Groep 2

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor jeroensprint » do aug 25, 2011 22:48

ceesford schreef:..... de oude grp2 met gewijzigde ophanging in grp 4 werd geplaatst en niet tegen de escorts op kon....

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


Dat is natuurlijk wel heel makkelijk. Als er 50% van de deelnemende Triumphs uitviel finishde er iets met nog maar 2 wielen. Als er 50% van de Escorts uitviel had je er nog steeds 40 over. :lol:

En Jos, er scheurde wel meer aan die auto's. Twee maand geleden met m'n dagelijkse Dolomite over een drempel en tijdens de landing een vreemd geluid. Links het achterwiel buiten de verbreder en rechts ergens vast in het binnenscherm......

Het scheuren van de blokken is helemaal onder controle. Een betrouwbare 180-190 aan de achterwielen gaat al jaren goed. Als iemand geïnterresseerd is in een beetje Triumph 16v historie meld ie het maar en dan plaats ik het wel. Vroeger werden de Triumph competitie motoren opgebouwd met de beste standaard productie onderdelen(lees: minst slecht) die een paar bewerkinkjes kregen maar ze hadden het vroeger helemaal niet voor elkaar. Bijvoorbeeld difjes gingen kapot omdat het te duur was om ze regelamatig te vervangen. Als ie na een RAC niet teveel geluid maakte kon ie nog wel een rally mee. :(

Een straat Sprint van mij (helaas nu een beetje voorschade) heeft 139 aan de wielen, een geheel standaard motor, nokkens en carbs. Een nette gewone komt niet boven de 110. Alleen door het goed in elkaar zetten van zo'n motor en dat kan al gauw veel beter dan het fabrieks product, geeft 30pk winst. Alleen door het ongelukkig inelkaarzetten en productie van ongeïnterresseerd personeel van British Ellend hadden deze auto's een slechte reputatie. Het idee en ontwerp van deze 16v was goed alleen de uitvoering wat minder.

Jeroen
Avatar gebruiker
jeroensprint
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di aug 23, 2011 23:36
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor jos kerremans » vr aug 26, 2011 16:17

Gebruikten ze later geen aangepast Saab onderblok ?
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor jeroensprint » vr aug 26, 2011 20:00

Hallo Jos,

Nee. Het gietstuk werd later voor de rallysport gemaakt van chrome mobyleen. Eigenlijk ontwikkeld voor de nieuwe rally TR7 Sprint maar gelijk ook maar voor de rally Dolomite. Bleven die ook wat langer heel.

Het gebruik van Saab motoren is een ander verhaal:

http://www.saabrally.com/forums/viewtop ... 35&start=0

Jeroen
Avatar gebruiker
jeroensprint
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di aug 23, 2011 23:36
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Mark Verhoeven » vr aug 26, 2011 21:55

Grappig!

P.S. Hebben die Saab motoren ook geen gelijke cilinderafstand??? :shock:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor ceesford » za aug 27, 2011 17:12

Jeroen : je laat je opnaaien ! was als grapje :D bedoeld !

veel succes met de opbouw gewenst !
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor jeroensprint » zo aug 28, 2011 14:19

ceesford schreef:Jeroen : je laat je opnaaien ! was als grapje :D bedoeld !

veel succes met de opbouw gewenst !


Hallo Cees, diegene die mij kan opnaaien moet nog geboren worden. Ook jij moet de reacties van iemand die serieus overweegt met een Dolomite te gaan rallyrijden niet al te serieus nemen.. :wink:

Jeroen
Avatar gebruiker
jeroensprint
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di aug 23, 2011 23:36
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor jeroensprint » zo aug 28, 2011 14:24

Mark Verhoeven schreef:Grappig!

P.S. Hebben die Saab motoren ook geen gelijke cilinderafstand??? :shock:


Saabs hebben na de Ford v4 Triumph motoren voor de 99 gebruikt. Die motor hebben ze na een jaar of 4 verbeterd en dat was de basis voor de 16v EMS turbo geworden. De ongewijzigde Triumph motor zat in de 99 van 1967 tot 1971.

Jeroen
Avatar gebruiker
jeroensprint
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di aug 23, 2011 23:36
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor jos kerremans » zo aug 28, 2011 19:19

jeroensprint schreef:
Mark Verhoeven schreef:Grappig!

P.S. Hebben die Saab motoren ook geen gelijke cilinderafstand??? :shock:


Saabs hebben na de Ford v4 Triumph motoren voor de 99 gebruikt. Die motor hebben ze na een jaar of 4 verbeterd en dat was de basis voor de 16v EMS turbo geworden. De ongewijzigde Triumph motor zat in de 99 van 1967 tot 1971.

Jeroen


Kijk :idea: Weer iets wijzer geworden :lol:
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor mantaboy » ma aug 29, 2011 7:52

Ook dat EMS al veel langer met turbo's bezig is dan ik dacht. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor jeroensprint » ma aug 29, 2011 20:00

Wat een Dolomite topic allemaal niet voor'n info kan brengen. By the way, al 14 post off topic!!!!!

Jeroen
Avatar gebruiker
jeroensprint
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di aug 23, 2011 23:36
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor jeroensprint » vr sep 02, 2011 11:56

Iemand een Knaf jaarboek van 1993 over? In de buurt van Nijverdal om gedeeltelijk te kopieeren?

Jeroen
Avatar gebruiker
jeroensprint
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di aug 23, 2011 23:36
Woonplaats: Nijverdal

Vorige

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast