Pagina 2 van 4

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 8:38
door nkroeze
StevenK schreef:
SylviaBos schreef:Hmm, vraag is of de NEAFP lijst valt onder de internationale FIA sport kalender, maar dat is op de FIA site wel te zien. (Das me nu nog ff te vroeg op de ochtend :wink: )


Maar dan zou NL dus 2009 aan de beurt zijn.

NEAFP evenementen staan niet op de internationale FIA kalender, maar wedstrijden met een EK coëfficiënt wel, als ik het goed heb.


Dan zou het bij het EK dus zowel op 1 januarie 2008 als op 1 januarie 2009 verplicht worden....?

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 8:43
door StevenK
nkroeze schreef:
StevenK schreef:
SylviaBos schreef:Hmm, vraag is of de NEAFP lijst valt onder de internationale FIA sport kalender, maar dat is op de FIA site wel te zien. (Das me nu nog ff te vroeg op de ochtend :wink: )


Maar dan zou NL dus 2009 aan de beurt zijn.

NEAFP evenementen staan niet op de internationale FIA kalender, maar wedstrijden met een EK coëfficiënt wel, als ik het goed heb.


Dan zou het bij het EK dus zowel op 1 januarie 2008 als op 1 januarie 2009 verplicht worden....?

Er zijn wedstrijden die wel op FIA kalender staan, maar geen onderdeel uitmaken van een FIA kampioenschap. Dit zijn dan bijvoorbeeld wedstrijden met een lange historie.

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 8:49
door biesheuvel
1 Januari 2009 wordt het ook verplicht in NL.

Alle wedstrijden die dan zijn aangemeld bij de FIA.

Hulst, Barneveld, Exotic etc etc

Belgie gaat al eerder deze stap maken, 1 januari 2008.

Arai en Bell helmen kunnen later retour voor de clipsen.
Peltor, Stilo en Sparco niet daar zal je nu de keuze moeten maken of je wel of niet met clipsen koopt.

Wij hebben er al veel ervaring mee, als iemand het nog niet snapt dan wil ik het hier graag uitleggen.

Op deze link staat het verschil met en zonder HANS.

http://www.biesheuvel.nl/shop/page/hans

Hopende dat het nu wat duidelijker is.

Groet, Antoine

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 8:51
door RG-Rallysport
Dank je wel voor het verhelderende antwoord Antoine , ga er zeker rekening mee houden met het kopen van mijn helm !!

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 10:42
door mantaboy
SAS Officialteam schreef:Dank je wel voor het verhelderende antwoord Antoine , ga er zeker rekening mee houden met het kopen van mijn helm !!


Ik ook, de oude voldoet niet... :oops: :oops:

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 10:50
door Mr.T
Het zal voor vele rijders en navi's een aardige investering worden. De heren fabrikanten zullen het aardrig druk krijgen. :shock:

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 10:51
door mantaboy
Mr.T schreef:Het zal voor vele rijders en navi's een aardige investering worden. De heren fabrikanten zullen het aardrig druk krijgen. :shock:


Ik zoek nog een extra sponsor.... :wink: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 10:52
door official No. 27768
Kan je het dan ook huren voor de wedstrijden die het eisen of moet je het dan altijd hebben?

Moet je ook je stoel aanpassen (met verlengde zijhoofd steunen) Dit is op het circuit soms wel verplicht.

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 10:54
door Mr.T
mantaboy schreef:
Mr.T schreef:Het zal voor vele rijders en navi's een aardige investering worden. De heren fabrikanten zullen het aardrig druk krijgen. :shock:


Ik zoek nog een extra sponsor.... :wink: :mrgreen:



Haha, wij ook.................................. :roll:

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 10:56
door nkroeze
official No. 27768 schreef:Kan je het dan ook huren voor de wedstrijden die het eisen of moet je het dan altijd hebben?

Moet je ook je stoel aanpassen (met verlengde zijhoofd steunen) Dit is op het circuit soms wel verplicht.


Stoelen en gordels moeten idd ook goed zijn voor gebruik HANS systeem...

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 12:31
door Campos
nkroeze schreef:
official No. 27768 schreef:Kan je het dan ook huren voor de wedstrijden die het eisen of moet je het dan altijd hebben?

Moet je ook je stoel aanpassen (met verlengde zijhoofd steunen) Dit is op het circuit soms wel verplicht.


Stoelen en gordels moeten idd ook goed zijn voor gebruik HANS systeem...

Maar de meesten zullen toch wel de 3" versie hebben? Zijn er überhaupt FIA-goedgekeurde gordels met 2" schoudergordel?
Bovendien wordt 3" aangeraden, lijkt dus niet verplicht te zijn..

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 15:22
door pipo
biesheuvel schreef:1 Januari 2009 wordt het ook verplicht in NL.

Alle wedstrijden die dan zijn aangemeld bij de FIA.

Hulst, Barneveld, Exotic etc etc

Belgie gaat al eerder deze stap maken, 1 januari 2008.

Arai en Bell helmen kunnen later retour voor de clipsen.
Peltor, Stilo en Sparco niet daar zal je nu de keuze moeten maken of je wel of niet met clipsen koopt.

Wij hebben er al veel ervaring mee, als iemand het nog niet snapt dan wil ik het hier graag uitleggen.

Op deze link staat het verschil met en zonder HANS.

http://www.biesheuvel.nl/shop/page/hans

Hopende dat het nu wat duidelijker is.

Groet, Antoine

Belgie 2008 das het eerste dat ik daar van hoor .. :wink:
Zou mij echt verbazen dat we voor de Nederlanders dit doen !!

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 15:27
door Wolter
pipo schreef:
biesheuvel schreef:1 Januari 2009 wordt het ook verplicht in NL.

Alle wedstrijden die dan zijn aangemeld bij de FIA.

Hulst, Barneveld, Exotic etc etc

Belgie gaat al eerder deze stap maken, 1 januari 2008.

Arai en Bell helmen kunnen later retour voor de clipsen.
Peltor, Stilo en Sparco niet daar zal je nu de keuze moeten maken of je wel of niet met clipsen koopt.

Wij hebben er al veel ervaring mee, als iemand het nog niet snapt dan wil ik het hier graag uitleggen.

Op deze link staat het verschil met en zonder HANS.

http://www.biesheuvel.nl/shop/page/hans

Hopende dat het nu wat duidelijker is.

Groet, Antoine

Belgie 2008 das het eerste dat ik daar van hoor .. :wink:
Zou mij echt verbazen dat we voor de Nederlanders dit doen !!

En dat terwijl Hans toch echt een Nederlandse naam is... :wink:

Ik heb ook een nieuwe helm (de eerste ook direct), en uiteraard mét HANS-clips erop. Is het niet dit jaar, dan wel volgend jaar of het jaar erop.
En het nut ervan lijkt mij vrij duidelijk. Het kan net dat ene verschil zijn. Als ik me niet vergis reden Udo Korsmit en Niels Bakker ook met HANS, en als je ziet wat er van de auto over is na de klap in Exotic Green, en slechts kleine verwondingen hebben, bewijst dat genoeg.

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 15:41
door biesheuvel
NU zijn we toch bezig :D

De Stoelen:

Omdat je een HANS Systeem draagt kan je problemen krijgen met de stoel.
Dat ligt er helemaal aan hoe je in de stoel zit.
Et zit bij de HANS Compatible stoelen een extra verdieping in zodat daar het HANS Systeem in valt.

De gordels worden gelijk na het HANS Systeem achter de stoel Kruislings gemonteerd.

Het beste is inderdaa om HANS Gordels te gebruiken.
Dit zijn gordels die smaller zijn waar het systeem komt te zitten.

Echter hoeft dit niet gelijk vele rijden gewoon nog met 3Inch gordel helemaal breed.

Wij hebben speciale prijzen voor rally rijders om toch een beetje de kosten te drukken.

Groet,

Antoine

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2007 17:00
door Mark Verhoeven
Campos schreef:Enig nadeel was de volgende dag, ze had d'r hele schouders beurs :twisted:


Heeft HANS d'r zo hard aangepakt dan? :roll: :wink: (je had op het onverhard ook ff van het gas kunnen gaan om je navi een beetje te sparen... :wink: )

Nu weer serieus, hoe ver kan je je hoofd draaien naar opzij? Is dat voldoende voor als je dwars gaat?