Virtual Dakar game 2010

Alles over rally & race games

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Virtual Dakar game 2010

Berichtdoor Cinq-Power » zo jan 03, 2010 19:42

Het draadje voor de Virtual Dakar 2010 game.

http://www.virtualrallygame.com/index.php


Ikzelf doe mee onder de naam: Cinq-Power
Op de lijst heb of had ik een 2710e plek.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor snwbrdr » zo jan 03, 2010 19:51

En even een kleine uitleg voor zover ik het zelf snap, aangezien de niet echt goed zijn in uitleggen wat ze nou eigenlijk voor spelletje gemaakt hebben...

virtualrallygame.com is een real-time spel, je start gelijk met de deelnemers aan de echte Dakar, je doet ongeveer even lang over een etappe (je hoeft alleen niet de hele tijd geconcentreerd achter het stuur te zitten, je zet alleen waypoints neer en past je snelheid/bandenspanning zo af en toe aan. Dan heb e weer genoeg tijd voor pauze (of werk).
Eénmaal aangekomen moeten je vehikel en rijder op krachten komen in het bivak, wat jezelf ook inpland.
De volgende dag kan je vanaf half 8 of 8 uur de waypoints plaatsen voor de nieuwe stage die dan om 10:00 uur van start gaat.

dalenbart schreef:zijn er meer mensen die meedoen aan de dakargame op http://www.virtualrallygame.com?

Zo ja, wie snapt dan helemaal de bedoeling want ik snap het niet helemaal.


Kwam er gisteravond terecht, dus ook even geprobeerd.

De uitleg is inderdaad vrij summier en schiet daardoor wel enigszins tekort, maar ik zal even vertellen wat ik heb uitgegoocheld. Ik denk dat het als volgt werkt:

Bij je auto staat een vlaggetje, als je daarop klikt kun je waypoints plaatsen om een route uit te stippelen naar de finish. Let op: bij dag 7 is er ook een verplicht wiypoint waar je langs moet.
Als gratis deelnemer heb je 5 waypoints, betaal je (mijns inziens veel te veel) geld, dan krijg je er 50.

Gelijktijdig met de echte deelnemers start je auto/motor (vandaag over een kwartiertje al), als je van tevoren geen route hebt uitgestippeld neemt hij hemelsbreed de kortste route naar de finish, dus als je een dagje niet achter de computer kunt is er nog geen man overboord.

De route die je uitstippeld zal volgens jou de snelste zijn, hierbij dien je rekening te houden dat iedere ondergrond verschillend is. Zo heb je bij 'meadow' bijvoorbeeld de minste slijtage (zowel auto als coureur) bij een snelheid van 120 km/h en een bandendruk van 3.3 bar. 'Dense forest', daar kun je maar 50 km/h en moet je de bandendruk liefst ergens tegen de 1.8 bar hebben.

Als je linksonder (onder de garmin) op het terrein klikt zie je wat meer over de terreinsoorten en ergens in de uitleg staat er per type ook bij wat de bijbehorende slijtage is.

Staat er ook nog een 0 - 100 - 200% balkje die aangeeft hoeveel inzet je coureur toont. Let op dat als je constant op 200% zit de slijtage aanzienlijk is en als je niet stil komt te staan met een kapotte auto/motor, dan kan ook de coureur nog oververmoeid raken en als die de teller (zie rechtsonder) op 0% heeft staan neemt hij een uur rust, of je nou vlak voor de finish zit of ergens halverwege.

Door een reload (F5) van de hele pagina te doen kun je tijdens de race nog snelheid/bandendruk en waypoints aanpassen (wel op de 'ok' knop drukken). Pas op dat als je waypoints aanpast dat je geen oude waypoints achter je laat staan want dan gaat ie een stukje terug en da's niet echt goed voor je eindtijd.

Wil je kijken hoe ik het doe dan kun je ergens in het menuutje bovenin ook mijn naam nog invullen en weet je he ver je achter ligt.. :twisted:

Aan het eind van de race kom je op het bivak aan en moet je tijd inplannen om de auto te repareren en de coureur weer in goede shape te krijgen. Je kunt hier max 3 dingen tegelijk plannen, of je moet betalen, dan krijg je meer mogelijkheden.

Nou, da's ongeveer wat ik je er van kan vertellen. Ik heb het gisteravond om een uur of elf pas ontdekt, dus als ik dingen fout heb, sorry, en verbeter mij.

Succes!

Oh ja: mijn naam is, net als in dit forum: snwbrdr.
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
Avatar gebruiker
snwbrdr
 
Berichten: 430
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 19:15
Woonplaats: Ruinerwold

Berichtdoor Cinq-Power » zo jan 03, 2010 19:57

Je hoeft niet telkens op F5 te drukken.

Rechts boven de kaart zit een knop met 2 pijltjes erop.

Druk daarop en elke 10 minuten wordt de pagina ververst en zie je of je plekken gestegen of gezakt bent.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor snwbrdr » ma jan 04, 2010 18:03

Gisteren als 708e over de finish, alles in het bivak ingesteld zodat ik met zowel auto als persona 100% fit aan de start kon beginnen. Da's dus niet helemaal gegaan zoals de bedoeling was. Vanochtend, toen ik na enig gepruts een werkende Firefox portable met Flash plugin aan het werk had op mijn werk (is lastig dingen installeren zonder admin-rechten..) En ik uiteindelijk 5 minuten voor de start alsnog in kon loggen bleek mijn auto op zo'n 96 % te zitten, maar mijn persoontje op amper 80%. Dus rustig van start vandaag.

Nu als 1289e gefinisht (of is dat mijn huidige positie over het hele evenement? Is natuurlijk nergens te vinden..) en heb ik de eerste opfrisser alweer te pakken. Hopelijk morgen weer 100%, dan kan ik er weer vol tegenaan in plaats van dat slome gedoe.. :)

Cinq-Power, aan je huidige stand te zien is het je niet gelukt je route op tijd uitgestippeld te hebben? Jammer.

Dalenbart, ik zie dat het met jou wel een stuk beter gegaan is dan gister. Gefeliciteerd!
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
Avatar gebruiker
snwbrdr
 
Berichten: 430
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 19:15
Woonplaats: Ruinerwold

Berichtdoor dalenbart » ma jan 04, 2010 18:58

snwbrdr schreef:Gisteren als 708e over de finish, alles in het bivak ingesteld zodat ik met zowel auto als persona 100% fit aan de start kon beginnen. Da's dus niet helemaal gegaan zoals de bedoeling was. Vanochtend, toen ik na enig gepruts een werkende Firefox portable met Flash plugin aan het werk had op mijn werk (is lastig dingen installeren zonder admin-rechten..) En ik uiteindelijk 5 minuten voor de start alsnog in kon loggen bleek mijn auto op zo'n 96 % te zitten, maar mijn persoontje op amper 80%. Dus rustig van start vandaag.

Nu als 1289e gefinisht (of is dat mijn huidige positie over het hele evenement? Is natuurlijk nergens te vinden..) en heb ik de eerste opfrisser alweer te pakken. Hopelijk morgen weer 100%, dan kan ik er weer vol tegenaan in plaats van dat slome gedoe.. :)

Cinq-Power, aan je huidige stand te zien is het je niet gelukt je route op tijd uitgestippeld te hebben? Jammer.

Dalenbart, ik zie dat het met jou wel een stuk beter gegaan is dan gister. Gefeliciteerd!


volgens mij is het de positie van de dag die 1289e want ik zal anders geen 5000e staan terwijl ik gister nog 36000e was:P

Zie dat cinq-power veel tijd verliest en dat jij me iets voor bent geweest.
Ben gelukkig allang blij dat ik heelhuids gefinishd ben want mijn auto was niet al te best met 42,5% en mijn rijder met 23,8% valt het me dus hard mee na vandaag. proberen zoveel mogelijk te herstellen en dan morgen nieuwe kansen.
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Berichtdoor dalenbart » ma jan 04, 2010 19:34

Ik zag dat 2 mensen mij wouden toevoegen als vrienden
zijn dat mensen van het forum? zo ja zou je dan pm willen sturen wnat 1tje heb ik niet kunnen toevoegen en als hij dat nog wil moet degene even een pm sturen met naam.
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Berichtdoor snwbrdr » ma jan 04, 2010 19:37

Ah ja, dat vroeg ik mij ook al af... Heb uitendelijk 0 mensen toegevoegd en nu weet ik niet meer wie dat waren, dus doe het gerust nogmaals of laat hier een berichtje achter, weten we ook direct welke forumleden dat zijn. ;)
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
Avatar gebruiker
snwbrdr
 
Berichten: 430
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 19:15
Woonplaats: Ruinerwold

Berichtdoor jord keuten » ma jan 04, 2010 20:20

Ik heb ook een aantal mensen proberen toe tevoegen.
Mijn naam is Jorteltje
Rallyfanteam "de bende rond Venray"

Afbeelding
Avatar gebruiker
jord keuten
 
Berichten: 185
Geregistreerd: di sep 25, 2007 18:41
Woonplaats: Merselo

Berichtdoor Cinq-Power » ma jan 04, 2010 20:39

Route kan inderdaad pas tussen 7.30 en 8 ingepland worden.

En aangezien mijn laptop het niet doet kan ik ook niet ff kort onderweg de route plannen.

Oftewel, ik doe een dag of 2 echt mee en tussendoor voor niks.

Zonde eigenlijk maar tis niet anders.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor CoupeetjeJr » ma jan 04, 2010 21:19

is idd wel een leuk spel ja;)
HOE DWARSER HOE MOOIER

http://www.renotuning.nl
Avatar gebruiker
CoupeetjeJr
 
Berichten: 150
Geregistreerd: zo feb 15, 2009 8:55
Woonplaats: Eefde

Berichtdoor ijsbeer » di jan 05, 2010 10:07

Ik doe ook mee ;)

ijsbeer_cccp
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor dalenbart » di jan 05, 2010 10:32

wat een pokke route.. ik ga zelf geen route instellen wnat dan weet ik haast wel zeker dat ik fout ga:P
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Berichtdoor Sevius » di jan 05, 2010 11:37

Ik doe ook mee onder de naam nrtrally

Ik heb de 1e dag gemist en de 2e verprutst, nu er tegenaan 8)
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius
 
Berichten: 773
Geregistreerd: vr okt 22, 2004 20:44
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor snwbrdr » di jan 05, 2010 17:52

Ai, wat zie ik nou Jord, in het zicht van de haven gestrand? Hoop dat je je auto nog kunt fixen en de finish haalt.

Heb zelf een 49e plaats kunnen bemachtigen, maar is wel een zware rit, zeker met 1 x verkeerd rijden. Conditie van mijn auto was 31,9% en mijn persoontje 52,4%. Recupereren gaat langzaam, 51 minuten per 4%. Volgens mij zijn ze nog dagelijks het spel aan het tweaken. Vandaag onder andere nieuwe (mooiere) autootjes te zien.

Sterkte aan iedereen die nog rondrijdt. Spaar jezelf want morgen is er weer een dag en aansterken gaat langzaam!
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
Avatar gebruiker
snwbrdr
 
Berichten: 430
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 19:15
Woonplaats: Ruinerwold

Berichtdoor dalenbart » do jan 07, 2010 9:00

Weten jullie of we vandaag iets met een checkpoint hadden in de route en waar die dan dzit??
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Volgende

Keer terug naar Games

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron