indeling der klassen

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Armand » di jan 25, 2011 9:30

Ja, das eigenlijk het enige waar ik met de bouw niet bij stil had gestaan, dat hij wat lager op zijn wielen moest komen. De bodykit had daar ook geen voorzieningen voor. Althans deze... dus dat wordt nog wat snijden en buigen om hem wat lager te krijgen... Maar goed, ben ook ontwerper en geen autobouwer....
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Campos » di jan 25, 2011 11:11

Armand schreef:(..)Maar goed, ben ook ontwerper en geen autobouwer....

Laat dát nou ook net een reden zijn waarom een klasse max zeer discutabel is. Er zijn legio mensen die geen van beiden zijn en toch een of ander kanon willen bouwen.. (bij sommige zelfbouw groep N auto's springen je de tranen al in de ogen)

En begrijp me niet verkeerd. Het lijkt me fantastisch, een klasse max, maar dan wel met zeeeeer hoge veiligheidsnormen.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Hans Poortman » di jan 25, 2011 11:18

Campos schreef:
Armand schreef:(..)Maar goed, ben ook ontwerper en geen autobouwer....

Laat dát nou ook net een reden zijn waarom een klasse max zeer discutabel is. Er zijn legio mensen die geen van beiden zijn en toch een of ander kanon willen bouwen.. (bij sommige zelfbouw groep N auto's springen je de tranen al in de ogen)

En begrijp me niet verkeerd. Het lijkt me fantastisch, een klasse max, maar dan wel met zeeeeer hoge veiligheidsnormen.


Wordt ook geen klasse max
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Berichtdoor Armand » di jan 25, 2011 11:23

Het mooie is dat alles wat technisch en qua veiligheid aan die auto onder auspicien is gebouwd is door mensen met een sloot aan ervaring waar je u tegen zegt. Ik noem bv een Ad Verkuijlen en Classic Car Company. Allebei niet de eerste de beste... Maar je hebt gelijk. Veiligheid is key.
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: nieuwe groep

Berichtdoor Amazone » di jan 25, 2011 15:57

Hans Poortman schreef:Goed nieuws we hebben opdracht gekregen om een reglement te schrijven voor de nieuwe groep HM :D


Hans Poortman schreef:Zo snel mogelijk


Hans Poortman schreef:Wordt ook geen klasse Max


Okee, we weten nu wat het niet wordt. Geen klasse Max, wel een nieuwe groep HM (waar staat de M voor?)

Het zou fijn zijn als je een klein tipje van de sluier zou oplichten. Wat is het maximaal haalbare in deze groep en dit jaar nog?
Er zijn nu een heleboel mannen die weer van enthousiasme staan te stuiteren en straks weer teleurgesteld raken...

Kom op, iets meer openheid aub ;-)
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor erikjan » di jan 25, 2011 16:15

groep H Modified ??
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor briljant » di jan 25, 2011 17:37

@Wea
Ik denk dat Hans die openheid nog niet kan geven, zolang het reglement nog niet is goedgekeurd.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Jaccoooo » di jan 25, 2011 17:45

Hans Poortman schreef:Combinatie van Duits/Deens groep H/belgische groep M
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Götz » di jan 25, 2011 18:23

briljant schreef:@Wea
Ik denk dat Hans die openheid nog niet kan geven, zolang het reglement nog niet is goedgekeurd.


Wat een bullshit......... Er kan toch openheid gegeven worden wat we mogen verwachten. Hoef niet in de exacte tekst maar kan zeker op hoofdlijnen! Dat de uiteindelijke goedkeuring bij de KNAF/BSR ligt begrijpt een ieder (van een beetje niveau)
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor 205team » di jan 25, 2011 18:24

een goed iedee gr H Modified . kan ik eindelijk iets meer met de peug :lol:
205team
 
Berichten: 13
Geregistreerd: di jan 16, 2007 13:49
Woonplaats: bad bentheim

Berichtdoor Götz » di jan 25, 2011 18:54

205team schreef:een goed iedee gr H Modified . kan ik eindelijk iets meer met de peug :lol:


MOmenteel weet je nog helemaal niks, nada!

en wat zou je dan mogen???
- verbreden
- andere motor
- andere bak
- andere remmen
- andere wielophanging
- ect
- ect.

Aan welke (extra) veiligheidseisen moet voldaan worden

Zomaar een aantal vragen die bij me opkomen. Misschien toch wel; zo handig om wat meer te gaan vertellen. Zeker als het een aparte klasse moet worden en er maar weinig tijd is om je auto hierop aan te passen.

Gr, Götz
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor TWENGELTJE » di jan 25, 2011 21:34

Waar men nogal bang voor was is dat men gaat rijden met dikke motoren en geen aanpassingen doet aan de ophanging en vooral de remmen
Dit zal goed in de reglementen moeten komen
De veiligheidsnormen van de huidige auto`s zullen ook hier van toepassing zijn zoals de rolkooi, helm met hans etc
Ik denk ook niet dat dat het struikelblok moet zijn
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Jaccoooo » di jan 25, 2011 21:52

TWENGELTJE schreef:Waar men nogal bang voor was is dat men gaat rijden met dikke motoren en geen aanpassingen doet aan de ophanging en vooral de remmen


elke rallyrijder weet toch, dat voordat je een kapitaal aan een dikke motor uitgeeft, je eerst moet zorgen dat je auto goed stuurt en vooral remt, daarmee is veel meer te winnen
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Hans Poortman » di jan 25, 2011 21:58

TWENGELTJE schreef:Waar men nogal bang voor was is dat men gaat rijden met dikke motoren en geen aanpassingen doet aan de ophanging en vooral de remmen
Dit zal goed in de reglementen moeten komen
De veiligheidsnormen van de huidige auto`s zullen ook hier van toepassing zijn zoals de rolkooi, helm met hans etc
Ik denk ook niet dat dat het struikelblok moet zijn

Engelbert kijk hier even naar (http://www.twenterally.nl/pdf/bijzonder ... lly_NL.pdf
en dan bij groep h/d auto s.
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Berichtdoor V.D.G Rally team » di feb 15, 2011 9:49

Götz schreef:
205team schreef:een goed iedee gr H Modified . kan ik eindelijk iets meer met de peug :lol:


MOmenteel weet je nog helemaal niks, nada!

en wat zou je dan mogen???
- verbreden
- andere motor
- andere bak
- andere remmen
- andere wielophanging
- ect
- ect.

Aan welke (extra) veiligheidseisen moet voldaan worden

Zomaar een aantal vragen die bij me opkomen. Misschien toch wel; zo handig om wat meer te gaan vertellen. Zeker als het een aparte klasse moet worden en er maar weinig tijd is om je auto hierop aan te passen.

Gr, Götz

en dan zitten ze allemaal te zeuren . we moeten blij zijn dat de regels wat breder worden.
ik heb liever dat ze de klasse max in het leven roepen.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron