Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Gert-Jan schreef:Berto schreef:TWENGELTJE schreef:Toch ben ik het niet met steven eens
Een onbewogen vlag betekent dat er een obstakel of een gevaarlijke situatie langs de baan is en dat er rekening mee moet worden gehouden en dat je je snelheid moet aanpassen
Een bewogen vlag geeft een geheel of gedeeltelijk versperde baan aan
Bijna goed volgens mij. Bij een onbewogen vlag moet je er inderdaad rekening mee houden dat er wat langs de baan kan zijn, maar meer ook niet, je hoeft niet van je gas.
Bij een bewogen vlag moet je inderdaad van je gas, omdat er iets gedeeltelijk of geheel op de proef is.
Verder vind ik het een raar verhaal dat er rijders zijn die op officials inrijden.
Dat kan alleen als de betreffende official op de proef staat, bijvoorbeeld met een vlag, maar als je fullspeed een hoek om komt zetten en de betreffende persoon staat daar net achter met z'n vlag, dan kan de rijder daar in dat geval ook niets aan doen, je hebt nog altijd iets als reactietijd.
Misschien is het inderdaad ook handig als er een éénduidig verhaal richting officials gaat wanneer men een bewogen vlag of stille vlag moeten voeren. Hoe vaak gebeurt het dat je je zelf voorbereidt op een noodstop (omdat iemand met een vlag aan het zwaaien is) en de weg is vrij met een auto in de berm tig meter verder op?
joostkusters schreef:bij een vaste gele vlag hoef je geen vaart te minderen (je mag niet inhalen) maar steek wel even je hand op zodat de betreffende official weet dat je de vlag gezien hebt, zeker zo netjes, maar zoals berto zegt, pas bij een bewogen gele vlag hoef je je klaar te maken om eventueel te kunnen stoppen.
Ik geloof niet dat er rijders zijn die dit opzettelijk doen .princess off rally schreef:Toivonen schreef:wat een vaag verhaal waar niemand iets mee kan. Wat bedoel je met; 'op ze in te rijden'? klinkt alsof er rijders zijn die bewust op officials inrijden. Misschien een interessante basis voor een nieuw rallyspel op de pc.
dit is geen vaag verhaal dit is helaas de werkelijkheid dit is vaker gebeurd dit jaar rijders die express van de lijn afwijken terwijl er een offical stond te vlaggen en dus zelf achteruit moest springen en deze offical stond niet op de baan maar ruim er naast
en er was duidelijk wat er aan de hand was de vlag sitewatie was zelfs bekend bij de rijders
briljant schreef:Ik geloof niet dat er rijders zijn die dit opzettelijk doen .
Als deelnemer, official en organisator heb ik dit nog nooit vernomen.
Rijders wijken op snelheid echt niet bewust van hun lijn af.
Veel te riskant om dan je controle te verliezen.
Ze kunnen wel van schrik van hun lijn afwijken omdat b.v. er een official op een punt staat waar dat niet verwacht word.
erikjan schreef:het viel me op dat op KP1 van de Euregiorally zaterdagmiddag een 5-tal officials (bij de Akzo) continue in de uitremzone stonden...
lijkt me niet slim, vooral niet als je weet dat vorig jaar nog een rallyauto ruim 50 meter doorgeschoven is richting de patattent
Holkers schreef:En dat heb je ze ook verteld?
erikjan schreef:het viel me op dat op KP1 van de Euregiorally zaterdagmiddag een 5-tal officials (bij de Akzo) continue in de uitremzone stonden...
lijkt me niet slim, vooral niet als je weet dat vorig jaar nog een rallyauto ruim 50 meter doorgeschoven is richting de patattent
V.D.G Rally team schreef:erikjan schreef:het viel me op dat op KP1 van de Euregiorally zaterdagmiddag een 5-tal officials (bij de Akzo) continue in de uitremzone stonden...
lijkt me niet slim, vooral niet als je weet dat vorig jaar nog een rallyauto ruim 50 meter doorgeschoven is richting de patattent
niet alle officials zijn oficials. ze worden overal vandaan getoverd.
je ziet ze vaak als een groepje bij elkaar staan. Niet verdeeld over de plaats waar ze staan. Er zijn erbij die gewoon de hele dag foto's staan te maken.
Doopy schreef:Tja er is nu eenmaal een groot tekort aan officials , helaas .......
Maar als een ieder die er een meing over heeft ook een wedstrijd komt helpen evenals navi's cq rijders een keertje komen we een heel eind
erikjan schreef:het viel me op dat op KP1 van de Euregiorally zaterdagmiddag een 5-tal officials (bij de Akzo) continue in de uitremzone stonden...
lijkt me niet slim, vooral niet als je weet dat vorig jaar nog een rallyauto ruim 50 meter doorgeschoven is richting de patattent
aj seppenwoolde schreef:Holkers schreef:En dat heb je ze ook verteld?
we hebben wel een keer geschreeuwd maar we stonden netjes achter het lint een meter of 20 a 25 van de bocht af en zo te ver weg voor contact met die gasten
lennartrally schreef:erikjan schreef:het viel me op dat op KP1 van de Euregiorally zaterdagmiddag een 5-tal officials (bij de Akzo) continue in de uitremzone stonden...
lijkt me niet slim, vooral niet als je weet dat vorig jaar nog een rallyauto ruim 50 meter doorgeschoven is richting de patattent
welke bocht bedoel je die na waar abbring eruit ging ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten