Tijdelijke vrijstelling BPM

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Tijdelijke vrijstelling BPM

Berichtdoor Mivali » vr jul 18, 2008 11:14

Allen,

Ik ben er een tijdje tussenuit geweest en vraag me af hoe het tegenwoordig zit met de tijdelijke vrijstelling van BPM op een buitenlands gekentekende rallyauto. In het verleden vroeg ik dit aan bij de Douane West, is dit nog steeds zo en zo ja, wat zijn hun gegevens?

Bij voorbaat dank,

Michel
Avatar gebruiker
Mivali
 
Berichten: 157
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 11:55
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor TWENGELTJE » vr jul 18, 2008 17:42

Ik zou zeggen bel er even naartoe dan kunnen ze je vast wel een antwoord geven hoe het nu is
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Re: Tijdelijke vrijstelling BPM

Berichtdoor RallyeRichard » vr jul 18, 2008 17:51

Mivali schreef:In het verleden vroeg ik dit aan bij de Douane West, is dit nog steeds zo en zo ja, wat zijn hun gegevens?

Bij voorbaat dank,

Michel


Michel zal hun telefoonnummer waarschijnlijk niet hebben. Dan wordt bellen lastig... :wink:

Maareh... Heb je toevallig een buitenlandse 206??
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor leor888 » vr jul 18, 2008 18:12

Voor een normale personenauto kun je twee weken ontheffing aanvragen via de website van de douane / belastingdienst.

De zelfde auto (chassisnummer) mag je daarna 12 maanden niet opnieuw in NL gebruiken.

Ik weet niet of er voor rally auto's afzonderlijke regels bestaan, maar neem aan van niet omdat ze gewoon op de openbare weg toegelaten worden.
Het aangifte programmatje vind je hier:
https://evat.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do

Is ook handig als je met een buitenlandse huurauto via nederland reist.

Succes
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor StevenK » vr jul 18, 2008 20:05

Voor rallyauto's is er een aparte regeling, waarmee je alleen tijdens de wedstrijd ontheffing krijgt.

Adressen van de douane staan op http://www.belastingdienst.nl/reken/gvk/
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

BPM

Berichtdoor Mivali » vr jul 18, 2008 20:46

Inderdaad jullie advies gevolgd en gebeld naar douane Amsterdam (waar ik woon) werd teruggebeld door de douane Rotterdam Airport (!) en ondanks alle heisa rondom buitenlandse huurauto's (twee weken regeling) blijkt het nog steeds zo te zijn dat er voor een rally-auto een ontheffing aangevraagd moet worden.

Let op: vanwege reorganisatie en verhuizing kreeg ik het advies om even te wachten met insturen van de aanvraag (Amsterdam LG) want de postbus kon wel eens worden opgeheven (en de post blijft dan serieus liggen). Opnieuw bellen dus met een paar weken of de reorganisatie al een feit is en dan dan waarschijnlijk een nieuw (postbus) adres. Wel een zeer aardige douanier, erg behulpzaam en kende het klappen van de zweep (sprak zelfs nog over Exotic Green Rally). Ik spreek de man binnenkort opnieuw.

Merci voor het meedenken allen, opvallend dat juist de personen die geen ervaring hebben met buitenlandse kentekens hier toch de moeite nemen om te reageren, wordt zeer gewaardeerd...

Michel (kan op slot)
Avatar gebruiker
Mivali
 
Berichten: 157
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 11:55
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron