Pagina 2 van 4

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 12:49
door niekschippers
in Italie rijden best veel Xsara's, Citroen zal ze wle in de verhuur hebben denk ik.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 12:50
door WRC fan
Volgens mij zijn die toen vrijwel allemaal vernietigd. Heeft hier in ieder geval wel eens op het forum gestaan. Maar zeker weet ik het ook niet meer. Het kwam er in ieder geval op neer dat ze niet aan particulieren verkocht werden.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 12:56
door niekschippers
de reden dan Wevers en Kuipers in 2006 de Skoda Fabia's hebben gekocht, omdat ze de Xsara's niet mochten kopen van Citroen, alleen huren.

dat ze ''allemaal'' vernietigd zijn is onmogelijk, er rijden er nog wel wat rond op het moment.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 13:15
door WRC fan
Ze zullen inderdaad niet allemaal vernietigd zijn. Ik weet verder ook niet wat er mee is gebeurd. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat de C4's verkocht worden.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 13:29
door Sjeik1981
Ik verwacht het wel, zo verdiend citroen nog wat geld aan het gehele project en je speelt toch niemand in de kaart omdat alle techniek nu waardeloos is als straks geen WRC`s meer worden toegelaten in het WK.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 13:47
door Wolter
De reden voor Citroën om geen auto's aan particulieren te verkopen lijkt mij omdat Citroën niet wil hebben dat de door hun gebruikte technieken door anderen (concurrenten) worden overgenomen. Ze willen dus niet ''het geheim van de smit'' verklappen. Daarnaast denk ik dat, door de auto's aan particulieren te verkopen, de kans groter is dat er langzaam (en dus ''niet Citroën-waardig'') mee gereden wordt. En dat is mogelijk slecht voor het imago van het merk. De Citroën kan bijvoorbeeld in het RDO niet winnen van een gedateerde Skoda of iets dergelijks.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 14:03
door kolkie
Sjeik1981 schreef:Wat is er dan met al die Xsara`s gebeurd. Zullen ze in een museum staan of....

Peugeot heeft toch wel e.e.a. in de vrije verkoop gedaan.


Volgens mij zijn ze bij PSA (Peugeot-Citroen) niet echt weggooierig, zal wel ergens onder wat lakens (of zonder) in een afgesloten hal staan.

Afbeelding

En helemaal links:

Afbeelding

Maar wellicht dat ze 1 van alles wel voldoende vinden, dat kan ook.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 17:31
door Sjeik1981
Dan toch de meuk in het museum, maar in de Franse competitie zie je toch wel een aantal Peugeot`s, waarom die dan wel....

Blijf het gek verhaal vinden en dat van de smid gaat toch voor volgend jar niet meer op, het gehele project WRC bestaat dan toch niet meer.... De basis van de s2000 is toch totaal anders. Of snap ik hem ffkes niet.....

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 18:11
door Leo
Gewoon blijven rijden met die WRC's
anders maar een legend rally voor maken, net als spa en dan met WRC's
in de rallysprint van Monza is dat ook zo.
wrc's tot een bepaald bouwjaar.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 18:38
door RG-Rallysport
een WRC cup beginnen ....... :lol:

Re: toekomst WRC in Nederland

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 18:58
door Sanderboy
erikjan schreef:Voor 2010 zijn WRC's niet meer toegelaten tot het sprintkampioenschap in NL.

Wat gaat er in 2011 in NL gebeuren met WRC's (2.0 Turbo 4x4) in het DRO ?

zijn die dan nog toegelaten, of moet men in NL ook overstappen op de S2000 met 1.6 Turbo motor ?


maar ze mogen wel aan de wedstrijd deelnemen :?:

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 21:16
door Sjeik1981
Ja volgens mij wel, want in Amsterdam staat altijd een legio WRC`s aan de start. Die rijden dan buiten mededingen en voor het Sprint klassement worden ze geloof ik eruit gehaald.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 21:40
door Sanderboy
zou ook zonde zijn voor de vechtdal rally

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 21:58
door briljant
En ook voor Ede.

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 22:10
door WRC fan
Wat denk je van Amsterdam. Werd vorig jaar door velen gebruikt als testrally.