Pagina 1 van 7

indeling der klassen

BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2010 13:30
door Hans Poortman
Divisie 1: Tweewiel drive, standaard;
Divisie 2: Vierwiel drive, standaard
Divisie 3: Tweewiel drive, verbeterd
Divisie 4: Vierwiel drive, verbeterd

iemand een idee hoe dit er uit gaat zien :?:

BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2010 13:45
door Cinq-Power
Standaard = Groep N
Verbeterd = Groep A

Simpel vertaald.

BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2010 14:04
door Hans Poortman
Dat is wel erg simpel (groep h,y.c.)

BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2010 16:49
door RG-Rallysport
Volgens mij komt er hier nog wel een update op hoe en wat, komende weken zal een en ander ongetwijfeld uitgelegt worden hier of op de site van de knaf.

BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2010 21:30
door Cinq-Power
Hans Poortman schreef:Dat is wel erg simpel (groep h,y.c.)


Volgens mij stond er voor de C categorie, oftewel de Cups, een apart kampioenschap als er een minimaal aantal deelnemers waren.

En de H en Y klasse zal ook wel gewoon gehandhaafd worden, anders hebben die helemaal niks meer te zoeken.

BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 16:50
door Escort MK1 206
komt allemaal goed (hoop ik)

BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 16:14
door Aart
3.2.2 KLASSEN.
Groep –N- auto’s, (homologatie geldig of max. 4 jaar verlopen):
- klasse N-1 (incl R1A): t/m 1400 cc
- klasse N-2 (incl R1B): boven 1400 t/m 1600 cc
- klasse N-3: boven 1600 t/m 2000 cc
- klasse N-4: boven 2000 cc en Super 2000.
Groep –A- auto’s, inclusief World Rally Cars (homologatie geldig of max. 4 jaar verlopen):
- klasse A-5: t/m 1400 cc.
- klasse A-6 (incl R2B) boven 1400 t/m 1600 cc.
- klasse A-7 (incl R2C, R3C/D/T): boven 1600 t/m 2000 cc.
- klasse A-8: boven 2000 cc.
Groep –HN- auto’s, uitgehomologeerde auto’s (N-homologatie meer dan 4 jaar verlopen):
- klasse HN-9: t/m 1400 cc
- klasse HN-10: boven 1400 t/m 1600 cc
- klasse HN-11: boven 1600 t/m 2000 cc
- klasse HN-12: boven 2000 cc
Groep –HA- auto’s, uitgehomologeerde auto’s (A-homologatie meer dan 4 jaar verlopen):
- klasse HA-13: t/m 1400 cc;
- klasse HA-14: boven 1400 t/m 1600 cc;
- klasse HA-15: boven 1600 t/m 2000 cc;
- klasse HA-16: boven 2000 cc.
Groep – C auto’s, met een Nationale homologatie:
- klasse C3: conform 205 Cup reglement.
- klasse C4: conform Mitsubishi Colt Cup reglement.
- klasse C5: conform 325i Challenge reglement.
Groep – C auto’s, niet gehomologeerde auto’s:
- klasse C2: conform Volvo Original Cup Holland reglement.
- klasse C6: conform BMW Compact M3 reglement.
- klasse C8: conform Nissan 350Z Challenge reglement
Groep – GT auto’s, niet gehomologeerde auto’s:
- Deze auto’s worden slechts toegelaten na schriftelijke individuele toestemming per jaar van het Bestuur Sectie Rallies
3.2.3 DIVISIES
- Divisie 1: tweewiel aangedreven, standaard auto’s (N1, N2, N3, N4, HN9, HN10, HN11,HN12, C2, C3,C5),
- Divisie 2: vierwiel aangedreven, standaard auto’s (N1, N2, N3, N4, HN9, HN10, HN11, HN12),
- Divisie 3: tweewiel aangedreven, verbeterde auto’s (A5, A6, A7, A8, HA13, HA14, HA15, HA16, C4, C6, C8, GT.
- Divisie 4: vierwiel aangedreven, verbeterde auto’s (A5, A6, A7, A8, HA13, HA14, HA15, HA16).

BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 16:52
door Hans Poortman
B-homologatie :?: :?:

BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 17:28
door briljant
Cinq-Power schreef:
Hans Poortman schreef:Dat is wel erg simpel (groep h,y.c.)


Volgens mij stond er voor de C categorie, oftewel de Cups, een apart kampioenschap als er een minimaal aantal deelnemers waren.

En de H en Y klasse zal ook wel gewoon gehandhaafd worden, anders hebben die helemaal niks meer te zoeken.
Dat gebeurt dus niet.
Moeten we maar eens kijken hoe we het gaan opnemen met onze oldtimer tussen de WRC's in groep HA16 :roll: :shock:

BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 17:43
door Theo Dage
Hans Poortman schreef:B-homologatie :?: :?:


Rijden er in Nederland dan nog auto's conform de orginele group B homologatie :roll:

Volgens zijn de meeste uiterlijk groep B en technisch vallen ze in de klasse Max (die we hier niet hebben) :oops:


De knuppel maar eens in het hondenhok gooiend

BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 18:02
door Martijn_Braat
Theo, je moet geen slapende hoenders wakker maken...

BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 18:57
door joostkusters
groep B is in nederland toegestaan tot 3500 cc 2 wiel aandrijving en max tot 1600 cc in vier wiel aandrijving

BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 20:56
door Hans Poortman
Theo Dage schreef:
Hans Poortman schreef:B-homologatie :?: :?:


Rijden er in Nederland dan nog auto's conform de orginele group B homologatie :roll:

Volgens zijn de meeste uiterlijk groep B en technisch vallen ze in de klasse Max (die we hier niet hebben) :oops:

De knuppel maar eens in het hondenhok gooiend

ja zeker wel wordt alleen anders genoemd

BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 9:28
door rallyfreak1
briljant schreef:
Cinq-Power schreef:
Hans Poortman schreef:Dat is wel erg simpel (groep h,y.c.)


Volgens mij stond er voor de C categorie, oftewel de Cups, een apart kampioenschap als er een minimaal aantal deelnemers waren.

En de H en Y klasse zal ook wel gewoon gehandhaafd worden, anders hebben die helemaal niks meer te zoeken.
Dat gebeurt dus niet.
Moeten we maar eens kijken hoe we het gaan opnemen met onze oldtimer tussen de WRC's in groep HA16 :roll: :shock:


HA 16 en dan divisie 3?
en wrc HA 16 divisie 4 :?

BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 9:59
door Theo Dage
Hans Poortman schreef:
Theo Dage schreef:
Hans Poortman schreef:B-homologatie :?: :?:


Rijden er in Nederland dan nog auto's conform de orginele group B homologatie :roll:

Volgens zijn de meeste uiterlijk groep B en technisch vallen ze in de klasse Max (die we hier niet hebben) :oops:

De knuppel maar eens in het hondenhok gooiend

ja zeker wel wordt alleen anders genoemd



Worden zeker anders genoemd illegale klasse Max :roll: