BMW E36 M3 Divisie 3 H16 of Div 5 S20/21?

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: BMW E36 M3 Divisie 3 H16 of Div 5 S20/21?

Berichtdoor Dox » vr jan 17, 2014 11:52

Willowstreet schreef:Ik weet niet hoe deze auto is gehomologeerd, maar ben bang dat het niet mag (Toelating in S21 alleen op basis van uitgehomologeerde auto’s en niet langer op basis van niet-gehomologeerde auto’s)

Wel las ik dat bestaande S21 auto's worden gedoogd alleen was de 1Mcoupe vorige jaar nog Div5 S20

Dat is natuurlijk leuk omschreven.. De S21 is in zijn totaliteit nieuw, er zijn dus geen bestaande S21 auto's.


Waarschijnlijk weet je het al, maar voor de zekerheid: Houd er rekening mee dat er regels zijn/komen over welke rally ervaring nodig is om te mogen starten in S21 auto's. Net als voor de GT's en WRC's.

Kun je aangeven waar deze regels geschreven staan? Als je de presentatie van Rally Club Holland (RCH) bedoelt vraag ik me af in hoeverre dit als waarheid moeten en mogen aannemen. RCH is mijn inziens geen partij welke invloed heeft (of zou mogen hebben) in het reglement?
Dox
 
Berichten: 25
Geregistreerd: vr aug 27, 2010 18:49
Woonplaats: Sprundel

Re: BMW E36 M3 Divisie 3 H16 of Div 5 S20/21?

Berichtdoor Hans Poortman » vr jan 17, 2014 12:25

Dox schreef:
Willowstreet schreef:Ik weet niet hoe deze auto is gehomologeerd, maar ben bang dat het niet mag (Toelating in S21 alleen op basis van uitgehomologeerde auto’s en niet langer op basis van niet-gehomologeerde auto’s)

Wel las ik dat bestaande S21 auto's worden gedoogd alleen was de 1Mcoupe vorige jaar nog Div5 S20

Dat is natuurlijk leuk omschreven.. De S21 is in zijn totaliteit nieuw, er zijn dus geen bestaande S21 auto's.


Waarschijnlijk weet je het al, maar voor de zekerheid: Houd er rekening mee dat er regels zijn/komen over welke rally ervaring nodig is om te mogen starten in S21 auto's. Net als voor de GT's en WRC's.

Kun je aangeven waar deze regels geschreven staan? Als je de presentatie van Rally Club Holland (RCH) bedoelt vraag ik me af in hoeverre dit als waarheid moeten en mogen aannemen. RCH is mijn inziens geen partij welke invloed heeft (of zou mogen hebben) in het reglement?

waarom niet.
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Re: BMW E36 M3 Divisie 3 H16 of Div 5 S20/21?

Berichtdoor Dox » vr jan 17, 2014 13:20

Volgens mij is het reglement iets wat afkomstig moet zijn vanuit de KNAF/BSR. Dat RCH uit het belang van rijders en navigatoren in contact treedt met de KNAF/BSR om hetgeen zij aan reglementen uitgeven kan ik begrijpen en is natuurlijk alleen maar goed.

Wat ik nu opvallend vind en met mijn stelling bedoel is dat er, in een presentatie van RCH, zaken naar voren komen welke reglementair (nog) niet omschreven staan. Hiermee doel ik op de regels welke mogelijk nog komen om te mogen starten in S21 auto's. Dit wordt door velen als waarheid aangenomen en het zal zeker op enige waarheid berust zijn maar tot nu toe staat e.a. nog niet dusdanig omschreven in één van de officiële stukken.
Dox
 
Berichten: 25
Geregistreerd: vr aug 27, 2010 18:49
Woonplaats: Sprundel

Re: BMW E36 M3 Divisie 3 H16 of Div 5 S20/21?

Berichtdoor Willowstreet » vr jan 17, 2014 13:45

Bijlage XII Groep S: Algemene en technische bepalingen.
Met ingang van 15 januari 2014 wordt deze bijlage in zijn geheel, door middel van bulletin 01-2014, vervangen door:

Bijlage XII: Groep S: Algemene en technische bepalingen revisie 01.

http://www.knaf.nl/rally/nieuws/belangr ... -2014.aspx

Dat het gedoogd wordt etc. komt inderdaad van de RCH af.
Willowstreet
 
Berichten: 25
Geregistreerd: wo jan 08, 2014 8:54

Re: BMW E36 M3 Divisie 3 H16 of Div 5 S20/21?

Berichtdoor mmrizio » zo jan 19, 2014 12:19

Dox schreef:
Willowstreet schreef:
Waarschijnlijk weet je het al, maar voor de zekerheid: Houd er rekening mee dat er regels zijn/komen over welke rally ervaring nodig is om te mogen starten in S21 auto's. Net als voor de GT's en WRC's.

Kun je aangeven waar deze regels geschreven staan? Als je de presentatie van Rally Club Holland (RCH) bedoelt vraag ik me af in hoeverre dit als waarheid moeten en mogen aannemen. RCH is mijn inziens geen partij welke invloed heeft (of zou mogen hebben) in het reglement?


Ik doel inderdaad op de uitspraken die gedaan zijn tijdens de door RCH georganiseerde middag, in de presentatie van Theo van Teijlingen van de KNAF (dus niet RCH zelf).
http://www.rallyclubholland.nl/userdata ... menten.pdf

Ik ga er vanuit dat het ook in de reglementen zo is omschreven.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: BMW E36 M3 Divisie 3 H16 of Div 5 S20/21?

Berichtdoor kees-peugeot » ma jan 20, 2014 0:06

Willowstreet schreef:Bijlage XII Groep S: Algemene en technische bepalingen.
Met ingang van 15 januari 2014 wordt deze bijlage in zijn geheel, door middel van bulletin 01-2014, vervangen door:

Bijlage XII: Groep S: Algemene en technische bepalingen revisie 01.

http://www.knaf.nl/rally/nieuws/belangr ... -2014.aspx

Dat het gedoogd wordt etc. komt inderdaad van de RCH af.


Uit bovenstaande link:
3.  AANTAL ZITPLAATSEN 
  Groep‐S auto’s moeten tenminste vier zitplaatsen hebben.

Dus 4 racestoelen monteren: wie neem je dan nog meer mee, naast je navigator........... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Rally is not a crime
Avatar gebruiker
kees-peugeot
 
Berichten: 24
Geregistreerd: ma dec 19, 2011 23:33
Woonplaats: Bergentheim

Re: BMW E36 M3 Divisie 3 H16 of Div 5 S20/21?

Berichtdoor MartijnB » ma jan 20, 2014 10:44

RCH kan wel degelijk invloed hebben op een regelement overigens.

RCH is bedoeld als een adviserend orgaan richting KNAF/BSR.

Daarom is het ook altijd handig om lid te zijn van het RCH
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Re: BMW E36 M3 Divisie 3 H16 of Div 5 S20/21?

Berichtdoor MartijnB » ma jan 20, 2014 10:45

MartijnB schreef:RCH kan wel degelijk invloed hebben op een regelement overigens.

RCH is bedoeld als een adviserend orgaan richting KNAF/BSR.

Daarom is het ook altijd handig om lid te zijn van het RCH


Daarnaast word jaarlijks in samenwerking met het RCH de nieuwe regelemeten gepresenteerd door Theo v Teijlingen.
Die presentatie mag je dus voor 100% volledig als waarheid zien.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Vorige

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast