden geven waarbij mensen blij waren met HANS
Avatar gebruiker
nico
 
Berichten: 145
Geregistreerd: za feb 22, 2003 13:22
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor SylviaVisser » wo jul 11, 2007 4:08

Mr.T schreef:Volgens is het nog niet zeker dat vanaf 01-01-2008 het "HANS-systeem" ook voor natiobale rally's geldt. Het geldt vanaf die datum wel voor alle rally's meetelend voor he FIA European Championship.


Ik geloof je, maar kan je aangeven waar dat staat / te vinden is?



Zooo, Sinterklaas, begin maar vast te sparen :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor RG-Rallysport » wo jul 11, 2007 6:14

Ik ben zelf een in de regelementen gedoken en daar vind ik op de laatste pagina van deze link
http://www.knaf.nl/bestanden/technische ... r._414.pdf

De volgende tekst:

In alle fia kampioenschappen , trophies cups en challenges vanaf 1 januari 2008
in alle evenementen opgenomen in de fia internationale sportkalender vanaf 1 januari 2009

Nu is mijn vraag valt de Ned , rally en sprint onder de eerste of de laatste noemer ? Als we die vraag beantwoorden hebben we volgens mij het antwoord van dit topic duidelijk ...... :roll:
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor SylviaVisser » wo jul 11, 2007 6:23

Hmm, vraag is of de NEAFP lijst valt onder de internationale FIA sport kalender, maar dat is op de FIA site wel te zien. (Das me nu nog ff te vroeg op de ochtend :wink: )


Maar dan zou NL dus 2009 aan de beurt zijn.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Berto » wo jul 11, 2007 7:24

nico schreef:
Met deze red ik de Eifel, de Deutschland, de San Remo en de Catalunya rally nog wel

Hoe kun je dit dan zeggen?
Kan je wel wat voorbeelden geven waarbij mensen blij waren met HANS


Dit kan ik zeggen omdat we daar de demo van Reinhard Klein rijden en dus niet op het scherpst van de snede. (bij twijfel: gas los)
We mogen geen zware ongelukken veroorzaken zodat de "gewone"rally in gevaar komt, het is immer een demo.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Campos » wo jul 11, 2007 7:33

kraats schreef:Ik ken een aantal rijders die het nu gebruiken en als ik hen moet geloven, en dat doe ik, dan heb je het tijdens het rijden van de proeven niet eens door dat je HANS gebruikt.
Alleen tijdens de verbindingsroutes is het lasig.....

Ik zou een verplichting ook toejuichen om letsel te voorkomen, al sluit je nooit alle risico´s uit.

Mijn navi heeft HANS voor het eerst uitgeprobeerd in Sulingen. Zij heeft 'm na elke proef afgezet/losgemaakt. Je moet dan wel wat meer tijd incalculeren voor de start ivm het (goed) vastzetten van het systeem. En je kunt de officials bij de start niet meer aankijken :mrgreen: maar vooral bij de harde klappen op onverhard vond ze het erg prettig! Die kunnen zonder HANS en zonder dat je het aan ziet komen erg hard aankomen..
Enig nadeel was de volgende dag, ze had d'r hele schouders beurs :twisted:

Ik heb mijn nieuwe helm ook met voorbedachte rade met HANS-ondersteuning gekocht, het gaat er dan ook zeker een keer komen! (als de auto ooit klaar is ;) )
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor StevenK » wo jul 11, 2007 8:19

SylviaBos schreef:Hmm, vraag is of de NEAFP lijst valt onder de internationale FIA sport kalender, maar dat is op de FIA site wel te zien. (Das me nu nog ff te vroeg op de ochtend :wink: )


Maar dan zou NL dus 2009 aan de beurt zijn.

NEAFP evenementen staan niet op de internationale FIA kalender, maar wedstrijden met een EK coëfficiënt wel, als ik het goed heb.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor RG-Rallysport » wo jul 11, 2007 8:28

Dat zou dus neer komen dat het nog ff duurt voordat het hans systeem in nederlandse rally's cq sprints ook verplicht word ?
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Volgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron