Pagina 6 van 7

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 9:30
door Armand
Ja, das eigenlijk het enige waar ik met de bouw niet bij stil had gestaan, dat hij wat lager op zijn wielen moest komen. De bodykit had daar ook geen voorzieningen voor. Althans deze... dus dat wordt nog wat snijden en buigen om hem wat lager te krijgen... Maar goed, ben ook ontwerper en geen autobouwer....

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 11:11
door Campos
Armand schreef:(..)Maar goed, ben ook ontwerper en geen autobouwer....

Laat dát nou ook net een reden zijn waarom een klasse max zeer discutabel is. Er zijn legio mensen die geen van beiden zijn en toch een of ander kanon willen bouwen.. (bij sommige zelfbouw groep N auto's springen je de tranen al in de ogen)

En begrijp me niet verkeerd. Het lijkt me fantastisch, een klasse max, maar dan wel met zeeeeer hoge veiligheidsnormen.

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 11:18
door Hans Poortman
Campos schreef:
Armand schreef:(..)Maar goed, ben ook ontwerper en geen autobouwer....

Laat dát nou ook net een reden zijn waarom een klasse max zeer discutabel is. Er zijn legio mensen die geen van beiden zijn en toch een of ander kanon willen bouwen.. (bij sommige zelfbouw groep N auto's springen je de tranen al in de ogen)

En begrijp me niet verkeerd. Het lijkt me fantastisch, een klasse max, maar dan wel met zeeeeer hoge veiligheidsnormen.


Wordt ook geen klasse max

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 11:23
door Armand
Het mooie is dat alles wat technisch en qua veiligheid aan die auto onder auspicien is gebouwd is door mensen met een sloot aan ervaring waar je u tegen zegt. Ik noem bv een Ad Verkuijlen en Classic Car Company. Allebei niet de eerste de beste... Maar je hebt gelijk. Veiligheid is key.

Re: nieuwe groep

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 15:57
door Amazone
Hans Poortman schreef:Goed nieuws we hebben opdracht gekregen om een reglement te schrijven voor de nieuwe groep HM :D


Hans Poortman schreef:Zo snel mogelijk


Hans Poortman schreef:Wordt ook geen klasse Max


Okee, we weten nu wat het niet wordt. Geen klasse Max, wel een nieuwe groep HM (waar staat de M voor?)

Het zou fijn zijn als je een klein tipje van de sluier zou oplichten. Wat is het maximaal haalbare in deze groep en dit jaar nog?
Er zijn nu een heleboel mannen die weer van enthousiasme staan te stuiteren en straks weer teleurgesteld raken...

Kom op, iets meer openheid aub ;-)

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 16:15
door erikjan
groep H Modified ??

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 17:37
door briljant
@Wea
Ik denk dat Hans die openheid nog niet kan geven, zolang het reglement nog niet is goedgekeurd.

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 17:45
door Jaccoooo
Hans Poortman schreef:Combinatie van Duits/Deens groep H/belgische groep M

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 18:23
door Götz
briljant schreef:@Wea
Ik denk dat Hans die openheid nog niet kan geven, zolang het reglement nog niet is goedgekeurd.


Wat een bullshit......... Er kan toch openheid gegeven worden wat we mogen verwachten. Hoef niet in de exacte tekst maar kan zeker op hoofdlijnen! Dat de uiteindelijke goedkeuring bij de KNAF/BSR ligt begrijpt een ieder (van een beetje niveau)

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 18:24
door 205team
een goed iedee gr H Modified . kan ik eindelijk iets meer met de peug :lol:

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 18:54
door Götz
205team schreef:een goed iedee gr H Modified . kan ik eindelijk iets meer met de peug :lol:


MOmenteel weet je nog helemaal niks, nada!

en wat zou je dan mogen???
- verbreden
- andere motor
- andere bak
- andere remmen
- andere wielophanging
- ect
- ect.

Aan welke (extra) veiligheidseisen moet voldaan worden

Zomaar een aantal vragen die bij me opkomen. Misschien toch wel; zo handig om wat meer te gaan vertellen. Zeker als het een aparte klasse moet worden en er maar weinig tijd is om je auto hierop aan te passen.

Gr, Götz

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 21:34
door TWENGELTJE
Waar men nogal bang voor was is dat men gaat rijden met dikke motoren en geen aanpassingen doet aan de ophanging en vooral de remmen
Dit zal goed in de reglementen moeten komen
De veiligheidsnormen van de huidige auto`s zullen ook hier van toepassing zijn zoals de rolkooi, helm met hans etc
Ik denk ook niet dat dat het struikelblok moet zijn

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 21:52
door Jaccoooo
TWENGELTJE schreef:Waar men nogal bang voor was is dat men gaat rijden met dikke motoren en geen aanpassingen doet aan de ophanging en vooral de remmen


elke rallyrijder weet toch, dat voordat je een kapitaal aan een dikke motor uitgeeft, je eerst moet zorgen dat je auto goed stuurt en vooral remt, daarmee is veel meer te winnen

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 21:58
door Hans Poortman
TWENGELTJE schreef:Waar men nogal bang voor was is dat men gaat rijden met dikke motoren en geen aanpassingen doet aan de ophanging en vooral de remmen
Dit zal goed in de reglementen moeten komen
De veiligheidsnormen van de huidige auto`s zullen ook hier van toepassing zijn zoals de rolkooi, helm met hans etc
Ik denk ook niet dat dat het struikelblok moet zijn

Engelbert kijk hier even naar (http://www.twenterally.nl/pdf/bijzonder ... lly_NL.pdf
en dan bij groep h/d auto s.

BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 9:49
door V.D.G Rally team
Götz schreef:
205team schreef:een goed iedee gr H Modified . kan ik eindelijk iets meer met de peug :lol:


MOmenteel weet je nog helemaal niks, nada!

en wat zou je dan mogen???
- verbreden
- andere motor
- andere bak
- andere remmen
- andere wielophanging
- ect
- ect.

Aan welke (extra) veiligheidseisen moet voldaan worden

Zomaar een aantal vragen die bij me opkomen. Misschien toch wel; zo handig om wat meer te gaan vertellen. Zeker als het een aparte klasse moet worden en er maar weinig tijd is om je auto hierop aan te passen.

Gr, Götz

en dan zitten ze allemaal te zeuren . we moeten blij zijn dat de regels wat breder worden.
ik heb liever dat ze de klasse max in het leven roepen.