indeling der klassen

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

indeling der klassen

Berichtdoor Hans Poortman » zo dec 12, 2010 13:30

Divisie 1: Tweewiel drive, standaard;
Divisie 2: Vierwiel drive, standaard
Divisie 3: Tweewiel drive, verbeterd
Divisie 4: Vierwiel drive, verbeterd

iemand een idee hoe dit er uit gaat zien :?:
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Berichtdoor Cinq-Power » zo dec 12, 2010 13:45

Standaard = Groep N
Verbeterd = Groep A

Simpel vertaald.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Hans Poortman » zo dec 12, 2010 14:04

Dat is wel erg simpel (groep h,y.c.)
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Berichtdoor RG-Rallysport » zo dec 12, 2010 16:49

Volgens mij komt er hier nog wel een update op hoe en wat, komende weken zal een en ander ongetwijfeld uitgelegt worden hier of op de site van de knaf.
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Cinq-Power » zo dec 12, 2010 21:30

Hans Poortman schreef:Dat is wel erg simpel (groep h,y.c.)


Volgens mij stond er voor de C categorie, oftewel de Cups, een apart kampioenschap als er een minimaal aantal deelnemers waren.

En de H en Y klasse zal ook wel gewoon gehandhaafd worden, anders hebben die helemaal niks meer te zoeken.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Escort MK1 206 » di dec 14, 2010 16:50

komt allemaal goed (hoop ik)
Escort MK1 206
 
Berichten: 35
Geregistreerd: do dec 09, 2010 15:27
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor Aart » do dec 23, 2010 16:14

3.2.2 KLASSEN.
Groep –N- auto’s, (homologatie geldig of max. 4 jaar verlopen):
- klasse N-1 (incl R1A): t/m 1400 cc
- klasse N-2 (incl R1B): boven 1400 t/m 1600 cc
- klasse N-3: boven 1600 t/m 2000 cc
- klasse N-4: boven 2000 cc en Super 2000.
Groep –A- auto’s, inclusief World Rally Cars (homologatie geldig of max. 4 jaar verlopen):
- klasse A-5: t/m 1400 cc.
- klasse A-6 (incl R2B) boven 1400 t/m 1600 cc.
- klasse A-7 (incl R2C, R3C/D/T): boven 1600 t/m 2000 cc.
- klasse A-8: boven 2000 cc.
Groep –HN- auto’s, uitgehomologeerde auto’s (N-homologatie meer dan 4 jaar verlopen):
- klasse HN-9: t/m 1400 cc
- klasse HN-10: boven 1400 t/m 1600 cc
- klasse HN-11: boven 1600 t/m 2000 cc
- klasse HN-12: boven 2000 cc
Groep –HA- auto’s, uitgehomologeerde auto’s (A-homologatie meer dan 4 jaar verlopen):
- klasse HA-13: t/m 1400 cc;
- klasse HA-14: boven 1400 t/m 1600 cc;
- klasse HA-15: boven 1600 t/m 2000 cc;
- klasse HA-16: boven 2000 cc.
Groep – C auto’s, met een Nationale homologatie:
- klasse C3: conform 205 Cup reglement.
- klasse C4: conform Mitsubishi Colt Cup reglement.
- klasse C5: conform 325i Challenge reglement.
Groep – C auto’s, niet gehomologeerde auto’s:
- klasse C2: conform Volvo Original Cup Holland reglement.
- klasse C6: conform BMW Compact M3 reglement.
- klasse C8: conform Nissan 350Z Challenge reglement
Groep – GT auto’s, niet gehomologeerde auto’s:
- Deze auto’s worden slechts toegelaten na schriftelijke individuele toestemming per jaar van het Bestuur Sectie Rallies
3.2.3 DIVISIES
- Divisie 1: tweewiel aangedreven, standaard auto’s (N1, N2, N3, N4, HN9, HN10, HN11,HN12, C2, C3,C5),
- Divisie 2: vierwiel aangedreven, standaard auto’s (N1, N2, N3, N4, HN9, HN10, HN11, HN12),
- Divisie 3: tweewiel aangedreven, verbeterde auto’s (A5, A6, A7, A8, HA13, HA14, HA15, HA16, C4, C6, C8, GT.
- Divisie 4: vierwiel aangedreven, verbeterde auto’s (A5, A6, A7, A8, HA13, HA14, HA15, HA16).
Avatar gebruiker
Aart
 
Berichten: 772
Geregistreerd: za jan 26, 2002 0:42

Berichtdoor Hans Poortman » do dec 23, 2010 16:52

B-homologatie :?: :?:
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Berichtdoor briljant » do dec 23, 2010 17:28

Cinq-Power schreef:
Hans Poortman schreef:Dat is wel erg simpel (groep h,y.c.)


Volgens mij stond er voor de C categorie, oftewel de Cups, een apart kampioenschap als er een minimaal aantal deelnemers waren.

En de H en Y klasse zal ook wel gewoon gehandhaafd worden, anders hebben die helemaal niks meer te zoeken.
Dat gebeurt dus niet.
Moeten we maar eens kijken hoe we het gaan opnemen met onze oldtimer tussen de WRC's in groep HA16 :roll: :shock:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Theo Dage » do dec 23, 2010 17:43

Hans Poortman schreef:B-homologatie :?: :?:


Rijden er in Nederland dan nog auto's conform de orginele group B homologatie :roll:

Volgens zijn de meeste uiterlijk groep B en technisch vallen ze in de klasse Max (die we hier niet hebben) :oops:


De knuppel maar eens in het hondenhok gooiend
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Berichtdoor Martijn_Braat » do dec 23, 2010 18:02

Theo, je moet geen slapende hoenders wakker maken...
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Berichtdoor joostkusters » do dec 23, 2010 18:57

groep B is in nederland toegestaan tot 3500 cc 2 wiel aandrijving en max tot 1600 cc in vier wiel aandrijving
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor Hans Poortman » do dec 23, 2010 20:56

Theo Dage schreef:
Hans Poortman schreef:B-homologatie :?: :?:


Rijden er in Nederland dan nog auto's conform de orginele group B homologatie :roll:

Volgens zijn de meeste uiterlijk groep B en technisch vallen ze in de klasse Max (die we hier niet hebben) :oops:

De knuppel maar eens in het hondenhok gooiend

ja zeker wel wordt alleen anders genoemd
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Berichtdoor rallyfreak1 » za dec 25, 2010 9:28

briljant schreef:
Cinq-Power schreef:
Hans Poortman schreef:Dat is wel erg simpel (groep h,y.c.)


Volgens mij stond er voor de C categorie, oftewel de Cups, een apart kampioenschap als er een minimaal aantal deelnemers waren.

En de H en Y klasse zal ook wel gewoon gehandhaafd worden, anders hebben die helemaal niks meer te zoeken.
Dat gebeurt dus niet.
Moeten we maar eens kijken hoe we het gaan opnemen met onze oldtimer tussen de WRC's in groep HA16 :roll: :shock:


HA 16 en dan divisie 3?
en wrc HA 16 divisie 4 :?
rallyfreak1
 
Berichten: 329
Geregistreerd: vr feb 08, 2008 9:52
Woonplaats: westerhaar-vriezenveensewijk

Berichtdoor Theo Dage » za dec 25, 2010 9:59

Hans Poortman schreef:
Theo Dage schreef:
Hans Poortman schreef:B-homologatie :?: :?:


Rijden er in Nederland dan nog auto's conform de orginele group B homologatie :roll:

Volgens zijn de meeste uiterlijk groep B en technisch vallen ze in de klasse Max (die we hier niet hebben) :oops:

De knuppel maar eens in het hondenhok gooiend

ja zeker wel wordt alleen anders genoemd



Worden zeker anders genoemd illegale klasse Max :roll:
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Volgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron