Colin McRae Rally Dirt 1 en 2 EN 3

Alles over rally & race games

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor erikjan » di jul 26, 2011 8:52

gisteravond het spel uitgespeeld, de finale in het 4e seizoen gewonnen...

inmiddels heb ik trouwens ruim 1300 kilometer gereden, volgens de history van het spel...

echt alles wordt hier opgeslagen, zoals je gemiddelde snelheid, het aantal koprollen, het aantal proeven (iets van 250 in mijn geval), overwinningen, podia, you name it.

inmiddels ben ik weer opnieuw begonnen ;-)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor erikjan » do jul 28, 2011 13:16

nieuwe DLC is sinds 27/7 beschikbaar: rallycross in het centrum van Tokyo, compleet met neonverlichting.

helemaal perfect is het wegdek: los zand op verharde ondergrond, erg realistisch en daardoor misschien nog wel leuker dan het rallycrossparcours in de haven van Monaco.
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor JosWRX » ma aug 01, 2011 23:45

erikjan schreef:mijn ergernis van Dirt3; al dat kermisgedoe met Gymkhana...


Och, best leuk om af en toe even tussendoor te doen. Beetje spelevaren en de opgedane ervaring is af en toe ook best handig.
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor erikjan » di aug 02, 2011 7:23

inmiddels vind ik een aantal onderdelen avn Gymkhana best leuk om te doen ;-)

hoogtepuntje van gisteravond: rally Monte Carlo met een Lancia Stratos 8)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor BNS206 » ma okt 17, 2011 20:36

Ongegeneerde kick van dit topic, maar ik wist helemaal niet dat dit subforum er was :P. Ik zal ook eens mijn licht werpen over de Dirt serie.

Ik heb deel 1 en 3, en laat ik eens bij 3 beginnen.

Dirt 3 is echt een goed rallyspel. Grafisch gezien krijg ik de indruk dat het de potentie van de Xbox360 goed benut. De presentatie van het hele spel is ook verzorgd (in het menu komt de auto waarmee je net gereden hebt voorbij crossen bijv.).
Het geluid is tot nu toe het beste wat ik ooit in een rallyspel heb gehoord, en ik vind het geluid bij dit genre zeer belangrijk. De Fiesta en de Impreza klinken zoals ze horen te klinken en ook de omgevingsgeluiden zijn dik in orde ('OOOOH' van het publiek als je een boom ramt).
Dit spel heeft genoeg variatie om er lang mee bezig te zijn. Naast de rally heb je de inmiddels bekende modi Trailblazer, RallyX, Landrush etc. Gave toevoeging zijn de nachtproeven!
Wat ik wel jammer vind is dat er maar 4 venues zijn om te rijden. Dit is echt te weinig. Er zijn weliswaar genoeg verschillende proeven, maar ik had liever gezien dat er meer verschillende landen waren waar je kunt rijden.
Daarnaast erger ik me ook een beetje aan het 'hey-dude-Travis- Pastrana' en 'yo-amigo-Ken-Block' gehalte. Dat gedoe met die Gymkhana is een onvervalst staaltje zelfverheerlijking van laatstgenoemde. Als het kon sloeg ik deze variant altijd over.
Grootste misser van Codemasters is nog wel het gebrek aan afstellingsmogelijkheden. Je kunt volgens mij maar 6 verschillende aspecten afstellen in 5 verschillende gradaties. Dit had echt uitgebreider gemoeten. Ook heb je er een 'wonder-mechanic' rondlopen die automatisch de opgelopen schade, hoe ernstig ook, na elke proef direct repareert.
Het is wel duidelijk dat Codemasters met Dirt 3 een groter publiek wil raken. Het is meer mainstream geworden en dat is ook wel begrijpelijk. Al met al een prima game, maar ik vind Dirt 1 beter.

Dirt 1 is meer hardcore, ondanks het feit dat er naast de gewone rallymodus andere modi aanwezig zijn. Natuurlijk zijn die andere modi een welkome afwisseling, maar de kracht van dit spel zit hem in het rallydeel.
Om te beginnen zijn er de zeer uitgebreide afstellingsmogelijkheden. Die gaan heel ver en zijn ook uitstekend waarneembaar. Een auto afstellen voor een proef neemt zeker 10 minuten in beslag en zorgt daarom voor een goede diepgang. Daarnaast moet je tijdens een kampioenschap je auto managen in die zin dat je om de twee proeven de opgelopen schade van een proef moet repareren. Hier heb je een bepaald tijdsbestek voor, en het komt vaak genoeg voor dat je niet alles kunt fixen. Je zult begrijpen dat je dan goed moet nadenken over wat je doet.
De afwisseling in rallyvenues is ook prima. Duitsland heeft bijv. veel nat asfalt, terwijl Australië alleen maar kurkdroog gravel heeft. Je co-rijder kan je ook voor een proef van waardevolle informatie voorzien.
Grafisch gezien is dit geen Dirt 3, maar het het ziet er alsnog prima uit!

Al met al zijn het beide goede games, maar Dirt 1 is meer voor als je echt diep wil gaan in rallyrijden.

Dirt 1 kost tegenwoordig weinig meer. Als je deel 2 of 3 kan waarderen en je hebt deel 1 niet, is dit absoluut een aanrader!
BNS206
 
Berichten: 75
Geregistreerd: za nov 06, 2010 12:54
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor BNS206 » do okt 20, 2011 17:18

Schjnbaar mag ik hier geen ander topic over opstarten, maar dat weet ik niet. Dan ga ik hier verder, geen idee wat ik verkeerd heb gedaan...
Even wat wereldrecords van Dirt 3 die ik op youtube heb gezet...

http://www.youtube.com/watch?v=G3k6uxnPX2Q

http://www.youtube.com/watch?v=HOHDIGdM ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=7KpXHRzi ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=lTwpPewi ... re=related
BNS206
 
Berichten: 75
Geregistreerd: za nov 06, 2010 12:54
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor Holkers » do okt 20, 2011 17:31

BNS206 schreef:Schjnbaar mag ik hier geen ander topic over opstarten, maar dat weet ik niet. Dan ga ik hier verder, geen idee wat ik verkeerd heb gedaan...


Vraag en antwoord in dezelfde quote. Als er al een topic voor is, waarom een nieuw openen ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor BNS206 » do okt 20, 2011 17:40

Ja oke nu snap ik het. Vond het al vreemd dat dat topic ineens op slot zat zonder mededeling van de mod :P.

Maar dit is zo'n algemeen topic met zo'n algemene titel. Hopen dat mensen dit een beetje gaan lezen want ik vind het wel leuk om over wereldrecords op bepaalde tracks te praten :P
BNS206
 
Berichten: 75
Geregistreerd: za nov 06, 2010 12:54
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor Holkers » do okt 20, 2011 17:50

Luie mods die op de bank zitten met hun benen hoog die met hun telefoon in de handen op slotjes drukken nog wel aan kunnen, maar voor een uitleg eerst overeind moeten komen, naar boven moeten lopen en rs.nl moeten opstarten ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor BNS206 » do okt 20, 2011 21:25

Jullie doen goed werk! En dat zo in je vrij tijd :P, zonder er een cent voor te krijgen, zijn er niet veel die dat doen 8)
BNS206
 
Berichten: 75
Geregistreerd: za nov 06, 2010 12:54
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor Jorick » vr okt 21, 2011 12:37

Ik speel DiRT 3 op de PS3! Echt een super gaaf spel, als je het mij vraagt.

Is het misschien een idee om hier allemaal je accountnaam neer te zetten?

Het lijkt me veel leuker om tegen NEDERLANDERS en forumleden te rijden.
Ik hoop dat er veel mensen zijn, die er ook zo over denken en hun accountnaam bij deze lijst voegen.

Playstation 3 - DiRT 3 - Online

- KolmanSport
- faborate
- kampie86
- Presser-ltd
- PB1912
- Rallybeer
- Bunte46
Laatst bijgewerkt door Jorick op ma okt 31, 2011 16:13, in totaal 4 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Jorick
 
Berichten: 796
Geregistreerd: vr maart 05, 2010 17:10
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Faborate » vr okt 21, 2011 12:54

Jorick schreef:Ik speel DiRT 3 op de PS3! Echt een super gaaf spel, als je het mij vraagt.

Is het misschien een idee om hier allemaal je accountnaam neer te zetten?

Het lijkt me veel leuker om tegen NEDERLANDERS en forumleden te rijden.
Ik hoop dat er veel mensen zijn, die er ook zo over denken en hun accountnaam bij deze lijst voegen.

- KolmanSport

- faborate
Avatar gebruiker
Faborate
 
Berichten: 111
Geregistreerd: di maart 17, 2009 7:45
Woonplaats: Aan de overkant

Berichtdoor Rallycenter.nl » za okt 22, 2011 0:14

-kampie86
Afbeelding
Rallycenter.nl
 
Berichten: 145
Geregistreerd: di okt 02, 2007 21:57
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor rallyvidsreport » za okt 22, 2011 10:36

Ik heet Presser-ltd mijn lijkt het inderdaad leuk om tegen nl te rijden, misschien een idee om een toernooitje op te zetten?
Avatar gebruiker
rallyvidsreport
 
Berichten: 174
Geregistreerd: do aug 25, 2011 23:49
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor BNS206 » za okt 22, 2011 13:08

Nieuw record in Australië met Colin McRae Dirt 1. Is wel even een stukkie pittiger zeg :P

http://www.youtube.com/watch?v=2KQlm4zRttA
BNS206
 
Berichten: 75
Geregistreerd: za nov 06, 2010 12:54
Woonplaats: Hengelo

VorigeVolgende

Keer terug naar Games

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron