Renault Clio

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor antoine » za jan 30, 2010 19:17

Nee, ze zijn niet allemaal hetzelfde. Als ik naar het eerste type kijk dan is bv de 1.8 16v 2 cm lager dan een 'normale' clio, de 2.0 heeft een breder spoor. Wanneer deze schokbrekers worden gemonteerd op een 1.8 heb je een negatief camber van een aantal graden.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor TWENGELTJE » za jan 30, 2010 20:35

antoine schreef:Nee, ze zijn niet allemaal hetzelfde. Als ik naar het eerste type kijk dan is bv de 1.8 16v 2 cm lager dan een 'normale' clio, de 2.0 heeft een breder spoor. Wanneer deze schokbrekers worden gemonteerd op een 1.8 heb je een negatief camber van een aantal graden.


Maar zit die hoogte in de veren en schokkers of in de naaf ( huis) zelf
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor antoine » zo jan 31, 2010 8:25

Daar durf ik geen antwoord op te geven. Ik vermoed in de veerpoten. :oops:
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Roger en Jolanda » zo jan 31, 2010 11:32

TWENGELTJE schreef:even een vraagje voor de luisteraar

Zijn de voorpoten van een clio waar jullie mee rijden allemaal het zelfde of het nauw een 1.4 of een 2.0 is ?


Wat wil je er mee gaan doen als ik dat weet kan ik misschien een passend antwoord geven (renault staat niet bekend om eenduidig onderdelen te monteren op een 1.4 zitten al 2 type schokbrekers met 2 type naven,bout gaten zijn dan anders)
:roll:
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda
 
Berichten: 635
Geregistreerd: zo feb 22, 2009 8:32

Berichtdoor G33R7 » zo jan 31, 2010 12:39

antoine schreef:Nee, ze zijn niet allemaal hetzelfde. Als ik naar het eerste type kijk dan is bv de 1.8 16v 2 cm lager dan een 'normale' clio, de 2.0 heeft een breder spoor. Wanneer deze schokbrekers worden gemonteerd op een 1.8 heb je een negatief camber van een aantal graden.


Juist andersom, om negatief camber te krijgen moet je 16v veerpoten op een 2.0 (williams) onderstel monteren. Williams poten op een 16v geeft juist positief camber en dat wil je zeker niet.
G33R7
 
Berichten: 92
Geregistreerd: ma nov 05, 2007 12:49

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jan 31, 2010 13:55

Roger en Jolanda schreef:
TWENGELTJE schreef:even een vraagje voor de luisteraar

Zijn de voorpoten van een clio waar jullie mee rijden allemaal het zelfde of het nauw een 1.4 of een 2.0 is ?


Wat wil je er mee gaan doen als ik dat weet kan ik misschien een passend antwoord geven (renault staat niet bekend om eenduidig onderdelen te monteren op een 1.4 zitten al 2 type schokbrekers met 2 type naven,bout gaten zijn dan anders)
:roll:


He roger, mijn maatje patrick heeft voor jolanda een clio 1.4 waar de wiellagers er uit liggen, nou dachten wij dat het eenvoudiger was om een complete poot over te zetten dan om nieuwe lagers te monteren
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor antoine » vr feb 19, 2010 18:54

Zaterdag 6 maart ga ik bij Herman Wibbelink op bezoek, de broer van Tonny. Hopelijk kom ik thuis met foto's van Veenendaal en info over de Clio 16v. :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Roger en Jolanda » vr feb 19, 2010 18:55

en tonny is bekend van?
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda
 
Berichten: 635
Geregistreerd: zo feb 22, 2009 8:32

Berichtdoor antoine » vr feb 19, 2010 19:15

DT-ZG- 73 :wink: ik heb ook nog contact gehad met Nico van der Vlis :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr feb 19, 2010 20:24

Roger en Jolanda schreef:en tonny is bekend van?



Lees eens op pagina 15

29 Dec 2009 19:50
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Franky » vr feb 19, 2010 23:25

antoine schreef:DT-ZG- 73 :wink: ik heb ook nog contact gehad met Nico van der Vlis :wink:


Dat was de mijne ook een tijdje.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor embee64 » zo feb 21, 2010 13:12

En ik had hem van Van der Vlis gekocht en de auto daarna opnieuw op een
nieuwe, doorgelaste kas van bij AMP opgebouwd.
embee64
 
Berichten: 29
Geregistreerd: di aug 02, 2005 16:41
Woonplaats: Hastenrath-Gangelt (D), tot 2005 Geleen

Berichtdoor antoine » zo feb 21, 2010 13:31

Dan is bijna de hele geschiedenis van de auto bekend..

* Tonny Wibbelink
* Nico van der Vlis
* Marcel beks
* Marc Schütz
* Jack Tichelaar
* Frank
* Randy..

:)


@ Marcel: ben jij familie van Frank Beks, werkzaam bij Skool?
Laatst bijgewerkt door antoine op zo feb 21, 2010 14:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor embee64 » zo feb 21, 2010 13:48

Nee, ken ik niet.
Marc Schütz heeft de Clio weer van mij gekocht.
embee64
 
Berichten: 29
Geregistreerd: di aug 02, 2005 16:41
Woonplaats: Hastenrath-Gangelt (D), tot 2005 Geleen

Berichtdoor MartijnB » zo feb 21, 2010 14:14

Had Mark Schutz dat ding niet via de Dautchenbergen gekocht?
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten