Pagina 38 van 38

BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 20:39
door Jan-Willem
Tot een pagina of 2 terug was dit een redelijk serieus topic wat betrekking had tot de Divisie 5 klasse.

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 1:51
door Master_E
Weer 2 auto's gekeurd voor divisie 5!
Een paar kleine dingetjes en het is allemaal in orde!

Jammer dat de opkomst (nu nog) zo erg laag is......

Maar wij krijgen wel ons paspoort! :D

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 16:31
door jeroensprint
jos kerremans schreef:Neem een Honda S 800 , die is 791 cc , met de 25 % regel mag je de motor vervangen voor een 988 cc motor.
Zoek er een Honda CBR 954 RR motorblok bij en lepel die in de auto.
Zo krijg je een luciferdoosje op wielen met 154 pk bij 11250 rpm.
Leuk idee toch ?
Denk alleen dat de keuring een probleem wordt :wink:


Ok, nog één keer off topic.

Een Honda s800 heeft geen motorfietsmotor maar een eigen automotor, ook al lijkt het op een motorfietsmotor en is de gebruikte techniek gebaseerd op de toenmalige Honda motortechniek maar geen enkele motorfiets heeft zo'n motor.

Jeroen

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 9:25
door MartijnB
Kan iemand mij vertellen waar het regelement online staat?
Kan het even zo snel niet vinden.

We zijn aan het kijken om een 205 met 16v in HM te krijgen.

Alleen die remmen regeling is ons nog even wat induidelijk.
Een 205 remt met 307/306 gti klauwen en schijven al als een malle. Maar volgens mij moesten er 4 pots klauwen op. Al vertelde Bastiaan laatst iets dat er weer wat geweizigd werd in de remmen

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 9:59
door briljant

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 10:05
door henk
MartijnB schreef:Kan iemand mij vertellen waar het regelement online staat?
Kan het even zo snel niet vinden.

We zijn aan het kijken om een 205 met 16v in HM te krijgen.

Alleen die remmen regeling is ons nog even wat induidelijk.
Een 205 remt met 307/306 gti klauwen en schijven al als een malle. Maar volgens mij moesten er 4 pots klauwen op. Al vertelde Bastiaan laatst iets dat er weer wat geweizigd werd in de remmen


tis minimaal 4-pots boven 1400 cm3 dus lijkt me geen probleem Martijn

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 11:21
door MartijnB
295 mm in diameter en 25 mm dik zijn, en voorzien
zijn van remklauwen met minimaal 4 zuigers per
klauw.

Word daar nog wat in veranderd?

295mm is wel erg aan de grote kant opzich. En bij een 205 gaat dat niet passen in 15 inch wielen.

En aangezien 16 inch banden lastig te krijgen zijn is dat geen optie.

Ik meende begrepen te hebben dat de de diameter van de schijven nog veranderd zou worden. Aangezien een 295mm schijf volgens mij ook niet echt in een 15 inch Opel of escort BDA wiel gaat passen met een klauw erbij

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 11:32
door briljant
kijk op de knaf site klik rally dan reglementen dan op bulletin dan zie je de aanpassingen
(moet nu echt alles voorgezegd worden? :wink: )


Art 5.5 1e alinea gewijzigd, nieuwe tekst: Auto’s met een velgdiameter tot en met 14” moeten worden uitgerust met remschijven aan de voorzijde die minimaal 254 mm in diameter en nieuw 21 mm dik zijn; Auto’s met velgmaten 15” en groter moeten worden uitgerust met remschijven aan de voorzijde die minimaal 285 mm in diameter en nieuw 24 mm dik zijn; Auto’s met een cilinderinhoud van meer dan 2500 cm3 moeten worden uitgerust met remschijven aan de voorzijde die minimaal 320 mm in diameter en nieuw 28 mm dik zijn. Alle auto’s moeten voorzien zijn van remklauwen die passen bij de minimaal opgegeven maat remschijf.

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 11:36
door MartijnB
Ik dank u Bastiaan :lol:

Jij weet het beter te vinden dan ik aangezien je de regels mee hebt helpen schrijven voor de HM klasse 8)

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 11:47
door briljant
Maar deelnemers weten toch dat ze al die informatie op de KNAF site kunnen vinden. :roll: :lol:

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 11:54
door MartijnB
briljant schreef:Maar deelnemers weten toch dat ze al die informatie op de KNAF site kunnen vinden. :roll: :lol:


Sorry ik kijk altijd bij de ASAF VAS en RACB :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 12:00
door briljant
Je wordt nog een echte Belg.

Sorry aan alle Belgen hiervoor. :wink: :lol:

BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 12:09
door MartijnB
Mwah....
Sulingen bevalt me ook prima hoor Bastiaan

Wellicht dat ik dit jaar wat meer in Duitsland meepak na de Vechtdal

keuring DV 5

BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2012 13:24
door Hans Poortman
Keuring DV 5
Mochten er nog auto zijn die Hardenberg rally willen rijden in Dv5 en je auto is
nog niet voorgekeurd meld je dan snel aan bij knaf@lifra.nl dit is laatste mogelijkheid voor Hardenberg.

BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 14:48
door Hans Poortman