Beste rallygame voor de PC en beste stuurwiel voor de PC?

Alles over rally & race games

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Beste rallygame voor de PC en beste stuurwiel voor de PC?

Berichtdoor Leek » vr okt 28, 2005 13:01

Hier een leek in de rallysport,

Ik heb afgelopen weken Colin McRae rally 2005 demo voor de PC gepeelt en er enthousiast over geraakt. :D
En nu had ik hier een aantal vraagjes over is dat het beste spel wat er is of zijn de vorige series beter, of andere race games beter zoals Richard Burns rally?
De besturing via het toetsenbord vind ik ook niet echt wat is een stuurwiel een goed alternatief en wie weet wat een goed stuurwiel is?
Moet ik dan aan Logitech of Trust denken?

Alvast bedankt,
Leek
Leek
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 12:45
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor gisissi » vr okt 28, 2005 13:40

RBR is de betere game. De meer realistische simulatie. Daardoor echter ook veel lastiger om te doen. Voor een middagje virtuele gameplezier kies ik daarom regelmatig voor CMR. Grafisch ook prima voor elkaar en iets eenvoudiger. CMR 5 is in mijn optiek wel de beste van de serie.

Ik gebruik overigens gewoon het toetsenbord/gamecontroller.

Er zijn trouwens al de nodige topics geweest omtrent rallysims. Even zoeken zal je de nodige info verschaffen.
gisissi
 
Berichten: 114
Geregistreerd: zo sep 12, 2004 9:52

Berichtdoor JoostS » vr okt 28, 2005 14:02

Absoluut Richard Burns Rally, lag pas voor € 5,- in een meeneembak bij de Intertoys volgens mij. Echt perfecte game!

Hier thuis hebben we een Microsoft Sidewinder Force Feedback stuur, werkt na 4 jaar nog steeds prima. En is tegenwoordig ook niet super duur meer.
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Wolter » vr okt 28, 2005 16:23

Richard Burns Rally staat bij mij met stip op nr. 1! Ik had toen hij net uit was al wel een kopietje gespeeld, maar ik heb hem eergisteren gekocht voor €5,99 bij de Free Record Shop.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor kraats » vr okt 28, 2005 16:45

Ik denk dat Richard Burns Rally inderdaad verweg het meest realistisch is. Maar om je even lekker in het zweet te sturen is CMR05, in combinatie met een hele oude Logitech Wingman Formula Force GP met oneigenlijke drivers, geweldig. :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor StevenK » vr okt 28, 2005 17:00

Afaik is de Act Labs Force RS nog steeds het beste stuurtje ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor MichSTI » wo nov 30, 2005 18:51

Ik heb zo'n brak medionstuurtje van de aldi.. Zit geen Y-as op :S Heel vervelend, vooral in RBR, met die rallyschool..
Avatar gebruiker
MichSTI
 
Berichten: 137
Geregistreerd: di sep 14, 2004 13:22

Berichtdoor Kevin Abbring » wo nov 30, 2005 19:08

Wolter schreef:Richard Burns Rally staat bij mij met stip op nr. 1! Ik had toen hij net uit was al wel een kopietje gespeeld, maar ik heb hem eergisteren gekocht voor €5,99 bij de Free Record Shop.


zeker mee eens! RBR is vooral heel realistisch qua rijgedrag! En zeker veel beter dan Collin Mcrae rally '05 vind ik. Ik heb dan wel een PS2 maar dat zal niet veel verschillen als je met het zelfde stuur speelt.

Ook kan ik logitech aanraden! Ik heb voor de PS2 al een tijdje een stuur van logitech, super ding! En sinds kort een nieuw stuur van logitech met een stuuruitslag van 900 graden. 2 1/2 maal rond van links naar rechts)Maar volgens mij kun je deze stuurwielen ook gewoon op pc bespelen, want het gaat gewoon via een USB poort.

Wat is trouwens jullie tijd met RBR kp 4 van GB?? :D
Avatar gebruiker
Kevin Abbring
 
Berichten: 49
Geregistreerd: do jun 02, 2005 12:50
Woonplaats: Son

Berichtdoor Jan » wo nov 30, 2005 19:18

Kevin Abbring schreef:
Wolter schreef:Richard Burns Rally staat bij mij met stip op nr. 1! Ik had toen hij net uit was al wel een kopietje gespeeld, maar ik heb hem eergisteren gekocht voor €5,99 bij de Free Record Shop.


zeker mee eens! RBR is vooral heel realistisch qua rijgedrag! En zeker veel beter dan Collin Mcrae rally '05 vind ik. Ik heb dan wel een PS2 maar dat zal niet veel verschillen als je met het zelfde stuur speelt.

Ook kan ik logitech aanraden! Ik heb voor de PS2 al een tijdje een stuur van logitech, super ding! En sinds kort een nieuw stuur van logitech met een stuuruitslag van 900 graden. 2 1/2 maal rond van links naar rechts)Maar volgens mij kun je deze stuurwielen ook gewoon op pc bespelen, want het gaat gewoon via een USB poort. Wat is trouwens jullie tijd met RBR kp 4 van GB?? :D


Dat jullie geen playseat hebben :!: :D

Ik ga bijna elke week naar Bartje om te playseaten vrijdag avond :wink: echt geweldig, met WRC 4, maar dan hebben we het dus over de playstation en niet over de PC...
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor Kevin Abbring » wo nov 30, 2005 19:20

Jan schreef:
Kevin Abbring schreef:
Wolter schreef:Richard Burns Rally staat bij mij met stip op nr. 1! Ik had toen hij net uit was al wel een kopietje gespeeld, maar ik heb hem eergisteren gekocht voor €5,99 bij de Free Record Shop.


zeker mee eens! RBR is vooral heel realistisch qua rijgedrag! En zeker veel beter dan Collin Mcrae rally '05 vind ik. Ik heb dan wel een PS2 maar dat zal niet veel verschillen als je met het zelfde stuur speelt.

Ook kan ik logitech aanraden! Ik heb voor de PS2 al een tijdje een stuur van logitech, super ding! En sinds kort een nieuw stuur van logitech met een stuuruitslag van 900 graden. 2 1/2 maal rond van links naar rechts)Maar volgens mij kun je deze stuurwielen ook gewoon op pc bespelen, want het gaat gewoon via een USB poort. Wat is trouwens jullie tijd met RBR kp 4 van GB?? :D


Dat jullie geen playseat hebben :!: :D

Ik ga bijna elke week naar Bartje om te playseaten vrijdag avond :wink: echt geweldig, met WRC 4, maar dan hebben we het dus over de playstation en niet over de PC...


wie zegt dat ik die niet heb........... :D :D :D
Avatar gebruiker
Kevin Abbring
 
Berichten: 49
Geregistreerd: do jun 02, 2005 12:50
Woonplaats: Son

Berichtdoor Kevin Abbring » wo nov 30, 2005 19:22

je moet iets als je geen rijbewijs hebt :wink:

alleen heb ik geen wrc 4. Wel RBR. maar met welk stuur doen jullie dat?
Avatar gebruiker
Kevin Abbring
 
Berichten: 49
Geregistreerd: do jun 02, 2005 12:50
Woonplaats: Son

Berichtdoor Wolter » wo nov 30, 2005 19:29

Kevin Abbring schreef:je moet iets als je geen rijbewijs hebt :wink:

alleen heb ik geen wrc 4. Wel RBR. maar met welk stuur doen jullie dat?

Toetsenbord :D .. stuur is zeker leuk, maar ik heb er geen en als ik er eentje leen van een vriend ben ik al snel zo'n 4-5 sec. per proef langzamer.

Dat stuurtje is trouwens een logitech. (vraag me niet welk type)
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Kevin Abbring » wo nov 30, 2005 19:34

Wolter schreef:
Kevin Abbring schreef:je moet iets als je geen rijbewijs hebt :wink:

alleen heb ik geen wrc 4. Wel RBR. maar met welk stuur doen jullie dat?

Toetsenbord :D .. stuur is zeker leuk, maar ik heb er geen en als ik er eentje leen van een vriend ben ik al snel zo'n 4-5 sec. per proef langzamer.

Dat stuurtje is trouwens een logitech. (vraag me niet welk type)


ow oke. Nou ik zou het niet kunnen met zo'n toetsengeval :D

wat is je tijd bij kp 4 van GB? (RBR)
Avatar gebruiker
Kevin Abbring
 
Berichten: 49
Geregistreerd: do jun 02, 2005 12:50
Woonplaats: Son

Berichtdoor Wolter » wo nov 30, 2005 19:40

Kevin Abbring schreef:
Wolter schreef:
Kevin Abbring schreef:je moet iets als je geen rijbewijs hebt :wink:

alleen heb ik geen wrc 4. Wel RBR. maar met welk stuur doen jullie dat?

Toetsenbord :D .. stuur is zeker leuk, maar ik heb er geen en als ik er eentje leen van een vriend ben ik al snel zo'n 4-5 sec. per proef langzamer.

Dat stuurtje is trouwens een logitech. (vraag me niet welk type)


ow oke. Nou ik zou het niet kunnen met zo'n toetsengeval :D

wat is je tijd bij kp 4 van GB? (RBR)

Zal 'm straks even spelen, ben nu nog even bezig met studie. :wink: Welke auto wil je dat ik rij?
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Kevin Abbring » wo nov 30, 2005 19:58

Wolter schreef:
Kevin Abbring schreef:
Wolter schreef:
Kevin Abbring schreef:je moet iets als je geen rijbewijs hebt :wink:

alleen heb ik geen wrc 4. Wel RBR. maar met welk stuur doen jullie dat?

Toetsenbord :D .. stuur is zeker leuk, maar ik heb er geen en als ik er eentje leen van een vriend ben ik al snel zo'n 4-5 sec. per proef langzamer.

Dat stuurtje is trouwens een logitech. (vraag me niet welk type)


ow oke. Nou ik zou het niet kunnen met zo'n toetsengeval :D

wat is je tijd bij kp 4 van GB? (RBR)

Zal 'm straks even spelen, ben nu nog even bezig met studie. :wink: Welke auto wil je dat ik rij?


de corolla uiteraard! niet die rover :wink:
It's more than just driving...
Avatar gebruiker
Kevin Abbring
 
Berichten: 49
Geregistreerd: do jun 02, 2005 12:50
Woonplaats: Son

Volgende

Keer terug naar Games

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten