A new 'oldschool' rallycar in NL en een homologatievraagje

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor RallyeRichard » vr okt 16, 2009 15:05

Mijn Frans is iets beter, maar veel verder dan 'Voulez vous coucher avec mon elephant?' :shock: kom ik ook niet. 8)

Inmiddels is er via het forum en de mail een hoop duidelijk geworden. Homologatiepapieren voor Groep A/B en N heb ik niets aan, aangezien deze geldig zijn vanaf oktober 1983. En dat is zo'n 6 maanden na de geboorte van mijn karretje. Ik heb dus alleen de Groep 2 enz. nodig en die heb ik inmiddels bij de KNAF besteld.

Voor de Webers en andere modificaties kan ik gebruik maken van de Groep 2 vermelding in het ASJ van 1979 (1e jaar van toelating van de 1.6 GTI) dat het inlaat-, uitlaat-, en brandstofsysteem vrij zijn. Het is dus voor 99.9 % zeker dat zowel ik als mijn GTI'tje opgelucht en vrijelijk adem kunnen halen :P
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor metisse » vr okt 16, 2009 15:29

RallyeRichard schreef:Mijn Frans is iets beter, maar veel verder dan 'Voulez vous coucher avec mon elephant?' :shock: kom ik ook niet. 8)

Inmiddels is er via het forum en de mail een hoop duidelijk geworden. Homologatiepapieren voor Groep A/B en N heb ik niets aan, aangezien deze geldig zijn vanaf oktober 1983. En dat is zo'n 6 maanden na de geboorte van mijn karretje. Ik heb dus alleen de Groep 2 enz. nodig en die heb ik inmiddels bij de KNAF besteld.

Voor de Webers en andere modificaties kan ik gebruik maken van de Groep 2 vermelding in het ASJ van 1979 (1e jaar van toelating van de 1.6 GTI) dat het inlaat-, uitlaat-, en brandstofsysteem vrij zijn. Het is dus voor 99.9 % zeker dat zowel ik als mijn GTI'tje opgelucht en vrijelijk adem kunnen halen :P



MOOI !!!!!!!
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor RallyeRichard » wo jan 06, 2010 22:39

Eindelijk weer eens een update. Jaja, ik heb het nogal druk gehad de laatste tijd.

Na de schouwing bij het RDW (zonder de sportkat want ik hoef geen K6 op m'n kentekenbewijs), welke zonder problemen verliep, heb ik m'n kenteken gekregen en de auto door de APK gefrummeld 8). Qua preparatie heb ik er buiten wat technisch sleutelwerk nog niet veel aan gedaan. Vervanging van stoelen, gordels, blusinstallatie enzovoort komen na half februari aan de beurt. Eerst maar eens m'n licentie halen via Prodrive, waar ik aanstaande zondag m'n eerste cursusdag ga beleven op Lelystad. Geen idee wat het weer doet, of hoe het trainingscentrum erbij ligt, maar voorlopig laat ik de gravelbandjes er maar onder zitten :D

Verder nog iemand van hier die de cursus doet?
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor metisse » vr jan 08, 2010 13:12

RallyeRichard schreef:Eindelijk weer eens een update. Jaja, ik heb het nogal druk gehad de laatste tijd.

Na de schouwing bij het RDW (zonder de sportkat want ik hoef geen K6 op m'n kentekenbewijs), welke zonder problemen verliep, heb ik m'n kenteken gekregen en de auto door de APK gefrummeld 8). Qua preparatie heb ik er buiten wat technisch sleutelwerk nog niet veel aan gedaan. Vervanging van stoelen, gordels, blusinstallatie enzovoort komen na half februari aan de beurt. Eerst maar eens m'n licentie halen via Prodrive, waar ik aanstaande zondag m'n eerste cursusdag ga beleven op Lelystad. Geen idee wat het weer doet, of hoe het trainingscentrum erbij ligt, maar voorlopig laat ik de gravelbandjes er maar onder zitten :D

Verder nog iemand van hier die de cursus doet?


Succes zondag !!!
Enne....... die gravelbandjes kun je wel eens erg hard nodig hebben :roll:
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor RallyeRichard » vr jan 08, 2010 20:13

Haha, inderdaad! :D

Quote uit de mail van Prodrive;
Beste Rally rijders en navigatoren!

Zondag begint voor jullie dan eindelijk de cursus. De vooruitzichten zijn winters, dus zorg ervoor dat je goede banden hebt! We hebben de beschikking over een super groot terrein met heel veel sneeuw, dus gegarandeerd bij voorbaat al een hele unieke en leerzame dag.


Blij dat ik glij!
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor Patmeister » za jan 09, 2010 13:30

Succes Richard !
Avatar gebruiker
Patmeister
 
Berichten: 895
Geregistreerd: vr maart 29, 2002 19:43
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor metisse » ma jan 11, 2010 21:17

Zag er goed uit een wit / oranje Golf in de sneeuw :wink:
Kwam bij het zoeken voor Richard de allereerste door VW motorsport gebouwde Golf tegen:
Afbeelding
Dit was nog een 70 pk LS met een andere (van een scirocco) carburateur.
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor RallyeRichard » do jan 21, 2010 22:24

Heb me vandaag bezig gehouden met het dempen van het in- en uitlaatgeluid in verband met de geluidsnormen op Valkenswaard waar de komende twee cursusdagen en het examen plaatsvinden. 85 dB haal ik nooit, maar hij is in elk geval een heel stuk stiller geworden dankzij een einddemper van een Volvo 960... Mooi is anders, maar je moet toch wat 8)

Afbeelding
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor henk » do jan 21, 2010 22:28

RallyeRichard schreef:Heb me vandaag bezig gehouden met het dempen van het in- en uitlaatgeluid in verband met de geluidsnormen op Valkenswaard waar de komende twee cursusdagen en het examen plaatsvinden. 85 dB haal ik nooit, maar hij is in elk geval een heel stuk stiller geworden dankzij een einddemper van een Volvo 960... Mooi is anders, maar je moet toch wat 8)

Afbeelding


wat haal je wel dan?
wij hebben een aantal jaren examen met onze oude volvo gedaan en werden eraf gehaald vanwege het geluid :?
btw gelukkig wel net na onze examenrondjes :wink:
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Berichtdoor staphorstrallying » do jan 21, 2010 23:04

zonde om met dat mooie golfje op Valkenswaard te gaan :P .. onze auto viel helemaal uit elkaar op valkenswaard tijdens de cursus(A)
staphorstrallying
 
Berichten: 219
Geregistreerd: di jul 26, 2005 16:31
Woonplaats: Staphorst

Berichtdoor henk » do jan 21, 2010 23:07

staphorstrallying schreef:zonde om met dat mooie golfje op Valkenswaard te gaan :P .. onze auto viel helemaal uit elkaar op valkenswaard tijdens de cursus(A)


dat deed ie al voor de cursus :lol:
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Berichtdoor Sevius » vr jan 22, 2010 1:30

@ Renaldo: lag dat aan de auto of aan jou rijkunsten? :twisted:

@ Henk: niet zo negatief, voor Valkenswaard was het een prima auto 8) :

Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius
 
Berichten: 773
Geregistreerd: vr okt 22, 2004 20:44
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor RallyeRichard » zo jan 24, 2010 22:44

staphorstrallying schreef:zonde om met dat mooie golfje op Valkenswaard te gaan :P .. onze auto viel helemaal uit elkaar op valkenswaard tijdens de cursus(A)


Dat zal dan vast aan de auto gelegen hebben 8) Ik heb vandaag heeeeeerlijk met 't Gollefie geknald op Valkenswaard, zonder enig probleem. En niet omdat het parcours er als een biljartlaken bijlag. Volgens de ervaringsdeskundigen was de staat van het onverhard vergelijkbaar met Almere. En ik heb de auto ook niet echt gespaard. Ben er vol voor gegaan, vooral wanneer ik achter 1 van de 2 deelnemende Impreza's zat. En ja, ik was sneller... :D

Afbeelding
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor mafiabaas101 » zo jan 24, 2010 23:43

Het jaar dat martin reed was het ook 2 dagen achter elkaar.. en dat vond de bmw niet zo leuk :lol:
mafiabaas101
 
Berichten: 896
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 8:48
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor RallyeRichard » di feb 23, 2010 22:31

Eventjes een update.

De cursus op Valkenswaard is een goede test voor de auto gebleken. Voor het examen op 13 februari zag ik mij genoodzaakt de veerpootlagers aan de voorzijde en de uniballs van de achteras te vervangen. Beter dat ze het hier begaven dan tijdens de eerste rallysprint toch?

Joost Schouten en Jur van Ruiten hebben op de examendag nog wat beelden van mij en Wim Koeten geschoten.
http://www.youtube.com/watch?v=NYtE-9KG5NY
http://www.youtube.com/watch?v=6GTPCWRLmSE
En ja, ik ben geslaagd! :lol:

Inmiddels ben ik al flink aan het strippen geslagen en moet zelfs de kooi eraan geloven. Het grootste probleem hieraan was de dubbele knik die in de voorste buis zat om de kooi langs het dashboard te laten lopen. En aangezien dit volgens de anexxe J niet is toegestaan, gaat de zaag er maar in :shock: (in de kooi dus hè?)
Afbeelding
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron