Richard burns Rally Te snel systeem

Alles over rally & race games

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Richard burns Rally Te snel systeem

Berichtdoor Rene Harbers » ma apr 12, 2010 0:27

Hallo. Ik ben hier op het forum terecht gekomen via google. Ik heb veel interesse in rallyspellen voor de pc en verschillende uitgeprobeerd. DIRT2
vind ik erg mooi, maar RBR spant de kroon voor mij.
Nu is dat de enigste rallygame waar ik een probleem mee heb. Na heel veel speurwerk op het internet krijg ik het idee dat mijn systeem te snel is voor RBR.

Het volgende doet zich namelijk voor. Ik krijg elke plusminus 2 sec een schok in het spel. De fps daald dan elke 2 sec van 75fps (hoogst haalbare fps in RBR?) naar 73fps. Het spel word hierdoor haast onspeelbaar. Dit probleem ben ik maar 1 keer tegen gekomen op een forum. Maar de oplossing was er niet.

Mijn vrrag. Hebben jullie misschien een oplossing voor mij.

Mijn systeem:
Processor I7 860
videokaart Ati radeon HD 4890
besturingssysteem windows 7 pro

ps: De fps zakt dus alleen door die schok in het spel. Hij komt van zichzelf dus niet lager dan 75 fps. Wat volgens mij het hoogst haalbare is aan fps in RBR.

mvg Rene. Heeeelllpppp :(
Rene Harbers
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo apr 11, 2010 23:41
Woonplaats: Gorssel

Berichtdoor jordysport » ma apr 12, 2010 6:56

ik speel het zelf op 60 FPS dus misschien dat je met resolutie's en dergelijke aan de gang moet.
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
Avatar gebruiker
jordysport
 
Berichten: 683
Geregistreerd: zo jul 20, 2008 17:33
Woonplaats: scherpenzeel

Berichtdoor Wolter » ma apr 12, 2010 8:32

Vreemd. Ik heb zelf een i7 920 met 6 gig ddr3 en een ati HD 4870 met windows 7. Maar ik herken de problemen niet..
Zou ook eens wat grafische zaken uit (of juist volledig aan) proberen te zetten.
En een vreemde virusscanner of schijfcontrole of whatever speelt geen rol in je achtergrondprocessen? Misschien kan je alle programma's afsluiten die openstaan en het spel dan nog eens starten.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Rene Harbers » ma apr 12, 2010 10:04

Hoi jordysport.

Kon ik hem maar op 60 fps spelen. Ik ben er dan haast zeker van dat RBR vloeiend zou lopen. Grafisch staat RBR op de hoogst mogelijke weergave. En de resolutie op wat mijn scherm het hoogst kan weergeven
namelijk 1920 bij 1080. 75 fps blijft bij mij 75 fps met elke 2 sec een stotter naar 73 fps. :(

Hoi Wolter

Ik ben erg benieuwd naar je fps in RBR. Dit heb ik met fraps gemeten. Het zal mij niet doen verbazen als je ook wel eens verder onder de vervelende 75 fps zou uitkomen. Dan zal jij het spel vloeiend kunnen spelen. Maar mijn HD 4890 wil denk ik graag ver boven die 75 fps draaien. Dit kan het spel niet aan. Daardoor krijg ik een stotter om de 2 sec.

ps: Ik laat op de achtergrond zelfs games mee draaien om mijn HD 4890 te belasten. Maar geen effect op RBR 75 fps blijft 75 fps met een stotter.

Bedankt voor jullie antwoorden.

groetjes Rene :(
Rene Harbers
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo apr 11, 2010 23:41
Woonplaats: Gorssel

Berichtdoor Rene Harbers » ma apr 12, 2010 11:29

Ik mag mij misschien wel schamen. Maar mijn probleem is opgelost. Ik had al eens achtergrond programma's uit en weer aan gezet. Zonder resultaat. Maar omdat Wolter ook een snel systeem heeft en zonder problemen met RBR. Toch maar eens weer proberen. Ik heb een zoals mijn zoon het omschrijft een Windows sidebar gadget van Ati op mijn bureaublad waarop je de temperatuur enz kunt aflezen van de grafische kaart. De naam van de gadget is "GPU observer". Toch die ook maar eens uitgezet en. eureka. Weg stotter in RBR :D :D :D

Bedankt :wink:
Rene Harbers
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo apr 11, 2010 23:41
Woonplaats: Gorssel


Keer terug naar Games

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron