Pagina 1 van 1

Homologatie/HTP voor Fiat met non-period motor

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 20:29
door Henk Jan Vroom
Ik heb een Fiat uit 1971 die gebruikt is als race auto en in zijn vorige carrière nogal wat modificaties heeft ondergaan die niet "period" zijn. Hij voldoet wel ruimschoots aan de veiligheidseisen. Bestaat de mogelijkheid dat ik toch kan deelnemen aan (historische) rallies, en zo ja welke papieren moet ik daarvoor meebrengen, zoals bijvoorbeeld een Hist Techn Paspoort?

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 20:43
door Ton Van Spanje
Henk Jan

Hier zitten meer "moderne" mensen. Je kunt je licht beter opsteken bij de Fehac, DHRC, etc.

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 21:02
door jos kerremans
Wat voor fiat ?

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 22:10
door Mark Verhoeven
Volgens mij mag zo'n beetje alles met oudere auto's... :roll: :wink:

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 23:55
door jeroensprint
Mark Verhoeven schreef:Volgens mij mag zo'n beetje alles met oudere auto's... :roll: :wink:


Zou ik niet direct vanuit gaan. De knaf is nog aan het "overleggen"over mijn toekomstige auto. De Fia is negatief over de toen (1975) legale constructies nu te gebruiken.

Jeroen

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 10:53
door Mark Verhoeven
Ik ga daar ook niet van uit, ik constateer alleen maar... :wink:

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 12:04
door Henk Jan Vroom
jeroensprint schreef:
Mark Verhoeven schreef:Volgens mij mag zo'n beetje alles met oudere auto's... :roll: :wink:


Zou ik niet direct vanuit gaan. De knaf is nog aan het "overleggen"over mijn toekomstige auto. De Fia is negatief over de toen (1975) legale constructies nu te gebruiken.

Jeroen


Dus jij hebt je auto aan de KNAF voorgelegd, om een HTP te verkrijgen?
Hoe doe je dat?
Mijn auto is overigens een Fiat 125 met een Ritmo motor en moderne remmerij.

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 14:05
door jeroensprint
Jouw Fiat zal ongetwijfeld in de nieuwe klasse HM kunnen gaan rijden maar niet in de "normale" H klasse. In die klasse moet je gewoon aan de homologatie en de annex j van toen voldoen. Ik weet niet de regels en regelementen van de nieuwe HM maar ik denk dat het zoiets is voor jouw auto, niet geheel period en gehomologeerd.

Voor vragen aan de KNAF kun je ze gewoon mailen.

Jeroen

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 14:34
door Götz
Mark Verhoeven schreef:Volgens mij mag zo'n beetje alles met oudere auto's... :roll: :wink:


Als dat eens waar zou zijn.......

Kijk uit. Hangt sterk af wat voor rally's je wilt rijden. Wil je bv aan Ieper Historic (Europees kampioenschap) mee doen dan moet je auto conform de toenmalige homologatie zijn of indien daar onduidelijkheid over bestaat moet je foto's overleggen dat er zo gereden is. FIA paspoort is ook vaak verplicht. Bij niet wedstrijden niet tellend voor een Europees kampioenschap knijpt men nog weleens een oogje dicht. Klasse HM zou dus een optie kunnen zijn.

Succes ermee

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 16:56
door Henk Jan Vroom
Allemaal hartelijk dank voor jullie bijdragen!
Ik ga ermee aan de slag en sta altijd open voor suggesties.

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 18:51
door Mark Verhoeven
Götz schreef:
Mark Verhoeven schreef:Volgens mij mag zo'n beetje alles met oudere auto's... :roll: :wink:


Als dat eens waar zou zijn.......

Kijk uit. Hangt sterk af wat voor rally's je wilt rijden. Wil je bv aan Ieper Historic (Europees kampioenschap) mee doen dan moet je auto conform de toenmalige homologatie zijn of indien daar onduidelijkheid over bestaat moet je foto's overleggen dat er zo gereden is. FIA paspoort is ook vaak verplicht. Bij niet wedstrijden niet tellend voor een Europees kampioenschap knijpt men nog weleens een oogje dicht. Klasse HM zou dus een optie kunnen zijn.

Succes ermee


Sorry Götz, ik ben even rally's buiten NL vergeten...