KNAF-Rallyreglementen geheel vernieuwd

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor dennis tragter » wo dec 03, 2008 17:37

dat is als de AUTO stopt of dat de EQUIPPE stil gaat staan
dennis tragter
 
Berichten: 54
Geregistreerd: wo okt 31, 2007 16:53
Woonplaats: aan de proef

Berichtdoor AC » wo dec 03, 2008 17:43

dennis tragter schreef:dat is als de AUTO stopt of dat de EQUIPPE stil gaat staan


Dit moet je ff nader specificeren.

Als de auto stopt staat de equippe ook stil? En als de equippe stil staat, is de auto ook gestopt, toch? Worden anders wel rare situaties... :wink:
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor RG-Rallysport » wo dec 03, 2008 17:49

nkroeze schreef:Handig he mannen, zo'n reglementenavond! Dat voorkomt ENORM veel misverstanden over eigen interpretaties van het hele verhaal.....


Als jij precies weet hoe de vork in de steel zit , waarom geef je dan geen uitleg ? Misschien konden sommige mensen door omstandigheden niet aanwezig zijn op deze avond :wink:

en als je de presentatie bekijkt staat hier ook letterlijk dat het een eigen interpretatie van theo is ...................
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor mmrizio » do dec 04, 2008 9:01

Misverstanden over het reglement lijken me niet handig. Maar als de interpretatie van de reglementenavond moet afhangen, vraag ik me af hoe het in het seizoen gaat, als iemand moet besluiten of bepaalde acties/onderdelen wel legaal zijn....

Dit lijkt me niets nieuws voor 2009, maar leuk is anders.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor nkroeze » do dec 04, 2008 10:43

mmrizio schreef:Misverstanden over het reglement lijken me niet handig. Maar als de interpretatie van de reglementenavond moet afhangen, vraag ik me af hoe het in het seizoen gaat, als iemand moet besluiten of bepaalde acties/onderdelen wel legaal zijn....

Dit lijkt me niets nieuws voor 2009, maar leuk is anders.

Maurice



Aangezien Theo nog altijd de technische man is, is het erg handig om zijn interpretatie te horen. Het hoeft dus ook niet van de reglementenavond af te hangen, wij bieden alleen de mogelijkheid tot duidelijkheid van zaken....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Sponsor » za dec 13, 2008 13:27

http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor
 
Berichten: 624
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 19:41
Woonplaats: twente

Berichtdoor RG-Rallysport » za dec 13, 2008 18:54

Sponsor schreef:http://www.knaf.nl/sectie/rally/nieuws/bericht/bulletin-02-2009-rode-vlag-bij-rondkoersen

Zo,eindelijk een duidelijke vlag!


En wat is er onduidelijk aan de gele dan ????
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor PatrickTwente » za dec 13, 2008 18:57

Sponsor schreef:http://www.knaf.nl/sectie/rally/nieuws/bericht/bulletin-02-2009-rode-vlag-bij-rondkoersen

Zo,eindelijk een duidelijke vlag!



Begint een beetje op de F1 te lijken :wink:
PatrickTwente
 
Berichten: 1803
Geregistreerd: zo apr 13, 2008 8:17
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Sponsor » za dec 13, 2008 19:39

kheb afgelopen Hulst rally een onduidelijke situatie meegemaakt waar een rode vlag een goed idee was geweest.Op de grote rondkoers was een crash gebeurd buiten onze zicht om.Plotseling rijd er een ambulance voor ons de baan op waardoor wij op de rem zijn gegaan.Vervolgens is de ambulance uit het zicht en worden er geen vlaggen meer gegeven.Dus gas denk je dan.Maar een paar bochten verder krijgen we weer geel.Weer op de rem.Achterop komende rijders gaan wel vol gas wat weer voor veel onduidelijkheid zorgt in de auto.Op gegeven moment blijkt er geen geel meer gegeven te worden maar besluiten we rustig door te rijden.Uiteindelijk geeft een marshall met een gekruiste arm aan dat de proef stil is gelegd....meer een teken van 1 minuut.Een rode vlag had hier veiliger en duidelijker geweest.Dit is ook doorgegeven aan de organisatie.
Dus in bepaalde gevallen is de rode vlag een prima iniatief.
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor
 
Berichten: 624
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 19:41
Woonplaats: twente

Berichtdoor Cinq-Power » za dec 13, 2008 19:52

Rode vlag geeft aan dat de proef compleet stil ligt.

De gele niet.


Vindt dit wel een verbetering.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Cinq-Power » za dec 13, 2008 19:53

Sponsor schreef:Uiteindelijk geeft een marshall met een gekruiste arm aan dat de proef stil is gelegd....


Graag gedaan :)
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor RG-Rallysport » za dec 13, 2008 19:57

Sponsor schreef:kheb afgelopen Hulst rally een onduidelijke situatie meegemaakt waar een rode vlag een goed idee was geweest.Op de grote rondkoers was een crash gebeurd buiten onze zicht om.Plotseling rijd er een ambulance voor ons de baan op waardoor wij op de rem zijn gegaan.Vervolgens is de ambulance uit het zicht en worden er geen vlaggen meer gegeven.Dus gas denk je dan.Maar een paar bochten verder krijgen we weer geel.Weer op de rem.Achterop komende rijders gaan wel vol gas wat weer voor veel onduidelijkheid zorgt in de auto.Op gegeven moment blijkt er geen geel meer gegeven te worden maar besluiten we rustig door te rijden.Uiteindelijk geeft een marshall met een gekruiste arm aan dat de proef stil is gelegd....meer een teken van 1 minuut.Een rode vlag had hier veiliger en duidelijker geweest.Dit is ook doorgegeven aan de organisatie.
Dus in bepaalde gevallen is de rode vlag een prima iniatief.


Ik heb daar als official gestaan idd twee posten voor het splitsings punt , op het splitsings punt werd helaas idd voor sommige teams onterecht een bewogen vlag gegeven terwijl deze vol door konden naar de fly finish ipv. nog een ronde te rijden , echter degene die wel de ronde moesten maken was die bewogen vlag terrecht .
Sommige posten hadden moeite met het bepalen van welke vlag gegeven moest worden maar dat kan voort komen uit het ontbreken van stukje ervaring .
Voor er nu weer geroepen word moeten ze wel hebben etc etc , moet men er ook rekening mee houden dat dit ook voor hun hobby is en dat een ieder in zo'n geval anders kan reageren , en ook dat er een ENORM tekort is aan officials , waardoor elke hulp voor een organisatie in dat opzicht meer dan welkom is .
Nu ben ik zelf navigator maar als ik niet in de auto zit sta ik als official ook langs de baan , ik heb het al vaker geroepen maar als elke rijder en of navigator die niet deelneemt aan een wedstrijd nu eens een of twee keer in een seizoen zich opgeeft bij een organisatie om als official te helpen !! Dit zou bij de heren en dames van beide kanten begrip opleveren denk ik en het zou het tekort ook een stuk minder maken.

Om weer terug te komen op het punt van de twee kleuren vlaggen , ik denk dat het ook meer verwarring kan geven als er geen goede instructie gegeven word vanaf de start van de proef door de proevechef ( en dat geld met name voor posten die niet de beschikking hebben over een radio cq mobilofoon !!!! ) Maar het initiatief vind ik zich goed , (afgelopen jaar tijdens de ELE was deze vlag er ook al op ekkersrijt ) en komend jaar zal uit wijzen of het idd beter gaat .
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Ned rally » zo dec 14, 2008 10:30

Doopy schreef:Om weer terug te komen op het punt van de twee kleuren vlaggen , ik denk dat het ook meer verwarring kan geven als er geen goede instructie gegeven word vanaf de start van de proef door de proevechef ( en dat geld met name voor posten die niet de beschikking hebben over een radio cq mobilofoon !!!! ) Maar het initiatief vind ik zich goed , (afgelopen jaar tijdens de ELE was deze vlag er ook al op ekkersrijt ) en komend jaar zal uit wijzen of het idd beter gaat .


Naar wat ik begrepen heb is de rode vlag alleen aanwezig bij het inkompunt (oftewel de start van de kp). Mocht er een uitruk van proevenchef, amubulance etc. zijn dan wordt DAAR de rode vlag getoond. Deelnemers MOETEN dan daar stoppen! Dit om een veilige en snelle doorgang van hulpdiensten te creeren.
Dus een goede instructie is dan ook heel goed te geven, mocht de proevenchef moeten uitrukken, dan krijgt de ass. proevenchef (of andere official bij de start) direct van de proevenchef te horen dat hij de rode vlag moet tonen en dat de deelnemers die daar stoppen genoteerd moeten worden (dit voor een riele rijtijd van de kp via sportcommissarissen).
De deelnemers zullen daar dan ook blijven staan tot dat de klassementsproef weer vrijgegeven of alsnog geneutraliseerd wordt.
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally
 
Berichten: 353
Geregistreerd: ma maart 08, 2004 18:35
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor cvgn » zo dec 14, 2008 10:56

Doopy schreef:
( en dat geld met name voor posten die niet de beschikking hebben over een radio cq mobilofoon !!!! )


Dit is een bekend probleem. Er zijn niet genoeg mobilofoons om elke post een mob te geven.
Ikzelf had in de ELE ook geen mob, heb het opgelost door samen met een andere post die wel een mobilofoon hadden gebruik te maken van een porto. Gebeurde er iets dan werd dat doorgegeven door de porto.

Begrijp jou standpunt wel: als je staat te officielen en er komt geen auto meer en je weet niet wat er aan de hand is, kan dus vervelend zijn.

groeten uit Roosendaal
carine van gastel
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor official No. 27768 » ma dec 15, 2008 10:53

cvgn schreef:Doopy schreef:
( en dat geld met name voor posten die niet de beschikking hebben over een radio cq mobilofoon !!!! )

Dit is een bekend probleem. Er zijn niet genoeg mobilofoons om elke post een mob te geven.
Begrijp jou standpunt wel: als je staat te officielen en er komt geen auto meer en je weet niet wat er aan de hand is, kan dus vervelend zijn.


Nogal ja, ook omdat je het publiek niet kan informeren en ze dan vaak gaan lopen (over de proef).

Ik ben wel voor een rode vlag (niet alleen bij een rondkoers) en al zal je hem zelden gebruiken, in sommige situaties kan het ergere situaties voorkomen!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten