Namen bestuurders op zijramen

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Namen bestuurders op zijramen

Berichtdoor A.H.S » di sep 16, 2008 10:36

Aart schreef:
A.H.S schreef:
SylviaBos schreef:
A.H.S schreef:
official No. 27768 schreef:
Aart schreef:Hoi,

Ik zie de laatste tijd steeds meer "vreemde" namen op de zijramen staan.
Deze namen staan er natuurlijk niet voor niets op.
Heeft te maken met een stukje veiligheid.

Degenen die deel gaan nemen aan de Hellendoorn Rally adviseer ik hierbij om de juiste naam te vermelden...


Klopt!
PB!


Och ik kon er de humor wel van inzien,en zoveel éénheid zit er ook niet in de r(n)aamstickers
L+R Alléén bestuurder
L-bestuurder R-navi
L+R bestuurder+navi
Niets op de ramen maar op het voorspatbord
Deze verschillende combi's reden vorig jaar ook in Hellendoorn rond.
Als het dan voor de veiligheid is,is het dan niet handiger om voor 1 systeem te kiezen :roll:


Wel volgens het door Aart al genoemde reglement.


Eventjes het reglement gelezen
Dus als ik het goed heb :roll: :?: kun je van alles op de achterruit plakken als je maar 2 naamstickers op je spatbord plakt :wink:



Dat zou je dan weer als reclame kunnen zien, en dat mag ook weer niet.
Er mag namelijk geen reclame op de (zij)ruiten geplakt worden.
Een uitzondering; voorruitstreamer is toegestaan.

Doel is simpel; gewoon werkelijke namen gebruiken!


Oké, ik snap je bedoeling ook wel :wink:
Ik vind het zelf ook het handigste als de namen op de ramen staan,scheelt met het uitzoeken van m'n foto's.
Avatar gebruiker
A.H.S
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 22:08
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor Armand » di sep 16, 2008 12:53

Even voor mijn beleving, wat heeft het met de veiligheid te maken.
Veiligheid van de bestuurders?
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor SylviaVisser » di sep 16, 2008 12:54

Götz schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik deze hele discussie niet en zeker wat dat met "veiligheid" te maken heeft. Misschien kan mij iemand dat toch eens uitleggen..............

Ben benieuwd.



Bizar moment..... juist als de veilgheid in al haar glorie het af heeft laten weten, is het makkelijker de familie van S. Bos te vinden dan van bv Tweety... (ja ook ik heb ooit onder andere 'vlag' gereden :wink: )Ook om juistheid van persoon te 'herkennen', zit daadwerkelijk de licentie houdende navie als vermeld in de wagen, of Pietje van de groenteboer die een rondje mee wilde ...
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor official No. 27768 » di sep 16, 2008 13:00

Ook bij auto's die veel op elkaar lijken is het zo makkelijker ze uit elkaar te halen bij rondkoersen / finish enz...
Startnrs / schilden laten wel eens los en die naamstickers hebben ze er thuis al op gedaan met fatosenlijke stickers (ipv met stukje plakband dat dubbel gevouwen is).

Puntje van de K.N.A.F. dat zij dit goed controleren (net als brandblus installaties en de bijbehorende verzegelingen), zoveel tijd kost het niet toch ?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor Armand » di sep 16, 2008 13:18

Bizar moment..... juist als de veilgheid in al haar glorie het af heeft laten weten, is het makkelijker de familie van S. Bos te vinden dan van bv Tweety... (ja ook ik heb ooit onder andere 'vlag' gereden :wink: )Ook om juistheid van persoon te 'herkennen', zit daadwerkelijk de licentie houdende navie als vermeld in de wagen, of Pietje van de groenteboer die een rondje mee wilde ...


Ok helder, vanzelfsprekend eigenlijk. Kwam alleen even niet op in de grijze massa...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor AC » di sep 16, 2008 13:31

SylviaBos schreef:
Götz schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik deze hele discussie niet en zeker wat dat met "veiligheid" te maken heeft. Misschien kan mij iemand dat toch eens uitleggen..............

Ben benieuwd.



Bizar moment..... juist als de veilgheid in al haar glorie het af heeft laten weten, is het makkelijker de familie van S. Bos te vinden dan van bv Tweety... (ja ook ik heb ooit onder andere 'vlag' gereden :wink: )Ook om juistheid van persoon te 'herkennen', zit daadwerkelijk de licentie houdende navie als vermeld in de wagen, of Pietje van de groenteboer die een rondje mee wilde ...


En als je "tweety" levensgroot op het achterraam ziet staan, dan komt het niet in de marshals op om op het voorscherm te kijken? En Marshal X 'herkent' mij als "van Middelkoop" en Pietje van de groenteboer als "Pietje"?

Hou toch op. De eerste reden is onzin, als iemand op zoek gaat naar de familie van Tweety ipv op het voorscherm te kijken, dan twijfel ten zeerste aan de geschiktheid van deze persoon om dit soort nieuws over te brengen.
En de tweede reden is misschien aardig voor de 'rallybekenden', maar voor de doorsnee deelnemer (en dit is het grootste deel van de deelnemers) gaat dit ook niet op.

Het is goed om tijdens de rally een serieuze uitstraling te hebben, speciaal omdat de algemene opinie zeer kritisch is ten opzichte van dit soort evenementen, maar een grap op het raam heeft (vind ik(!)) niets met veiligheid te maken.

(Let wel: Ik ga er uiteraard vanuit dat de twee correcte namen op het voorscherm staan in geval van een grap op de zijruit.)
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor SylviaVisser » di sep 16, 2008 13:42

Zolang de teksten op de ramen aan regels zijn gebonden, zul je de grap op een ander plekje moeten plaatsten.....
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Holkers » di sep 16, 2008 13:48

SylviaBos schreef:Zolang de teksten op de ramen aan regels zijn gebonden, zul je de grap op een ander plekje moeten plaatsten.....


juist, dus is het een taak van de organisatie/KNAF/controleurs om dit te controleren en te herstellen waar nodig is. Dat daar in het verleden wat laks mee om is gegaan, is geen reden om boos te worden op de deelnemers maar op je eigen 'laksheid'. Als je de brandvrije onderbroek niet mee hebt genomen, mag je ook niet rijden. Heb je een lolletje uitgevoerd waar het niet mag, kom je ook niet verder. Punt.

p.s.
Aart, is dit een communicatie via de organisatie(s) of is dit uit eigen idee?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Hein » di sep 16, 2008 13:55

Holkers schreef: Als je de brandvrije onderbroek niet mee hebt genomen, mag je ook niet rijden.


Of je wordt gediskwalificeerd, net als die mexicaan die 1 puntje scoorde in de WRC rally van Mexico, maar geen goedgekeurde handschoenen aan had.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor AC » di sep 16, 2008 13:55

En waar staat dat stickers op de zijruit aan regels zijn gebonden? Artikel 7.2 en 10.1 gaan over respectievelijk de namen en reclame.

Een grap valt in geen van beide categorieën.

Vat me niet verkeerd op, ik ben ook voor de namen op de zijruit (het geeft eenduidige (professionele) uitstraling naar buiten). Maar reglementair valt het te betwisten (volgens mij) of een grap op de ruit toegestaan is of niet.

Correct me if I'm wrong (liefst beargumenteerd).
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor SylviaVisser » di sep 16, 2008 14:03

Wat ik eruit opmaak is dat je de namen op de achterruit kunt plakken of op het scherm...

Plak je Tweety op de achterruit gaat men ervan uit dat dat je naam is, er staat dan immers niets op de voorschermen...
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor AC » di sep 16, 2008 14:08

SylviaBos schreef:Wat ik eruit opmaak is dat je de namen op de achterruit kunt plakken of op het scherm...

Plak je Tweety op de achterruit gaat men ervan uit dat dat je naam is, er staat dan immers niets op de voorschermen...


ASJ schreef:De namen van de eerste bestuurder en van de tweede bestuurder, moeten tezamen met hun
nationaliteitsvlaggetjes op de auto worden aangebracht. Slechts één van de volgende
mogelijkheden is daarbij toegestaan:
- op beide voorschermen van de auto of
- op de achterzijruiten van de auto.
Elke équipe die niet aan deze regel voldoet krijgt een boete van € 50,- opgelegd.


Je plakt dus de namen op het voorscherm en 'een sticker' op de zijruiten achter.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor nkroeze » di sep 16, 2008 14:12

AC schreef:
SylviaBos schreef:Wat ik eruit opmaak is dat je de namen op de achterruit kunt plakken of op het scherm...

Plak je Tweety op de achterruit gaat men ervan uit dat dat je naam is, er staat dan immers niets op de voorschermen...


ASJ schreef:De namen van de eerste bestuurder en van de tweede bestuurder, moeten tezamen met hun
nationaliteitsvlaggetjes op de auto worden aangebracht. Slechts één van de volgende
mogelijkheden is daarbij toegestaan:
- op beide voorschermen van de auto of
- op de achterzijruiten van de auto.
Elke équipe die niet aan deze regel voldoet krijgt een boete van € 50,- opgelegd.


Je plakt dus de namen op het voorscherm en 'een sticker' op de zijruiten achter.


Precies, en die "sticker" is dus reclame en dat mag niet..... Het is of je namen op de zijruiten of niks!
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Wolter » di sep 16, 2008 14:15

Ik heb een bijzondere naam en nationaliteit:

Nationaliteit/vlag: sponsorlogo
Naam: Sponsornaam

Die stickers (letters/woorden/namen) staan in ieder geval op mijn voorscherm.

:D
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor AC » di sep 16, 2008 14:22

nkroeze schreef:Precies, en die "sticker" is dus reclame en dat mag niet.....


Ok, als dit zo is, dan mag het inderdaad niet. Maar valt iedere sticker onder reclame? Mag dan ook wel even uitgelegd worden in het ASJ. Is nu zeer twijfelachtig (zie onder). Ligt dus aan je intentie waarmee je die sticker op je auto plakt. Voor je eigen lol of om anderen enthousiast te maken voor jouw team...

dikke Van Dale schreef:2re·cla·me de; v(m) -s het geheel van middelen die men inzet om de verkoop te bevorderen, aanhangers te werven enz.


Blijf het grijs gebied vinden.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron