veiligheid van officials

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor aj seppenwoolde » di nov 04, 2008 10:47

gertveurink schreef:
aj seppenwoolde schreef:
Holkers schreef:En dat heb je ze ook verteld?


we hebben wel een keer geschreeuwd maar we stonden netjes achter het lint een meter of 20 a 25 van de bocht af en zo te ver weg voor contact met die gasten


Hielp volgens mij vrij weinig want tijdens de volgende doorgang van dezelfde proef stonden ze nog steeds op dezelfde plaats. Tegen de lantaarnpaal aan te leunen die al aardig scheef stond :wink:


op dit punt was dat http://www.youtube.com/watch?v=8aDQHJg2BGA
aj seppenwoolde
 
Berichten: 254
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 19:14
Woonplaats: rijssen

Berichtdoor WillemN » di nov 04, 2008 11:14

De Fineman schreef:
Doopy schreef:
briljant schreef:
Doopy schreef:
briljant schreef:De officiële regels uit het ASJ

19.21 Gele vlag.
Marshals zullen de equipes met gele vlaggen als volgt opmerkzaam maken op gevaarlijke situaties:
- een onbewogen gele vlag betekent: pas op, gevaarlijke situatie (stilstaande auto direct naast de
route, langzaam rijdende auto op de route, enz.); inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
verboden tot na de gevaarlijke situatie.
- een bewogen gele vlag betekent: pas op, gehele of gedeeltelijke blokkering van de route,
wees gereed om te stoppen; snelheid minderen en inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
verboden tot na het obstakel.


Hmmm die kwam net ook al langs :wink:
Dat weet ik Doopy,
Maar dan komen er weer dit soort regels voorbij.

"Vanuit het oogpunt van de deelnemer wel, vanuit het oogpunt van een official niet."

Dus denk ik dat herhaling nodig is. :wink:


Daar heb je dan ook wel weer een puntje :wink: Maar je weet wie het zegt he :lol: :wink:


wij stonden bij kp11 toen nr: 67 eraf ging en als je dan ziet hoe de officials daar te werk gingen dat leek er niet op (kijk even you tube schuivertje kp11)


of ik kan niet zoeken......kan zeker niet vinden
Avatar gebruiker
WillemN
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo mei 01, 2002 8:40
Woonplaats: Fijnaart

Berichtdoor official No. 27768 » di nov 04, 2008 12:34

Ik ben tegenwoordig sneller geneigd de vlag te bewegen (afhankelijk van situatie uiteraard).

Zowel voor mijn eigen veiligheid, die van de equippe's en die van het publiek is een bewogen vlag soms beter ondanks dat er maar voor een klein deel sprake is van blokkering. Vooral als de ideale lijn dichtbij de auto komt (ook voor de dwarsliggers).
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor mmrizio » di nov 04, 2008 13:43

Cinq-Power schreef:Op kp Bentelo stonden samen met de officials van 8maal een groep duitse officials.

Niet dat ik daar tegen ben, maar als ze een gas bbq meenemen en die gezellig aanzetten en met 5 man erachter gaan zitten weet ik niet of ik dat wel veilig kan noemen.

Stonden (sorry, ZATEN) gezellig op de luie stoel op te warmen.


Deze?

Afbeelding

Eventuele veiligheidsproblemen waren deze heren voor, door iedereen ver uit de buurt van de proef te houden. Zelfs aan de andere kant van de sloot mocht het publiek pas 100m voorbij de bocht staan - zie de foto van Gertjan die het dichtst bij de bocht stond :-(
Ook de binnenkant van de bocht was dit jaar afgezet, maar dat kan het veiligheids/omwoners-plan zijn

Wel veilig dus, niet heel publieksvriendelijk: iedereen moest dus op een 10m breed stuk weg+berm staan :-(

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor official No. 27768 » di nov 04, 2008 13:55

Je bent er niet alleen voor publiek maar ook voor de rijder / navi als het foput gaat!
Alles ruim aflinten en het publiek er achter houden om daarna ergens op een stoeltje te gaan zitten lijkt mij dus niet voldoende / gewenst.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor De Fineman » di nov 04, 2008 14:44

WillemN schreef:
De Fineman schreef:
Doopy schreef:
briljant schreef:
Doopy schreef:
briljant schreef:De officiële regels uit het ASJ

19.21 Gele vlag.
Marshals zullen de equipes met gele vlaggen als volgt opmerkzaam maken op gevaarlijke situaties:
- een onbewogen gele vlag betekent: pas op, gevaarlijke situatie (stilstaande auto direct naast de
route, langzaam rijdende auto op de route, enz.); inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
verboden tot na de gevaarlijke situatie.
- een bewogen gele vlag betekent: pas op, gehele of gedeeltelijke blokkering van de route,
wees gereed om te stoppen; snelheid minderen en inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
verboden tot na het obstakel.


Hmmm die kwam net ook al langs :wink:
Dat weet ik Doopy,
Maar dan komen er weer dit soort regels voorbij.

"Vanuit het oogpunt van de deelnemer wel, vanuit het oogpunt van een official niet."

Dus denk ik dat herhaling nodig is. :wink:


Daar heb je dan ook wel weer een puntje :wink: Maar je weet wie het zegt he :lol: :wink:


wij stonden bij kp11 toen nr: 67 eraf ging en als je dan ziet hoe de officials daar te werk gingen dat leek er niet op (kijk even you tube schuivertje kp11)


of ik kan niet zoeken......kan zeker niet vinden

kijk even bij fineman555 :D
HAD HOOLN EN NAT HOOLN
De Fineman
 
Berichten: 23
Geregistreerd: vr aug 15, 2008 16:02
Woonplaats: Riessen

Berichtdoor Niels2 » di nov 04, 2008 14:51

mmrizio schreef:Ook de binnenkant van de bocht was dit jaar afgezet, maar dat kan het veiligheids/omwoners-plan zijn

Wel veilig dus, niet heel publieksvriendelijk: iedereen moest dus op een 10m breed stuk weg+berm staan :-(

Maurice


Weet uit betrouwbare bron, dat ze wat te zuinig met het lint zijn geweest. :wink:
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor gschutten » di nov 04, 2008 15:36

Niels2 schreef:
mmrizio schreef:Ook de binnenkant van de bocht was dit jaar afgezet, maar dat kan het veiligheids/omwoners-plan zijn

Wel veilig dus, niet heel publieksvriendelijk: iedereen moest dus op een 10m breed stuk weg+berm staan :-(

Maurice


Weet uit betrouwbare bron, dat ze wat te zuinig met het lint zijn geweest. :wink:


Oftwel we hadden dus gewoon in de binnenbocht mogen staan?
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
Avatar gebruiker
gschutten
 
Berichten: 839
Geregistreerd: vr jul 22, 2005 18:34
Woonplaats: Hellendoorn

Berichtdoor Hein » di nov 04, 2008 16:15

gschutten schreef:
Niels2 schreef:
mmrizio schreef:Ook de binnenkant van de bocht was dit jaar afgezet, maar dat kan het veiligheids/omwoners-plan zijn

Wel veilig dus, niet heel publieksvriendelijk: iedereen moest dus op een 10m breed stuk weg+berm staan :-(

Maurice


Weet uit betrouwbare bron, dat ze wat te zuinig met het lint zijn geweest. :wink:


Oftwel we hadden dus gewoon in de binnenbocht mogen staan?


Of er had nog meer afgelint moeten worden :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor gschutten » di nov 04, 2008 17:23

Hein schreef:
gschutten schreef:
Niels2 schreef:
mmrizio schreef:Ook de binnenkant van de bocht was dit jaar afgezet, maar dat kan het veiligheids/omwoners-plan zijn

Wel veilig dus, niet heel publieksvriendelijk: iedereen moest dus op een 10m breed stuk weg+berm staan :-(

Maurice


Weet uit betrouwbare bron, dat ze wat te zuinig met het lint zijn geweest. :wink:


Oftwel we hadden dus gewoon in de binnenbocht mogen staan?


Of er had nog meer afgelint moeten worden :wink:


Dat bedoelde ik. Er was te weinig afgelint, en was het dus wel gedaan, dan had ik daar kunnen staan
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
Avatar gebruiker
gschutten
 
Berichten: 839
Geregistreerd: vr jul 22, 2005 18:34
Woonplaats: Hellendoorn

Berichtdoor RG-Rallysport » di nov 04, 2008 17:27

gschutten schreef:
Hein schreef:
gschutten schreef:
Niels2 schreef:
mmrizio schreef:Ook de binnenkant van de bocht was dit jaar afgezet, maar dat kan het veiligheids/omwoners-plan zijn

Wel veilig dus, niet heel publieksvriendelijk: iedereen moest dus op een 10m breed stuk weg+berm staan :-(

Maurice


Weet uit betrouwbare bron, dat ze wat te zuinig met het lint zijn geweest. :wink:


Oftwel we hadden dus gewoon in de binnenbocht mogen staan?


Of er had nog meer afgelint moeten worden :wink:


Dat bedoelde ik. Er was te weinig afgelint, en was het dus wel gedaan, dan had ik daar kunnen staan


Ach als de FIA regels erdoor komen hebben we binnenkort nog maar een aantal publiekspunten !!! en dan is er nu weinig reden tot klagen ben ik bang ..............
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor mmrizio » di nov 04, 2008 20:22

Doopy schreef:Ach als de FIA regels erdoor komen hebben we binnenkort nog maar een aantal publiekspunten !!! en dan is er nu weinig reden tot klagen ben ik bang ..............

En Sinterklaas bestaat!

Ik geloof heel goed dat het alleen maar veiliger moet, enz... En dat de tijden van 'het stierenvechten' - zoals je op de Groep B video's ziet -gelukkig niet meer terugkomen.

Maar zo lang ze dat zelfs bij WK rallies niet kunnen regelen maak ik me nog weinig zorgen over alleen op publiekspunten staan. In Duitsland is het een paar jaar geleden al aangekondigd. Zelfs op Baumholder lukt het ze niet.

Met de beperkte middelen van de NL organisatoren wordt het alleen maar lastiger. Nog even afgezien van alle problemen met de bewoners.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor mmrizio » di nov 04, 2008 20:30

Niels2 schreef:Weet uit betrouwbare bron, dat ze wat te zuinig met het lint zijn geweest. :wink:

Ik had al vernomen dat die "betrouwbare bron" in hoogsteigen persoon de situatie ter plekke onderzocht heeft tijdens de rally.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Niels2 » wo nov 05, 2008 10:10

mmrizio schreef:
Niels2 schreef:Weet uit betrouwbare bron, dat ze wat te zuinig met het lint zijn geweest. :wink:

Ik had al vernomen dat die "betrouwbare bron" in hoogsteigen persoon de situatie ter plekke onderzocht heeft tijdens de rally.

Maurice


Hadden zie die eikel weer los gelaten?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor Gijs G » wo nov 05, 2008 10:28

mmrizio schreef:[dat de tijden van 'het stierenvechten' - zoals je op de Groep B video's ziet -gelukkig niet meer terugkomen.


Maurice


afgelopen legends de boucles de spa, leek het daar anders wel heel erg op op de clementine,


prachtig om te zien,. dat wel..................
rallyfanteam "de bende rond Venray"
Avatar gebruiker
Gijs G
 
Berichten: 382
Geregistreerd: zo maart 12, 2006 8:34
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten