Brandblus installatie

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Brandblus installatie

Berichtdoor B Prins » ma apr 07, 2008 10:28

Kan iemand mij vertellen in hoeverre het verplicht is de brandblus installatie in een rally auto van buiten te activeren ...... ik kom nogal verschillende berichtgeving tegen ? We zitten in de eindfase van het opbouwen van onze rally Clio 16V.

Groet,

Bert-Jan
Avatar gebruiker
B Prins
 
Berichten: 92
Geregistreerd: za okt 20, 2007 13:42
Woonplaats: Hengelo

Re: Brandblus installatie

Berichtdoor OPEL RALLY » ma apr 07, 2008 13:29

B Prins schreef:Kan iemand mij vertellen in hoeverre het verplicht is de brandblus installatie in een rally auto van buiten te activeren ...... ik kom nogal verschillende berichtgeving tegen ? We zitten in de eindfase van het opbouwen van onze rally Clio 16V.

Groet,

Bert-Jan


ANNEX J 7.2.3 daar staat in dat er een bedieningsmechanischme moet zijn voor het van buitenaf activeren van de brandblusser gemarkeerd door de sticker met de "E" (witte cirkel rode rand).

de hoofdstroom is niet verplicht maar wordt wel aanbevolen volgens mij.
To finish first, you first have to finish!
RALLYTEAM BORGERS.
Avatar gebruiker
OPEL RALLY
 
Berichten: 170
Geregistreerd: do jan 24, 2008 21:05
Woonplaats: bennekom

Berichtdoor Turboboost » ma apr 07, 2008 14:54

het verplicht is de brandblus installatie in een rally auto van buiten te activeren


Al zou het niet verplicht zijn, dan wil je het zowiezo wel hebben lijkt mij. :wink: Zelfde geldt voor de hoofdstroomschakelaar.
Wel een belangrijk stukje veiligheid. 8)

Overigens heb je er weinig aan (gezien de locatie van het bedienmechanisme bij de meeste rallyauto's) mocht je op de kop in de sloot belanden. :?
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Re:

Berichtdoor B Prins » ma apr 07, 2008 15:14

Hoofdstroom zou ik wel van buitenaf bediend willen hebben, brandblusser weet ik zo net nog niet. Geloof niet dat van Eldik blij geweest zou zijn als zijn blusinstallatie van biten in werking gesteld was toen zijn wielkast in de fik stond. Met blusmiddel in je motorcompartiment weet je in ieder geval zeker dat je opnieuw kunt opbouwen.
Avatar gebruiker
B Prins
 
Berichten: 92
Geregistreerd: za okt 20, 2007 13:42
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor Turboboost » ma apr 07, 2008 16:06

Je bent natuurlijk wel afhankelijk van kennis van anderen daarin. En dan bedoel ik van diegene die de auto van buitenaf dan benaderen (officials in de meeste gevallen). :wink:

Bediening van buitenaf is ook niet voor die momenten waarbij de remmen ofzo in de fik staan :? . Zolang je erbij bent kun je hier wel op sturen lijkt me. (Van Eldik vroeg destijds in Barneveld ook om een blusser langs het parcours 8) en trok ook niemand als een dolle aan het brandblussysteem. :D

Succes.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Re:

Berichtdoor OPEL RALLY » ma apr 07, 2008 16:52

B Prins schreef:Hoofdstroom zou ik wel van buitenaf bediend willen hebben, brandblusser weet ik zo net nog niet. Geloof niet dat van Eldik blij geweest zou zijn als zijn blusinstallatie van biten in werking gesteld was toen zijn wielkast in de fik stond. Met blusmiddel in je motorcompartiment weet je in ieder geval zeker dat je opnieuw kunt opbouwen.


Wel eens van schuim gehoord??? weet niet waarmee jij blust hoop niet met poeder in ieder geval...............
To finish first, you first have to finish!
RALLYTEAM BORGERS.
Avatar gebruiker
OPEL RALLY
 
Berichten: 170
Geregistreerd: do jan 24, 2008 21:05
Woonplaats: bennekom

Re:

Berichtdoor henk » ma apr 07, 2008 16:55

OPEL RALLY schreef:
B Prins schreef:Hoofdstroom zou ik wel van buitenaf bediend willen hebben, brandblusser weet ik zo net nog niet. Geloof niet dat van Eldik blij geweest zou zijn als zijn blusinstallatie van biten in werking gesteld was toen zijn wielkast in de fik stond. Met blusmiddel in je motorcompartiment weet je in ieder geval zeker dat je opnieuw kunt opbouwen.


Wel eens van schuim gehoord??? weet niet waarmee jij blust hoop niet met poeder in ieder geval...............


Hey.....hoor jij niet op bed te liggen :wink:
Hoest nou, beetje bijgekomen van het weekend....en de dagen ervoor :roll:
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Re:

Berichtdoor OPEL RALLY » ma apr 07, 2008 17:44

henk schreef:
OPEL RALLY schreef:
B Prins schreef:Hoofdstroom zou ik wel van buitenaf bediend willen hebben, brandblusser weet ik zo net nog niet. Geloof niet dat van Eldik blij geweest zou zijn als zijn blusinstallatie van biten in werking gesteld was toen zijn wielkast in de fik stond. Met blusmiddel in je motorcompartiment weet je in ieder geval zeker dat je opnieuw kunt opbouwen.


Wel eens van schuim gehoord??? weet niet waarmee jij blust hoop niet met poeder in ieder geval...............


Hey.....hoor jij niet op bed te liggen :wink:
Hoest nou, beetje bijgekomen van het weekend....en de dagen ervoor :roll:



ja nu wel weer ja morgen weer aanwezig hoor :lol: :lol:
wat kan slapen toch lekker zijn.........
To finish first, you first have to finish!
RALLYTEAM BORGERS.
Avatar gebruiker
OPEL RALLY
 
Berichten: 170
Geregistreerd: do jan 24, 2008 21:05
Woonplaats: bennekom

Re:

Berichtdoor henk » ma apr 07, 2008 17:51

OPEL RALLY schreef:
henk schreef:
OPEL RALLY schreef:
B Prins schreef:Hoofdstroom zou ik wel van buitenaf bediend willen hebben, brandblusser weet ik zo net nog niet. Geloof niet dat van Eldik blij geweest zou zijn als zijn blusinstallatie van biten in werking gesteld was toen zijn wielkast in de fik stond. Met blusmiddel in je motorcompartiment weet je in ieder geval zeker dat je opnieuw kunt opbouwen.


Wel eens van schuim gehoord??? weet niet waarmee jij blust hoop niet met poeder in ieder geval...............


Hey.....hoor jij niet op bed te liggen :wink:
Hoest nou, beetje bijgekomen van het weekend....en de dagen ervoor :roll:



ja nu wel weer ja morgen weer aanwezig hoor :lol: :lol:
wat kan slapen toch lekker zijn.........


jaja wrijf het er maar in, ik slaap nooooooooooit meer op het serviceterrein in Almere als er een hardcorefeest gehouden wordt :evil: :x :evil: :( :cry:
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal


Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron