Pagina 1 van 12

KNAF-Rallyreglementen geheel vernieuwd

BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2007 19:53
door Amazone
Huiswerk tijdens de winterstop :wink:

Zie: http://www.knafrallysport.nl/pivotbeta/ ... d=200#body

BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2007 20:22
door SylviaVisser
Welke stop?? :wink:






Offe...welke winter :? :wink:

BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2007 21:58
door Paul
en volgens mij niet alleen voor de rijders.....Ook officials langs de proef moeten een aantal zaken anders doen.
o.a. Gele vlag -> bij houden welke equippe(s) daar last van hebben

BerichtGeplaatst: di feb 26, 2008 19:52
door Aart
19.4 Klassementsproeven beginnen met een staande start terwijl de auto op de startlijn staat. Elke auto die niet in staat is binnen 20 seconden na het startsignaal normaal weg te rijden, wordt uitgesloten van verdere deelname en wordt onmiddellijk naar een veilige plaats geduwd.

Geen herstart meer maar uitsluiting!!

19.6 De startmarshal mag de start alleen later doen plaatsvinden dan de vermelde starttijd in geval van overmacht.
Ingeval van een start van een rondkoers kan de start om veiligheidsredenen worden opgehouden.
In zo’n geval wordt de startklok afgedekt met een bord met tekst: “+ 15 seconden” en neemt de startmarshal de hand startprocedure over. Er mag maximaal twee keer + 15 seconden worden gegeven, daarna wordt weer in de eerstvolgende volle minuut gestart.

Maximaal dus 2x, hierna volgende minuut.

19.9 Klassementsproeven eindigen met een vliegende finish; stoppen tussen het gele waarschuwingsbord van de vliegende finish en het rode STOP-bord van de stopfinish is verboden; een overtreding zal uitsluiting tot gevolg hebben. Het opnemen van de passeertijd gebeurt op de
finishlijn met apparatuur welke voorzien moet zijn van een printer en met een handstopwatch als backup.Bij de vliegende finish moeten de tijdwaarnemers staan ter hoogte van de finishlijn, die wordt aangegeven met een rood bord met het symbool van een finishvlag.

Dus stoppen tussen gele bord FF en STOP is verboden!

19.14 Tijdens een klassementsproef is elke vorm van service verboden. Overtreding van deze regel zal uitsluiting tot gevolg hebben. Een beslissing mag alleen worden bekendgemaakt aan het einde van een sectie of het einde van een etappe.

Dus niet meer ter beoordeling Spoco’s maar uitsluiting!

BerichtGeplaatst: di feb 26, 2008 20:52
door Holkers
Aart schreef:19.9 Klassementsproeven eindigen met een vliegende finish; stoppen tussen het gele waarschuwingsbord van de vliegende finish en het rode STOP-bord van de stopfinish is verboden; een overtreding zal uitsluiting tot gevolg hebben. Het opnemen van de passeertijd gebeurt op de
finishlijn met apparatuur welke voorzien moet zijn van een printer en met een handstopwatch als backup.Bij de vliegende finish moeten de tijdwaarnemers staan ter hoogte van de finishlijn, die wordt aangegeven met een rood bord met het symbool van een finishvlag.

Dus stoppen tussen gele bord FF en STOP is verboden!!


Dat was toch in het verleden ook al zo?

BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 20:08
door Aart
Klopt, maar de tekst was meer bedoeld als opfrissertje voor de officials.
Neem aan dat rijders het ASJ vast wel doorgesnuffeld hebben 8)

BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 0:23
door official No. 27768
Dit zou de K.N.A.F. dus aan iedereen moeten mailen/faxen/postduiven denk ik.

Uiteindelijk rijden, zitten, staan, vlaggen en ICT'en we met ons allen om er iets leuks, moois en veiligs van te maken, dus k.N.A.F.......

BSR avond

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 10:29
door borkentio
hallo,

ik heb een huishoudelijke vraag. gaan er nog mensen uit twente naar de info avond van het BSR vandaag?

Misschien kunnen we samen rijden, is wel zo gezellig

Marcel

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 10:56
door ikkuh_18
SylviaBos schreef:Welke stop?? :wink:






Offe...welke winter :? :wink:


haha winter is er nu zeker wel..
maareh is er zoveel aangepast dan?

Re: BSR avond

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 12:18
door nkroeze
borkentio schreef:hallo,

ik heb een huishoudelijke vraag. gaan er nog mensen uit twente naar de info avond van het BSR vandaag?

Misschien kunnen we samen rijden, is wel zo gezellig

Marcel


Het is onze info avond he, van de RCH! :)

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 12:32
door actionmedia4all.com
Aart schreef:19.14 Tijdens een klassementsproef is elke vorm van service verboden. Overtreding van deze regel zal uitsluiting tot gevolg hebben. Een beslissing mag alleen worden bekendgemaakt aan het einde van een sectie of het einde van een etappe.

Dus niet meer ter beoordeling Spoco’s maar uitsluiting!


Als ik dat goed lees staat er dus "ELKE" vorm van service. Mag ik dat dus zo uitleggen dat je als rijder/navigator niet eens meer een lekke band mag verwisselen op de proef. "Zelf service" valt zo geformuleerd namelijk ook onder "elke vorm van service"? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 12:34
door nkroeze
actionmedia4all.com schreef:
Aart schreef:19.14 Tijdens een klassementsproef is elke vorm van service verboden. Overtreding van deze regel zal uitsluiting tot gevolg hebben. Een beslissing mag alleen worden bekendgemaakt aan het einde van een sectie of het einde van een etappe.

Dus niet meer ter beoordeling Spoco’s maar uitsluiting!


Als ik dat goed lees staat er dus "ELKE" vorm van service. Mag ik dat dus zo uitleggen dat je als rijder/navigator niet eens meer een lekke band mag verwisselen op de proef. "Zelf service" valt zo geformuleerd namelijk ook onder "elke vorm van service"? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?


Service wil zeggen hulp van derden... Zowel het daadwerkelijk iets doen als het aangeven van gereedschap oid is verboden...

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 12:53
door official No. 27768
nkroeze schreef:
Aart schreef:19.14 Tijdens een klassementsproef is elke vorm van service verboden. Overtreding van deze regel zal uitsluiting tot gevolg hebben. Een beslissing mag alleen worden bekendgemaakt aan het einde van een sectie of het einde van een etappe.
Dus niet meer ter beoordeling Spoco’s maar uitsluiting!


Service wil zeggen hulp van derden... Zowel het daadwerkelijk iets doen als het aangeven van gereedschap oid is verboden...


Zal er extra op letten. " Publiek" valt hier ook onder toch, dus ook zij mogen geen spullen aanrijken (koelwater bijvoorbeeld)?

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 12:55
door actionmedia4all.com
Ik heb de reglementen even doorgelezen en daar wordt inderdaad het onderscheid gemaakt tussen service en noodreparaties door de equipe zelf. Zelfservice wordt in de reglementen dus gezien als noodreparatie, en dat is wel toegestaan.

Nu is het duidelijk :wink:

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 13:16
door Wolter
official No. 27768 schreef:
nkroeze schreef:
Aart schreef:19.14 Tijdens een klassementsproef is elke vorm van service verboden. Overtreding van deze regel zal uitsluiting tot gevolg hebben. Een beslissing mag alleen worden bekendgemaakt aan het einde van een sectie of het einde van een etappe.
Dus niet meer ter beoordeling Spoco’s maar uitsluiting!


Service wil zeggen hulp van derden... Zowel het daadwerkelijk iets doen als het aangeven van gereedschap oid is verboden...


Zal er extra op letten. " Publiek" valt hier ook onder toch, dus ook zij mogen geen spullen aanrijken (koelwater bijvoorbeeld)?

Een flesje drinken aangereikt krijgen mag wel. Neem je een slok van.. en wat je erna mee doet.. tja.. :roll: