Ex-Rohrl Audi Sport Quattro S1

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor whity » wo okt 13, 2010 18:32

Gerber wint Rally Legend San Marino, 2 S1,s aan de start Walter Rohrl reed met de S1 van Wolfgang Dieter Ihle hier nog een paar video's en foto's,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


http://www.youtube.com/watch?v=_g2f5qjV9ys
http://www.youtube.com/watch?v=4KuzaAjBy8g
http://www.youtube.com/watch?v=ICEaD2NP ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=J-5Og47y_EQ
whity
 

Berichtdoor whity » wo okt 13, 2010 19:39

En het debuut van de Lancia ECV1, hij werd uit het museum gehaald om hier mee te doen Miki Biasion had de eer om er voor de eerste keer een wedstrijd mee te rijden hier het hele verhaal,
Voor het eerst werd hij getoond op de Bologna Motorshow in 1986, de ECV1 (Experimentele Composite Vehicle) was een composiet technologie concept car testen het gebruik van carbon, kevlar, thermohardende en thermoplastische harsen, glasvezel en honingraat in de auto de productie. Er werd ook nagegaan Lancia's prototype van Groep S auto (een formule die nooit kwam). Het was een verdere ontwikkeling van de S4, met hetzelfde basisontwerp, met veel van de componenten nu gemaakt van composieten, waaronder de belangrijkste, dragende deel van het chassis. Andere samenstellende delen onder meer de wielen (8x16 "wielen een gewicht van slechts 6kg!) En de cardanas. Het werd aangedreven door een 1759cc twin turbo (twee KKK turbo's) motor die 600 pk @ 8000 rpm met behulp van een nieuw ontwerp bekend als" triflux "waar de twee turbo's opeenvolgend werden gebruikt, afhankelijk van het toerental van de motor. een totaal gewicht van 930kg werd bereikt.
De 1800cc motor van de ECV1 & 2 werd bekend als de triflux. Dit was te wijten aan het ontwerp dat had een uitlaat en een inlaatklep aan elke kant van de cilinderkop, met de daaruit voortvloeiende dubbele uitlaat spruitstukken elke voeding een turbocompressor. Bij lage toerentallen een turbocompressor uitlaat was shut-off, waardoor alle uitlaatgassen door een eenheid en zodoende goede lage snelheid prestaties. Als het toerental van de motor steeg, werd de tweede turbo geleidelijk ingevoerd, tot op hoge toerentallen beide turbocompressoren liep parallel.
Hier de video en een paar foto's,
http://www.youtube.com/watch?v=omZ511tiUSk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
whity
 

Berichtdoor TurboCharged » wo okt 13, 2010 20:41

Ik viel bijna van mijn stoel af bij het zien van de ecv in die filmpjes, wat een beest

en het publiek was ook weer hetzelfde als in de jaren 80 alleen nu met digitale cameras
Avatar gebruiker
TurboCharged
 
Berichten: 147
Geregistreerd: ma sep 13, 2010 21:59
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor nico » do okt 14, 2010 6:20

Mooie techniek!
Alleen gaat er op de foto van de motor iets niet helemaal goed met de tandriem(en), zo zou ik 'm niet proberen te starten...
Avatar gebruiker
nico
 
Berichten: 145
Geregistreerd: za feb 22, 2003 13:22
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor 1600hf » do okt 14, 2010 15:44

whity schreef:En het debuut van de Lancia ECV1, hij werd uit het museum gehaald om hier mee te doen Miki Biasion had de eer om er voor de eerste keer een wedstrijd mee te rijden hier het hele verhaal,


Whity, Hij is niet uit het museum gehaald, maar hergeconstrueerd uit verzameling orginele delen en een S4 chassis. ECV2 staat in het museum en heeft het chassis van ECV1. Vandaar dat ECV1 niet meer bestond en vandaar ook dat er geen foto's zijn behalve de persfoto's en die op die autoshow. Ik heb 5 jaar geleden de restauratie mogen zien. Vergeet nooit die carbon wielen. En misschien wel een kwartier met de triflux kop in mijn handen staan turen. Zeer, zeer mooi gemaakt. Waanzinnige auto!
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor riesjaar » do okt 14, 2010 18:54

Is er niet in die tijd een scandinavier die met zo'n
Lancia ECV het EK rallycross gereden heeft ??????

Ik kan me herinneren toen ik 1e keer naar het Eurocircuit
bij het EK een rode Lancia reed .
riesjaar
 
Berichten: 265
Geregistreerd: wo nov 17, 2004 20:16
Woonplaats: Stramproy

Berichtdoor DvM » do okt 14, 2010 19:20

Matti Alamäki reed eind jaren 80 met een rode Lancia Delta S4. Dar was een groep B auto die tot rallycrossauto was omgebouwd.
Avatar gebruiker
DvM
 
Berichten: 311
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 15:51
Woonplaats: Lunteren

Berichtdoor redwitch100 » do okt 14, 2010 19:22

riesjaar schreef:Is er niet in die tijd een scandinavier die met zo'n
Lancia ECV het EK rallycross gereden heeft ??????

Ik kan me herinneren toen ik 1e keer naar het Eurocircuit
bij het EK een rode Lancia reed .


dat klopt dat was matti allemakki met de rode en seppo nitamaki met de witte
[/list]
redwitch100
 
Berichten: 179
Geregistreerd: di maart 10, 2009 14:15

Berichtdoor Rik » do okt 14, 2010 19:29

seppo nitamaki reed dan weer in een Peugeot 205 Turbo 16 E2

Kijk ook maar eens op http://www.rallycross.com/

(interessante site trouwens)

Maar we raken wel een beetje off topic nu
Rik
 
Berichten: 75
Geregistreerd: zo okt 30, 2005 19:01
Woonplaats: Beckum

Berichtdoor briljant » do okt 14, 2010 19:43

ja het is i.d.d. niet de Ex-Rohrl Audi Sport Quattro S1
maar wel heel interessant.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor antoine » do okt 14, 2010 20:09

redwitch100 schreef:
riesjaar schreef:Is er niet in die tijd een scandinavier die met zo'n
Lancia ECV het EK rallycross gereden heeft ??????

Ik kan me herinneren toen ik 1e keer naar het Eurocircuit
bij het EK een rode Lancia reed .


dat klopt dat was matti allemakki met de rode en seppo nitamaki met de witte


http://www.flickr.com/photos/wembley_1966/2325187524/

De Audi 80 waarmee Matti in de Belcar heeft deelgenomen is 1 van de mooiste en mooist klinkende auto die ik ooit gehoord en gezien heb.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Ex Rohrl Audi Sport Quattro S1

Berichtdoor LenMift » di sep 03, 2019 10:41

Zal de wagen van Cedric Vandeburie zijn, denk ik?
Hij is van Izegem denk ik?
Hij rijd daar al enkele jaren mee bij Slowly Sideways, is de schoonzoon van Marc Vereecke, die vroeger rallycross reed met een quattro en nu een Audi Duattro S1 replica heeft waar hij ook bij Sklowly Sideways mee rijd.


Should you beloved this information and also you wish to receive details relating to How much should I tip the dealer i implore you to check out the webpage
LenMift
 
Berichten: 7
Geregistreerd: zo aug 25, 2019 22:39
Woonplaats: Canada

Vorige

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten