KNAF-Rallyreglementen geheel vernieuwd

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Ned rally » ma dec 15, 2008 17:16

official No. 27768 schreef:
cvgn schreef:Doopy schreef:
( en dat geld met name voor posten die niet de beschikking hebben over een radio cq mobilofoon !!!! )

Dit is een bekend probleem. Er zijn niet genoeg mobilofoons om elke post een mob te geven.
Begrijp jou standpunt wel: als je staat te officielen en er komt geen auto meer en je weet niet wat er aan de hand is, kan dus vervelend zijn.


Nogal ja, ook omdat je het publiek niet kan informeren en ze dan vaak gaan lopen (over de proef).

Ik ben wel voor een rode vlag (niet alleen bij een rondkoers) en al zal je hem zelden gebruiken, in sommige situaties kan het ergere situaties voorkomen!


de rode vlag zoals hij nu bedoelt is heeft alleen maar nut op een rondkurs. Op een klassementsproef die van A naar B loopt kan een proevenchef en hulpdiensten achter de laatste gestarte deelnemer aan. Bij een rondkurs moeten in dit geval de deelnemers bij het inkompunt stilgezet worden zodat de hulpdiensten zonder gevaar de klassementsproef op kunnen rijden.
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally
 
Berichten: 353
Geregistreerd: ma maart 08, 2004 18:35
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor r199 » ma dec 15, 2008 17:52

Naar mijn mening heeft de rode vlag niet aleen maar nut op een rondkurs.
Maar ook op een gewone proef wel, als er op een lange proef aan het eind iets gebeurd en er word code rood gegeven. Om het even zo te noemen, meteen alle official posten met mobie de rode vlag uit
hoeven de rijders op de proef ook geen risico meer te nemen.

En opzich is de betekenis van de vlaggen niet moeilijk maar waneer je ze geeft. En ook het luisteren naar vlaggen door deelnemers en niet iedereen hoor
Avatar gebruiker
r199
 
Berichten: 450
Geregistreerd: do nov 22, 2007 22:08
Woonplaats: vrveen

Berichtdoor briljant » ma dec 15, 2008 18:11

SRR
Art. 19.19 Veiligheid van de deelnemers
19.19.11 Rode Vlag
Bij klassementsproeven met een rondkoers kan voor het invoegpunt een rode vlag getoond worden. Dit betekent dat deelnemers onmiddellijk moeten stoppen en ruimte moeten laten voor hulpvoertuigen. De klassementsproef is stilgelegd. De gestopte deelnemers zullen een door het College van Sportcommissarissen vast te stellen passende rijtijd toegekend krijgen.


Dit betekend dus dat het alleen op een rondkoers zal worden gebruikt.
Er zal ook maar een vlag per rondkoers ter beschikking zijn.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor r199 » ma dec 15, 2008 18:19

@ Bastiaan

Had ik ook wel gelezen maar ze hadden het over het nut van de rode vlag
maar dat blijft ook wel moeilijk om het op een gewone proef te gebruiken
Avatar gebruiker
r199
 
Berichten: 450
Geregistreerd: do nov 22, 2007 22:08
Woonplaats: vrveen

Berichtdoor PactorRacing » zo jan 18, 2009 22:38

Vraagje: wij zijn bij de laatste keuring (Conrad) aangesproken op het feit dat de stickers met onze namen op de zijruiten te klein waren: die zouden 10cm hoog moeten zijn/worden.

Nu hadden wij de stickers exact gemaakt (en 4cm hoog) volgens omschrijving in paragraaf 7.2. Ik zie daarin geen wijziging dus volgens mij is dat nog steeds zo? Of mis ik iets. Dank voor input!
Avatar gebruiker
PactorRacing
 
Berichten: 134
Geregistreerd: ma nov 03, 2008 16:52
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor RG-Rallysport » zo jan 18, 2009 23:04

PactorRacing schreef:Vraagje: wij zijn bij de laatste keuring (Conrad) aangesproken op het feit dat de stickers met onze namen op de zijruiten te klein waren: die zouden 10cm hoog moeten zijn/worden.

Nu hadden wij de stickers exact gemaakt (en 4cm hoog) volgens omschrijving in paragraaf 7.2. Ik zie daarin geen wijziging dus volgens mij is dat nog steeds zo? Of mis ik iets. Dank voor input!
\

op het voorscherm moeten de letters 4 cm hoog zijn
op de achterruiten moeten ze tussen de 4 en max 10 cm hoog zijn overige tekst is te vinden in het asj pagina 265 artikel 7.1 laat geen twijfel over volgens mij
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor AC » di jan 20, 2009 10:49

Zijn de H.A.N.S. systemen inmiddels verplicht voor 2009? Of is het weer een jaartje uitgesteld?

Hoor hier niet zoveel meer over...
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor nkroeze » di jan 20, 2009 11:29

AC schreef:Zijn de H.A.N.S. systemen inmiddels verplicht voor 2009? Of is het weer een jaartje uitgesteld?

Hoor hier niet zoveel meer over...


Niet verplicht, maar sterk aan te bevelen. Ik denk dat de vele ongelukken het afgelopen jaar (niet alleen in NL) alleen maar getoond hebben dat je beter een wedstrijd kan overslaan en van dat geld het systeem moet kopen!
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor SylviaVisser » di jan 20, 2009 12:36

nkroeze schreef:
AC schreef:Zijn de H.A.N.S. systemen inmiddels verplicht voor 2009? Of is het weer een jaartje uitgesteld?

Hoor hier niet zoveel meer over...


Niet verplicht, maar sterk aan te bevelen. Ik denk dat de vele ongelukken het afgelopen jaar (niet alleen in NL) alleen maar getoond hebben dat je beter een wedstrijd kan overslaan en van dat geld het systeem moet kopen!


Goed idee !!!
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor WILS SPORT » di jan 20, 2009 18:30

SylviaBos schreef:
nkroeze schreef:
AC schreef:Zijn de H.A.N.S. systemen inmiddels verplicht voor 2009? Of is het weer een jaartje uitgesteld?

Hoor hier niet zoveel meer over...


Niet verplicht, maar sterk aan te bevelen. Ik denk dat de vele ongelukken het afgelopen jaar (niet alleen in NL) alleen maar getoond hebben dat je beter een wedstrijd kan overslaan en van dat geld het systeem moet kopen!


Goed idee !!!


Dus na Hulst heeft iedereen een HANS??
Sander van Barschot
Avatar gebruiker
WILS SPORT
 
Berichten: 389
Geregistreerd: wo jul 09, 2003 16:50
Woonplaats: Valkenswaard

Berichtdoor Jaccoooo » di jan 20, 2009 19:23

nkroeze schreef:
AC schreef:Zijn de H.A.N.S. systemen inmiddels verplicht voor 2009? Of is het weer een jaartje uitgesteld?

Hoor hier niet zoveel meer over...


Niet verplicht, maar sterk aan te bevelen. Ik denk dat de vele ongelukken het afgelopen jaar (niet alleen in NL) alleen maar getoond hebben dat je beter een wedstrijd kan overslaan en van dat geld het systeem moet kopen!


He Niels als ik dit zo hoor heb jij een H.A.N.S systeem,hoe bevalt dat,kun je nog een beetje door de zijruiten kijken :?:
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Sjeft » di jan 20, 2009 19:26

PactorRacing schreef:Vraagje: wij zijn bij de laatste keuring (Conrad) aangesproken op het feit dat de stickers met onze namen op de zijruiten te klein waren: die zouden 10cm hoog moeten zijn/worden.

Nu hadden wij de stickers exact gemaakt (en 4cm hoog) volgens omschrijving in paragraaf 7.2. Ik zie daarin geen wijziging dus volgens mij is dat nog steeds zo? Of mis ik iets. Dank voor input!


Hebben wij ook een opmerking over gehad. Idd nagekeken en is gewoon goed zoals het nu is. Pak ik groter lettertype dan kan ik mn naam beter rondom de auto zetten.
Sjeft
 
Berichten: 69
Geregistreerd: ma dec 17, 2007 12:41
Woonplaats: Hulst

Berichtdoor RG-Rallysport » di jan 20, 2009 19:42

WILS SPORT schreef:
SylviaBos schreef:
nkroeze schreef:
AC schreef:Zijn de H.A.N.S. systemen inmiddels verplicht voor 2009? Of is het weer een jaartje uitgesteld?

Hoor hier niet zoveel meer over...


Niet verplicht, maar sterk aan te bevelen. Ik denk dat de vele ongelukken het afgelopen jaar (niet alleen in NL) alleen maar getoond hebben dat je beter een wedstrijd kan overslaan en van dat geld het systeem moet kopen!


Goed idee !!!


Dus na Hulst heeft iedereen een HANS??


Ehm voor Veenendaal bedoel je ? :wink:
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor nkroeze » vr feb 20, 2009 14:21

Ik doe hem maar even hier, aangezien er nogal wat mensen zijn die binnen nu en 2 jaar een nieuwe helm gaan kopen... LET OP!!!!!!!!!!!


De FIA heeft de Technische Lijst nr. 25 (Helmstandaards) aangepast.

De BSI 6658-85 type A/FR helmnorm komt NA 31 December 2013 te vervallen! Dit omdat de veiligheidsnormtest voor deze standaard NIET meer voldoet.

Veel mensen in de rallysport in Nederland gebruiken een helm, die aan deze norm voldoet. Al deze mensen zullen tussen nu en eind 2013 een andere helm moeten kopen. Het verdient de aanbeveling om bij de aanschaf van een nieuwe helm er een te kiezen, die al is voorbereid voor een HANS-systeem, ofwel erop te letten, dat de helm geschikt is voor het later aanbrengen van de HANS-delen.
Voor meer informatie over het HANS-systeem zie www.fiainstitute.com of de HANS-Guide.
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor AC » vr feb 20, 2009 14:41

Hier de lijst, van deze site afgehaalt.

(Dit zijn echt gierend veel helmen!!!)

Hier de lijst met HANS-goedgekeurde helmen, van dezelfde site.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron