Inschrijverslicentie

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Inschrijverslicentie

Berichtdoor rogerally » wo jun 04, 2008 22:43

Is er hier misschien iemand die me iets meer kan vertellen hoe het precies werkt met een inschrijverslicentie?
Heb je deze perse nodig om onder een rallyteamnaam in te schrijven voor diverse evenementen bijvoorbeeld.

Alvast bedankt voor de reacties.
Volg RT Brabant op twitter: http://bit.ly/fFgEnz
rogerally
 
Berichten: 107
Geregistreerd: vr apr 07, 2006 11:37
Woonplaats: R'daal

Berichtdoor nkroeze » wo jun 04, 2008 22:53

Ja, anders ben je geen geldige rechtspersoon en kan je nooit als officiele inschrijver gelden....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Franed rally » di okt 21, 2008 15:08

Niels,

Weet je de prijs van de inschrijver licentie. Ik kan het nergens vinden op de knaf site

Groeten,
Laurent
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Wolter » di okt 21, 2008 15:13

Franed rally schreef:Niels,

Weet je de prijs van de inschrijver licentie. Ik kan het nergens vinden op de knaf site

Groeten,
Laurent

A. Inschrijverslicentie
Wanneer een rijder zich wil laten inschrijven door een sponsor of een team, dan dient hij te beschikken
over een Commerciële- of Team Licentie. Zie hiervoor het Reglement Teams elders in dit boek.


Teamlicentie:
Per rijder € 100,--


Bron: http://www.knaf.nl/bestanden/de-knaf/licenties/Licentiereglement.pdf

Dat is wat ik er van kan maken. Mij stond iets bij dat het een hoger bedrag was, maar dat zal dan wel verbeelding van mij zijn geweest. :roll:

Kleine edit: Zie vooral de laatste pagina. Hierin staat o.a. dat je als team ingeschreven moet staan bij de kamer van koophandel.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Franed rally » di okt 21, 2008 15:37

Ja ik had alles gevonden ook het kvk verhaal maar nergens prijs. Maar ala het is €100,00 ga ik volgende jaar doen, die bedrag heb jij terug aan de BTW !
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor John » di okt 21, 2008 20:24

Anders gewoon ff bellen met de KNAF of met iemand die er al een gebruikt.
John
 

Berichtdoor Sjeft » wo feb 25, 2009 12:59

Als ik mijzelf via mijn eigen stichting wil inschrijven voor de rally's. Heb ik dan ook een inschrijverslicentie nodig? Bovendien: is het noodzakelijk?

Enige voordeel wat ik kan bedenken is de aansprakelijkheid die naar de stichting gaat ipv mijzelf. Of kun je anders ook je btw niet terugkrijgen uit je inschrijfgeld als je het via een natuurlijk persoon (jezelf) regelt en betaald via stichting?

Heb namelijk contact met de knaf hierover gehad en zij gaven aan dat er binnen rally bijna geen gebruik van de inschrijverslicentie wordt gemaakt.
Sjeft
 
Berichten: 69
Geregistreerd: ma dec 17, 2007 12:41
Woonplaats: Hulst

Berichtdoor Franed rally » wo feb 25, 2009 13:26

Inschrijving via de inschrijverslicentie heeft het voordeel dat je kan de btw terug krijgen. Eerst vragen aan de organisatie als ze willen een btw factuur maken...........
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Amazone » wo feb 25, 2009 14:02

In de rallysport kennen we geen teamlicenties.
Een rechtspersoon kan wel een inschrijverslicentie aanvragen en daarmee inschrijven, volgens mij zijn de kosten ongeveer 250 euro.

Er zijn inderdaad niet zo veel inschrijverslicenties, iets van 5 teams die hier gebruik van maken.

Op inschrijfgeld zit geen btw, dus een factuur met btw aanvragen heeft geen zin.
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Sjeft » wo feb 25, 2009 15:07

bedankt voor de reacties. Ik vermoedde al dat er idd geen btw zit op inschrijfgeld. Blijft er maar 1 voordeel over, iets om te overwegen maar zolang alles klopt betreffende je licenties/keuringen etc. dan lijkt me dit ook weinig verschil uitmaken.
Sjeft
 
Berichten: 69
Geregistreerd: ma dec 17, 2007 12:41
Woonplaats: Hulst

Berichtdoor Amazone » wo feb 25, 2009 19:33

Sjeft schreef:Blijft er maar 1 voordeel over, iets om te overwegen maar zolang alles klopt betreffende je licenties/keuringen etc. dan lijkt me dit ook weinig verschil uitmaken.

Welke aansprakelijkheid denk jij kwijt te zijn door de inschrijving door je stichting te laten doen?

Volgens mij is het voordeel om je met je (commeriële) teamnaam te laten publiceren. Staat leuk op de deelnemerslijsten...
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Sjeft » wo feb 25, 2009 19:43

aansprakelijkheid ben je uiteraard niet kwijt maar het risico komt dan op de stichting ipv natuurlijk persoon.
Sjeft
 
Berichten: 69
Geregistreerd: ma dec 17, 2007 12:41
Woonplaats: Hulst

heren

Berichtdoor Roger en Jolanda » wo feb 25, 2009 20:38

Het zit toch anders in nationale en rallysprints is het inschrijven niet nodig, dit is alleen nodig voor internationale rally's
de 1e bestuurder is altijd de inschrijver met alle recht een plichten.
Roger
Roger en Jolanda
 
Berichten: 635
Geregistreerd: zo feb 22, 2009 8:32

Re: heren

Berichtdoor Wolter » wo feb 25, 2009 20:51

Roger en Jolanda schreef:Het zit toch anders in nationale en rallysprints is het inschrijven niet nodig, dit is alleen nodig voor internationale rally's
de 1e bestuurder is altijd de inschrijver met alle recht een plichten.
Roger

Vaak genoeg is de navigator de inschrijver. Let maar eens op bij deelnemerslijsten van rally's. Je zult zien dat toch redelijk wat navigatoren ook als inschrijver staan aangeduid.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Re: heren

Berichtdoor Roger en Jolanda » wo feb 25, 2009 21:00

Wolter schreef:
Roger en Jolanda schreef:Het zit toch anders in nationale en rallysprints is het inschrijven niet nodig, dit is alleen nodig voor internationale rally's
de 1e bestuurder is altijd de inschrijver met alle recht een plichten.
Roger

Vaak genoeg is de navigator de inschrijver. Let maar eens op bij deelnemerslijsten van rally's. Je zult zien dat toch redelijk wat navigatoren ook als inschrijver staan aangeduid.


kan weet ik zo niet
maar ik bedoelde dat je je niet appart hoeft in te schrijven
1e of 2e is dan inschrijver
Roger
Roger en Jolanda
 
Berichten: 635
Geregistreerd: zo feb 22, 2009 8:32


Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron