Homologatiecertificaat Rolkooi ????

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Homologatiecertificaat Rolkooi ????

Berichtdoor topgear » za dec 01, 2007 18:26

Momenteel ben ik bezig met de opbouw van mijn rallyauto waarmee ik in 2008 de strijd wil aangaan op de nederlandse rallypaden.

Al enige tijd ben ik bezig met het verkrijgen van een homologatie certificaat voor mijn rolkooi. Tot op heden nog niet gelukt. Het verhaal kort samengevat:

Via een bekend, niet nader te noemen, autosportmaterialenleverancier heb een FIA goedgekeurde Boild-in rolkooi van OMP aangeschaft. Bij deze kooi zit geen certificaat, homologatie of iets dergelijks.
Na contackt met de leveancier blijkt dat bij deze kooi geen certificaat nodig is, omdat hij gebouwd is volgens de annexe J.

Ik ben bang dat als ik de auto straks aanbied bij de keuring in emmerloord dat ik problemen krijg.
Ik kan op geen enkele wijze aantonen d.m.v. papieren dat het een goedgekeurde kooi is, gemaakt van de vereiste materiaalsoorten en buizen.

Wij kan mij vertellen welke papieren ik staks bij de keuring moet overleggen, zodat ik de auto goedgekeurd krijg.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedank.
topgear
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za dec 01, 2007 17:57
Woonplaats: Lutten

re

Berichtdoor MartijnB » za dec 01, 2007 20:08

als je niks kan aantonen qua materiaal dikte etc.


dan is het vrij duidelijk haal er maar weer uit en zet er een goeie in

meestal is het erg verstandig om voordat je een kooi erin zet eerst contact op te nemen met Theo en zijn maten en niet na de tijd


maar je kan Theo v Teijlingen natuurlijk eens een mail sturen wat hij ervan denk

als je zijn mail wil doe dan maar een pm of mail richting mij ga zijn adres niet hier openbaar neer gooien
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Re: Homologatiecertificaat Rolkooi ????

Berichtdoor StevenK » za dec 01, 2007 20:08

topgear schreef:Momenteel ben ik bezig met de opbouw van mijn rallyauto waarmee ik in 2008 de strijd wil aangaan op de nederlandse rallypaden.

Al enige tijd ben ik bezig met het verkrijgen van een homologatie certificaat voor mijn rolkooi. Tot op heden nog niet gelukt. Het verhaal kort samengevat:

Via een bekend, niet nader te noemen, autosportmaterialenleverancier heb een FIA goedgekeurde Boild-in rolkooi van OMP aangeschaft. Bij deze kooi zit geen certificaat, homologatie of iets dergelijks.
Na contackt met de leveancier blijkt dat bij deze kooi geen certificaat nodig is, omdat hij gebouwd is volgens de annexe J.

Ik ben bang dat als ik de auto straks aanbied bij de keuring in emmerloord dat ik problemen krijg.
Ik kan op geen enkele wijze aantonen d.m.v. papieren dat het een goedgekeurde kooi is, gemaakt van de vereiste materiaalsoorten en buizen.

Wij kan mij vertellen welke papieren ik staks bij de keuring moet overleggen, zodat ik de auto goedgekeurd krijg.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedank.

Ik weet niet of dit in 2008 anders is geworden, maar het was altijd zo dat een Annexe J kooi geen certificaat nodig had. Wel is het verstandig om deze kooi vooraf te laten zien aan een lid van de technische commissie.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Jaccoooo » za dec 01, 2007 20:09

toch niet dezelfde leverancier als in dit topic :( http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?t=2917

p.s. mijn tech. engels is niet zo goed, is het een schroefkooi :?:
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Martin » za dec 01, 2007 20:20

Volgens mij gewoon Theo bellen en navraag doen. Je kunt ook zelf bouwen via Annex J. Vraag: heeft OMP ook niet goed gekeurde kooien? Volgens mij maakt OMP toch slecht kooien die FIA goedgekeurd zijn? En als advies aan laskooi is toch wel iets degelijker dan een schroefkooi en op veiligheid moet je niet besparen!!
Martin
 
Berichten: 129
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 17:06
Woonplaats: Bilthoven

Berichtdoor topgear » za dec 01, 2007 20:27

Nee, het is niet die leverancier, het is een schroefkooi van OMP.

De tank S is pas in maart dus ik kan hem er nog wel uithalen maar wat word er normaal gesproken voor gegevens bij een schoefkooi geleverd?
topgear
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za dec 01, 2007 17:57
Woonplaats: Lutten

re

Berichtdoor MartijnB » za dec 01, 2007 20:34

topgear schreef:Nee, het is niet die leverancier, het is een schroefkooi van OMP.

De tank S is pas in maart dus ik kan hem er nog wel uithalen maar wat word er normaal gesproken voor gegevens bij een schoefkooi geleverd?


ow OMP zit als het goed is een klein dubbel gevouwen kaarte bij die is voldoende als certificaat
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor topgear » za dec 01, 2007 20:55

Het kaartje zelf niet, later nadat ik een aantal malen contact heb gehad over het krijgen van iets van een certificaat heb ik wel copy van waarschijnlijk zo'n kaartje gekregen.

Maar ik denk niet dat ze bij de keuring hier voldoende aan hebben.

Op het kaartje staat ook een nummer, maar dat nummer komt nergens terug op de rolkooi. Ik neem aan dat ze het kaartje en de kooi op eeen of andere manier welk aan elkaar gelinkt moeten kunnen worden...
topgear
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za dec 01, 2007 17:57
Woonplaats: Lutten

Berichtdoor ceesford » zo dec 02, 2007 10:01

Een fabrikant als het Italiaanse OMP levert altijd de kooien en dergelijke af met de benodigde papieren/certficaten. Of een copy van een bestaand certificaat geldig is in ons Land, betwijfel ik, neem daarvoor inderdaad contact op met de keruringscommissie.

Biesheuvel Autosport in Nieuwendijk levert overigens alles van OMP, neem eens contact met hun op ( even google'en en je bent er ! )

En nee, ik heb geen aandelen of belang in Biesheuvel, wij hebben vroeger al de nodige ellende gehad met het fenomeen "rolkooi", vandaar mijn bijdrage.

veel succes !
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor whemink » zo dec 02, 2007 10:40

Zolang hij voldoet aan Ann. J is het voldoende. Heb je geen certificaat nodig.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor topgear » di dec 04, 2007 18:40

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik kan er verder mee.
topgear
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za dec 01, 2007 17:57
Woonplaats: Lutten


Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron